• Laatst had ik weer eens studie en toen kwam ik op het idee om nog eens een gedicht te schrijven. Enkele jongens kregen het in handen en lachten me er mee uit, zeiden dat het super slecht was en ja, allemaal van die neerhalende dingen. Nu vroeg ik me eigenlijk af: is het echt zo slecht? Ik weet dat ik niet professioneel ben en dat ik het amper tot nooit doe, maar om eerlijk te zijn vond ik het nog best goed. Het is niet waargebeurd, by the way. Maar wat vinden jullie er dus van?

    Laatst bracht je me het slechte feit
    Waarin je me vertelde dat het je spijt
    Dat je me zal verlaten
    En dat ik je niet moest gaan haten

    Maar ik zou het nooit kunnen
    Ik moet je een nieuwe start gunnen
    Maar weet je nog wat je zei
    Je kunt rekenen op mij

    Dat is wat beste toch vrienden doen
    Je gaf me niet eens een afscheidszoen
    Nu zit ik hier helemaal alleen
    Zonder een beste vriend om me heen

    Ik dacht dat je er echt altijd voor me zou zijn
    Zo voelt het niet fijn
    We zouden brieven blijven schrijven
    Nu kan ik met de oude alleen nog mijn tranen mee weg wrijven

    Het doet me zeer dat ik nooit meer een brief van je heb gekregen
    Je kunt me nu wel van de grond op vegen
    Één van de vele vragen die ik nu allemaal opsom
    Was de inkt soms op toen je in je pen klom?

    [ bericht aangepast op 23 april 2012 - 21:50 ]

    Ik weet het niet.. de boodschap erachter is erg mooi en je woordkeuze is ook goed maar het ritme is hier en daar wat stroef.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Wat Frodo zegt, maar het is absoluut niet slecht. Het is ontzettend flauw van die jongens en daar moet je écht niet naar luisteren.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    Wat Frodo zegt, maar het is absoluut niet slecht. Het is ontzettend flauw van die jongens en daar moet je écht niet naar luisteren.


    Dat is waar, wat die jongens deden is flauw en kinderachtig. Zo'n mensen moet je gewoon negeren, ze weten niet beter.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Ik vind de rijm hier en daar wat geforceerd, maar verder is het echt een mooi gedicht hoor!


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Ik vind het gedicht niet het beste dat ik tot nu toe gelezen heb, al weet ik niet zo goed waar dat in zit. -Ik schrijf zelf nooit gedichten, dus zo veel ervaring heb ik er ook niet mee-

    Maar ik vind vooral de gedachte erachter heel mooi! Ik kan me hier namelijk wel in vinden, ik heb zelf ook een 'vriendschap' waarbij ik vooral met de laatste twee zinnen van je gedicht in mijn hoofd blijf hangen. Hij zou van zich laten horen, maar dat heeft hij niet gedaan..

    En dat die jongens zo tegen je deden, dat was gewoon echt flauw! Ik weet dat het makkelijker gezegd is dan gedaan, maar probeer je er niet zo veel van aan te trekken. Die jongens doen dat alleen om je neer te halen, hoe goed of slecht je gedicht ook is, ze verzinnen het gewoon om je een slecht gevoel aan te praten. Kinderachtig -.-'


    Inspiration can hit you any time