• Ik ben met mijn 18e gestopt met school (met wat certificaten in mijn achterzak) om te gaan werken. Dat heb ik gedaan tot eind vorig jaar, omdat ik op reis ging. Nu zit ik zonder werk, maar zodra ik weer iets heb wil ik een opleiding volgen. Meerdere eigenlijk, maar ik wil beginnen met een kappersopleiding. Daar kun je wereldwijd mee terecht en in alle tijden, en ik ben er dol op om met haar bezig te kunnen zijn.
    Alleen voor ik uren op het internet ga spitten, wil ik eerst eens vragen of hier iemand is die dat ook doet? En hoeveel het gemiddeld kost, etcetera. :]
    Dus, kan iemand me wat meer informatie geven over de kappersschool?

    [ bericht aangepast op 29 april 2012 - 13:02 ]


    Til hug og blod.

    Een kappersopleiding is vrij duur , door al het materiaal dat je moet aanschaffen , maar het lijkt me wel heel leuk !


    I'm in love with cities I've never been to and people I never met.

    Brooklyn schreef:
    Een kappersopleiding is vrij duur , door al het materiaal dat je moet aanschaffen , maar het lijkt me wel heel leuk !


    Ja, dat wilde ik dus ook vragen aan iemand die het doet. Hoeveel dat ongeveer is. :')
    Want de opleiding kost ongeveer 1500 per 40 weken in de avondopleidingen (21 jaar en ouder), maar daar staat dat niet bij aangegeven.


    Til hug og blod.

    Ik weet niet of je mavo of havo of vwo hebt gedaan? Maar ze hebben bij Zadkine kappersopleidingen.


    Firm believer of all that is magic

    FuckIbi schreef:
    Ik weet niet of je mavo of havo of vwo hebt gedaan? Maar ze hebben bij Zadkine kappersopleidingen.


    Oorspronkelijk deed ik Engelstalig VWO/Gymnasium. Alleen werd ik toen door een pestverleden en problemen van school afgestuurd. In speciaal onderwijs hadden ze toen nog geen havo en whatever ze nu allemaal hebben. Ik ben dus van school gegaan met een paar simpele VMBO-TL certificaten, waarvan ik er één mis (wiskunde) om een geldige starterskwalificatie te hebben. Zucht.


    Til hug og blod.

    Kappersschool is echt heel leuk, maar je moet wekelijks een model hebben! Dit kan voor een beoorlijk probleem zorgen :P Daarnaast is de aanschaf van het materiaal erg duur. Ik doe de opleiding zelf niet, maar heb hem overwogen te doen (en ik ken een aantal meiden die het wel doen haha).

    Kun je dan niet beter eerst naar de VAVO gaan om een volledig diploma te halen?


    I am an idiot, I move.

    Omerta schreef:
    (...)

    Oorspronkelijk deed ik Engelstalig VWO/Gymnasium. Alleen werd ik toen door een pestverleden en problemen van school afgestuurd. In speciaal onderwijs hadden ze toen nog geen havo en whatever ze nu allemaal hebben. Ik ben dus van school gegaan met een paar simpele VMBO-TL certificaten, waarvan ik er één mis (wiskunde) om een geldige starterskwalificatie te hebben. Zucht.


    Wellicht kun je dan nog proberen om naar een avondschool te gaan om daar eerst een HAVO diploma te halen? Ik ken iemand die dat ook doet en die is ook al in de twintig. Maar je kunt daar heel veel kanten mee uit en als ik het zo lees, heb je dat sowieso wel in je mars.

    Voordeel is wel dat een kappersopleiding maar twee jaar duurt en dan heb je een diploma. Maar weet niet exact wat het kost, ook met materialen inbegrepen. Misschien deze vraag eens posten op een kappersforum.


    No growth of the heart is ever a waste