Hoi allemaal!
Ik moet binnenkort een betoog houden voor de klas met het onderwerp: Tweetalig onderwijs moet verplicht worden in Nederland. Ik heb mijn argumenten voor wel allemaal op een rijtje, maar ik zoek nog redenen waarom het niet zou kunnen. Dit is wat ik tot nu toe heb:
Voor:
-Engels is een wereldtaal. Het wordt dus door veel mensen gesproken en is dan handig om te communiceren in het Engels.
-Veel studies zijn tegenwoordig in het Engels. Dit tweetalig onderwijs zal dus een goede voorbereiding zijn daarop.
-Nederland is een belangrijk land in de handel. Daar kom je vaak in aanraking met het Engels en laat je een betere indruk achter als je het goed spreekt.
-Kinderen die het al vroeg leren, hebben een grotere leercapaciteit doordat de hersenen meer inspanning moeten leveren als ze in een andere taal les krijgen.
Tegen:
-Niet alle leraren spreken goed Engels. Daar zouden dan extra cursussen voor moeten worden gegeven.
Als jullie iets weten hoor ik het graag. Ook als jullie een manier weten om mijn argumenten voor onderuit te halen, hoor ik het ook graag want dan kan ik me alvast een beetje voorbereiden op de discussie:X
Xx(K)
I don't love you because you're beautiful, you're beautiful because I love you