• B O N E S

    Quartermaster the Fearless Fire | Clothing | Alone, The Winged Pig tavern


          Waar de meeste crewleden het vaste land onder hun voeten kussen zodra ze het schip verruilen voor de port van Tortuga, blijven de ogen van de quartermaster van de Fearless Fire op de horizon achter het kalme water gericht.
          Bones weet dat ze de mankracht nodig hebben—weet dat deze tussenstop een onvermijdelijke was omdat hij er bij heeft gestaan terwijl ze man na man een zeegraf gaven.
          Het werven van nieuw bloed is een weinig intensief klusje: zodra hij de havenmeester influistert dat zijn beruchte schip op zoek is naar deckhands verspreid het nieuws zich als een tropische bosbrand over het eiland.
          Bones kiest ze bij tijd echter ook nog wel eens zelf uit. Broekies die het goed doen als een extra paar ogen en oren aan boord, of hongerig op zoek zijn naar een doel in hun miezerige levens.
          En voor iemand die er nooit lang of graag is, verwelkomt het goddeloze Tortuga hem met open armen.
          De zilte zeegeur vermengt zich tussen de bijeen geraapte opzetting van de havenstad met die stank van ongedierte en ander gespuis, en herinnert hem er vrijwel instant aan waarom hij zijn hut op het schip prefereert boven een verblijf in de herberg of één van de hoerenhuizen.
          De drukte is overweldigend, zelfs op dit tijdstip, en maakt dat Bones zijn favoriete etablissement in een rechte lijn binnenstapt. Hij kent de eigenaar en diens dochter, welke hem vanachter de bar lonkend opwacht. Zonder enige twijfel geïnformeerd over hun recente aanmering.
          Zodra hij zich op een kruk voor haar heeft laten neerzakken, steekt de jongedame van wal, al schenkend tetterend over het reilen en zeilen van Tortuga sinds de laatste keer dat het eiland achter zich liet.
          Bones luistert met een half oor, nippend van de geïmporteerde rum, tot hij een blonde jongen aan een tafel verderop ziet zitten. ‘Hoe oud was Sam?’ vraagt hij haar terloops wanneer ze zijn glas halverwege opnieuw volschenkt. De interesse naar haar jongere broertje laat de diepgroene ogen van Helena wantrouwig samenknijpen.
          ‘Oh nee, niets daarvan,’ begint ze, een wijsvinger al zwaaiend naar hem opgehouden. Bones leunt achterover voor ze hem ermee kan prikken, één van zijn gehavende handen onschuldig ophoudend. ‘Sam gaat absoluut niet mee aan boord van dat rattenhol.’
          ‘Rattenhol?’ Hij dwingt zijn wenkbrauwen quasi—verrast de hoogte in, de act aangeslagen genoeg om haar met haar ogen te zien rollen. ‘De laatste keer dat je over de Fearless Fire sprak was je een stuk liever.’ Het was het proberen waard.
          ‘Geen denken aan.’ Helena beantwoord zijn grijns niet. ‘Ik waarschuw je, Bones.’
          Misschien is het de moederlijke autoriteit in haar jonge stem, maar hij geeft haar geen weerwoord als ze zich uit de voeten maakt met een vol dienblad.
          Hij had haar waarschijnlijk om iets te eten moeten vragen, beseft hij zich met het rommelen van zijn maag en een schuine blik op de rum.


    [ bericht aangepast op 28 juli 2021 - 21:42 ]


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    Rafael Tyler Young
    Ik raap nog snel wat spullen bij elkaar waarna ik naar de onderzoeksruimte loop waar als het goed is May nu zit. Terwijl ik er heen loop bestudeer ik haar papieren nog eens. Ze is nu achttien en ze zit hier al sinds haar veertiende. Ze mag blij zijn dat ze nog leeft. De meeste houden het niet vier jaar uit. Er was zelfs een keer iemand geweest die het maar één week had volgehouden voordat ze overleed. Gelukkig was dat niet "mijn" experiment. Ik doe de deur van de kamer open en zie dat May haar blik op me gericht is. Ik knik even naar haar waarna ik de deur weer sluit. 'We gaan hetzelfde onderzoek doen als de vorige keer,' is het enige wat ik zeg waarna ik naar de onderzoekstafel loop en een spuitje pak.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Steven Lenn Dros
    Ik keek haar aan terwijl ze de pillen doorslikte, dit deed ze duidelijk niet voor de eerste keer. Ze ging op de onderzoekstafel zitten en trok een beetje bleek weg. Ik keek haar angstig aan, was dit normaal? Ze zuchtte en keek me aan. Ik glimlachte naar haar 'Je mag weer gaan' zei ik. Ik zou haar nu elk uur in haar cel moeten kijken hoe het met haar ging en over vier uur zou ik bloed moeten prikken om te onderzoeken.


    Always look on the bright side of life.

    Cambrue Andove
    Het meisje liet zichzelf op de marmeren vloer zakken, en liep gewillig mee met de bewakers die haar polsen pakten. Vroeger was ze hen vaak genoeg te slim afgeweest - en die straf kon haar lichaam nu niet meer dragen dus liet ze zich gewillig in haar cel duwen, en zag ze hoe de deur achter haar sloot. Ze voelde zich moe, ze verlangde naar water zonder dat ze het zou krijgen - dat plezier gunde ze hen niet en dus ging ze op haar bed zitten in kleermakerszit. Haar ogen gesloten en haar armen over elkaar geslagen. Zo nu en dan kromp ze ineen vanwege een pijnscheut die door haar lichaam raasde of voelde ze zichzelf wegzakken. Dood - dat ging je van die pillen. Ze slaakte een zucht en knipperde met haar ogen tegen de verdovende middelen.


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    Steven Lenn Dros
    Ik keek haar na hoe ze terug naar haar cel werd geleidt en ging toen op een stoel zitten die er stond. Ik legde mijn hoofd in mijn handen en steunde op mijn knieën. Wat was dit voor plek. Ze zeiden dat de eerste paar weken het zwaarst waren, maar dat ik er daarna wel gewend aan zou raken, maar dat vroeg ik mezelf af. Ik hoorde gekuch en keek op, mijn baas stond in de deuropening ‘En?’ vroeg hij. ‘Ze deed wat ze moest doen’ zei ik en liep toen zonder verder nog wat te zeggen naar mijn kantoortje, deed de witte jas uit en ging zitten.


    Always look on the bright side of life.

    Tyler Jeremy Jerome Lovely

    Ik loop naar samantha's kamer. Ik moet haar eten geven. Ik las net in mijn mapje dat ze nog weigert eten te eten. Ik denk dat dat komt doordat er medicijnen in het eten zitten. Als ik bij haar kamer ben open ik de deur en ligt ze daar op de grond met een pijnlik gezicht.

    [Kan ik nog inspringen met een vrouwelijke onderzoeker?]

    Samantha Lauren Billington

    Ik keek met een lichte frons op toen Tyler, mijn onderzoeker, die de deur opende. Wat nou weer? Ik hield wijselijk mijn mond, maar kon het niet laten om een zachte zucht te slaken. Met moeite stond ik op, en enkele gewrichten kraakten. Fijn. Ik keek naar Tyler, en deed mijn best om geen emotie te tonen.

    [ bericht aangepast op 22 april 2012 - 13:39 ]


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Cambrue Andove
    Ze voelde zichzelf leeg - bewoog nauwelijks en concentreerde zich op haar verleden. Ze was.. bijna achttien nu. Rond haar veertiende werd ze binnengebracht. Bijna vier jaar. Ze voelde zichzelf misselijk worden. De medicijnen, de morfine, het eindeloze gepiep van een luchtdruksimulator. Het eerste jaar was het zwaarst geweest - ze hadden haar lichamelijk moeten breken voor ze haar medicijnen hadden kunnen geven. Maar op mentaal vlak was ze nog steeds diezelfde survivor. Ze balde haar handen tot vuisten, en ontspande deze weer. Ze leunde met haar hoofd tegen de muur een sloot haar ogen.


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    Tyler Jeremy Jerome Lovely

    Ze keek me aan met een lichte frons . Ik zag dat ze iets wilde zeggen maar ze hield wijselijk haar mond dicht. Ze slaakte een zachte zucht en stond op. Ze stond met moeite op. Ze keek naar mij zonder emotie. 'Hallo Samantha' 'Ik ben je onderzoeker Tyler' volgensmij wist ze dat al, Maar ja.


    (Ik moet echt langeren zinnen gaan schrijven)

    [ bericht aangepast op 22 april 2012 - 13:46 ]

    Samantha Lauren Billington

    Ik knikte enkel, terwijl ik hem nog strak aankeek. Ik moest geen emoties tonen, geen zwaktes, daar zouden ze alleen maar geamuseerd door zijn. Dat had ik in de loop van de jaren wel geleerd.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Tyler Jeremy Jerome Lovely
    Ze knikte naar mij en tegelijkertijd keek ze me nog steeds emotieloos aan. Wat is er toch met dat kind? Ze heeft iets wat me niet aan staat. Ze heeft geen emotie in haar stem en ook geen uitdruking op haar gezicht.'Hier is je pilletje slik hem goed door'

    Samantha Lauren Billington

    Ik zuchtte even. Niet weer.. Ik had er niet echt water bij nodig, dus pakte ik het pilletje aan en slikte hem zonder problemen door. Ik voelde me net een één of andere slaaf, zo moedeloos, alsof je geen eigen mening mocht hebben.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Demi Aimee Cox.

    De tijd ging hier zo traag. Ik had honger, was al veel vermagert en had het ijskoud. Ik probeerde mijn tanden op elkaar te houden zodat ze niet op elkaar klapperden, maar dat was moeilijk. Ik wikkelde mezelf nog wat beter in de dekens en kroop nog dichter in elkaar. Mijn lange zwarte haren gaven nog iets van warmte op mijn gezicht. Mijn ademhaling was rap, geen idee waarom. Ik was gewoon bang denk ik. Hij zei dat de meeste mensen doodgingen aan voedseltekort. Maar ik mocht en zal niet doodgaan. Ik zou volhouden, voor mijn familie, want zij zijn de enige reden dat ik hier zit. Het korte witte kleedje dat net boven mijn dijen komt kroop omhoog zodat nieuwe stukken huid aan de koude blootgesteld werden. Ik wou kousjes, was dat dan echt zoveel gevraagd ? Een paar kousen ?

    Steven Lenn Dros
    Ik wachtte tot er een uur voorbij was en ondertussen zat ik meer over het project te lezen. Zelf vond ik belachelijk dat mensen onsterfelijk konden worden. Een mens hoort te sterven en er horen nieuwe levens geboren te worden. Nieuwe kansen en nieuwe ontwikkelingen. Maar het enigste wat mensen kunnen is aan zichzelf denken. Ik zuchtte en kijk op de klok. Het uur was voorbij en ik deed mijn witte jas weer aan. Mijn oog viel op een glas en vulde het met water. Ze zou vast dorst hebben. Ik liep met het glas water naar haar cel en keek door het kleine raampje. Ik zag haar met haar ogen dicht tegen de muur leunen. Bezorgd keek ik haar aan en deed toen de deur open en liep naar binnen.


    Always look on the bright side of life.

    Cambrue Andove
    Het meisje knipperde langzaam met haar ogen. Ze zat in kleermakerszit onder een deken - in het midden van haar bed. Bewakers tuurden met een vieze grijns door de deur waar haar onderzoeker binnen was gekomen. Buiten de onderzoeken door was ze vaak genoeg verkracht, misbruikt en gebruikt door hun machten. Enkel en alleen omdat zij zich verzette, vanwege haar lichaam en charme. Ze haatte hen tot het diepst van haar hart. Haar waterigblauwe irissen vonden Steven. "Wel. We kunnen alle principes even laten staan en fatsoenlijk kennismaken." Het meisje veerde op, stapte met slanke passen naar de man toe, en stak haar hand kort uit. "Cambrue Sedar Andove." Ze krulde haar lippen tot een zelfgenoegzame glimlach - de chemicaliën kregen haar er écht niet onder. Ze streek een verdwaalde pluk voor haar ogen vandaan en wachtte op antwoord.


    Feel the fire, but do not succumb to it.