hooi ik maak een nieuw verhaal over de hongerspelen alleen deze is iest anders als de normale, want ik geef er even m'n eigen draai aan.
Na een lange wereldwijde oorlog kondigde Noord- Amerika aan dat zij het enige intacte en bovenal bevolkte werelddeel was. Ze deelde zichzelf op in districten met ieder hun eigen specialiteit in het produceren of winnen van bepaalde grondstoffen. Jaren na de oorlog brak er in Noord- Amerika een burgeroorlog uit waarbij ze een van hun districten vernietigde. Als boete hiervoor kwamen ze met de Hongerspelen. Een jaarlijkse slachtpartij waarbij 2 jongeren, 1 jongen en 1 meisje, tussen de 12 en 18 jaar in een bepaalde omgeving worden gebracht en elkaar daar doden tot er één winnaar uitkomt. Ze zeggen dat dit hun ‘uitvinding’ is, maar niets is minder waar.
in de staat Lundia (het oude Australië) wonen de mensen die tijdens deze oorlog gevlucht zijn. Er wonen dus mensen van over de hele wereld. Vanwege deze plotselinge toename aan mensen ontstonden er rellen onder de verschillende regio's. Als straf voor deze rellen (en om van het overschot aan mensen af te komen) bedachten de hoge pieten in de hoofdstad Telipe een 'spel'. Dit spel heet de Hongerspelen en werd al eeuwen lang uitgevoerd voor Panem ermee begon.
nu weet je de waarheid.
wat ik zoek:
Regio 1: diamanten en andere dure spullen meisje-jongen
Regio 2: metalen meisje-jongen
Regio 3: technologie meisje-jongen
Regio 4: visserij meisje-jongen
Regio 5: wapens meisje
Regio 6: hout meisje-jongen
Regio 7: mijnen (vooral kolen) meisje-jongen
Regio 8: textiel meisje-jongen
Regio 9: medicijnen meisje-jongen
Regio 10: transport meisje-jongen