• Ik moet een boekbespreking maken over het boek Twilight. En omdat ik denk dat het eigenlijk best slecht is, zou ik willen vragen of jullie misschien is zouden willen kijken en zeggen of het goed of slecht is en wat ik er nog aan kan veranderen?

Spreekbeurt over een boek/boekbespreking
    Tamara Avetisyan
    Twilight
    Hoe ik aan het boek kom
    Ik heb voor mijn boekbespreking gekozen voor het boek Twilight. Veel mensen zullen denken dat ik dit boek heb gekozen door de best wel bekende film. Dat is niet echt waar want ik kende het boek voor de film uitkwam door een vriendin. Ik heb het toen nog niet direct gelezen, omdat ik er eigenlijk niet zoveel over snapte. Een paar jaar later, toen de film eindelijk uit was, heb ik ervoor gekozen om het boek toch is te gaan lezen.
    De voorkant/Informatie
    Op de voorkant zien we een appel. Veel mensen weten niet waar de appel voor staat. Deze appel representeert het verboden fruit uit het boek Genesis. Het staat voor de liefde tussen Bella en Edward, die verboden is. In het begin van het boek is er een quote uit Genesis 2:17:
    Van de boom van kennis van goed en kwaad moogt gij niet eten, want op de dag dat gij daarvan eet, zult gij sterven.
    Het boek is van het Engels naar het Nederlands vertaalt voor Anneliet Bannier en Maria Postema.
    De personages
    De hoofdpersonen zijn Isabella “Bella” Swan en Edward Cullen
    Bella: Een normaal en erg klungelig meisje. Ze is erg observerend en onthoudt alles wat vreemd is in haar ogen. Ze is zeventien en woont in Forks met haar vader Charlie. Bella gaat nog naar school.
    Edward: Een buitengewone jongen. Hij is een vampier maar doet mensen geen pijn. Daarom jaagt hij op dieren en drinkt hij hun bloed. Hij is heel erg knap en wordt omschreven als goddelijk. Hij is ook zeventien en geadopteerd door de familie Cullen. Edward gaat ook nog naar school
    . Minder belangrijke personages in het boek zijn Jacob Black en de familie Cullen.
    Jacob Black: Een jongen die Bella al erg lang kent. Ze zijn al vrienden sinds hun kindertijd. Op een strand-reis vertelt Jacob Bella de legende dat de Cullens vampiers zijn. Jacob is vijftien en houdt er van om aan auto’s te werken.
    De familie Cullen: Deze familie heeft Edward en de andere kinderen geadopteerd. Edward gaat vaak samen met hun op jacht naar dieren. Edward zijn familie maakt zich zorgen dat hij teveel tijd doorbrengt met Bella in het openbaar, omdat er misschien slechte dingen kunnen gebeuren. Uiteindelijk gebeurt er inderdaad iets slechts, maar de Cullens redden Bella en Edward zuigt het gif uit haar voordat ze in een vampier zou veranderen.
    Thema’s
    De thema’s van het boek zijn liefde en fantasie. Het verhaal is niet realistisch, omdat het over vampiers gaat en vampiers bestaan niet. Als er geen vampiers in het verhaal zaten zou het geen mysterieus verhaal meer zijn en zou het niet meer interessant zijn.
    Samenvatting
    Twilight gaat over Isabella Swan, maar ze wordt liever Bella genoemd. Ze verhuist van Phoenix naar haar vader Charlie in Forks. Op haar nieuwe school maakt ze veel nieuwe vrienden en sommige jongens hebben een oogje op haar.
    In één van haar eerste lessen zit ze naast Edward Cullen, die haar compleet negeert. Na een paar dagen gaat ze op een strand-reis met wat vrienden. Jacob Black vertelt haar een legende over de familie Cullen met als conclusie dat ze vampiers zijn. Ze zijn geen vampiers die mensen pijn doen, maar ze drinken dieren-bloed. Edward ontwijkt Bella voor een tijdje, want hij kan de geur van haar bloed niet weerstaan, maar na een tijdje worden ze verliefd op elkaar.
    Hun relatie wordt verstoord wanneer een andere groep vampiers in Forks arriveert en James, een van de vampiers, wil Bella’s bloed drinken. De Cullens sturen Bella naar een hotel in Phoenix. Wanneer ze is in het hotel is krijgt ze een telefoontje van James die zegt dat hij haar moeder heeft, dus moest ze wel opgeven. Net voordat James Bella zou vermoorden, redden Edward en de Cullens haar.
    Andere boeken van Stephanie Meyer
    Uit de Twilight serie heeft Stephanie al 5 boeken geschreven.
    Twilight (2005)
    Nieuwe maan (2006)
    Eclips (2007)
    Morgenrood (2008)
    Het korte tweede leven van Bree Tanner (2010)
    De meesten kennen de eerste 4 wel, maar niet het laatse. Het laatste boek gaat over één van de jonge vampiers uit Eclipse. Ze heeft ook andere boeken geschreven die niets met de Twilight-saga te maken hebben, onderandere: Prom Nights from Hell & Zielen.

Mijn menig
    Ik vind het een heel mooi en mysterieus boek. Normaal hou ik niet zo van fictieve verhalen maar dit boek vond ik echt heel mooi. Het boek is ook heel gedateerd, daarmee bedoel ik dat je je heel goed kunt voorstellen wat er opdat moment gebeurt. De manier hoe Edward reageert vond ik ook erg leuk. Hij is soms gemeen en hard, alsof hij geen emoties heeft of ze niet wil laten zien, maar soms is hij ook erg romantisch en mysteries, wat ik mooi vind. En voor de rest, ik vind dit boek geweldig, het is echt ontzettend mooi. Dit boek is ook geschikt voor mensen die niet van vampiers houden, want deze vampiers doen mensen geen kwaad, want ze drinken het bloed van dieren.

Bedankt voor diegene die dit allemaal gelezen hebben trouwens (=

[ bericht aangepast op 15 april 2012 - 15:21 ]

Some people are so poor, that the only thing they have is money.

Echt niemand?

volgensmij kun je wel een 7 verwachten. En ik kende het boek van Bree Tanner wel. Dat was/is best mooi geschreven.

xx

Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

Dit boek is ook geschikt voor mensen die niet van vampiers houden, want deze vampiers doen mensen geen kwaad, en de slechte vampiers worden opgegeten door de goede.

wat? Ze worden helemaal niet opgegeten.

“Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

Frodo schreef:
    Dit boek is ook geschikt voor mensen die niet van vampiers houden, want deze vampiers doen mensen geen kwaad, en de slechte vampiers worden opgegeten door de goede.

wat? Ze worden helemaal niet opgegeten.

-facepalm- sorry, waar was ik met mi'n hoofd. bedankt voor de verbetering!

Beckett schreef:
    (...)

-facepalm- sorry, waar was ik met mi'n hoofd. bedankt voor de verbetering!

En ik denk dat je wel goed gaat halen, alleen is de vorming van je zinnen soms niet helemaal correct.

“Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

Ik vind het wel goed :)
    Je moet echter wel oppassen met je mening, aangezien je hem op hebt geschreven en je dan heel makkelijk voorleest. Je moet trouwens zorgen dat je dit niet voor je hebt liggen, maar enkel wat steekwoorden, anders lijkt het alsof je het gewoon uit je hoofd hebt geleerd en er geen emotie in legt.
    Maar geen stress, het is goed :D

Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Guerriero schreef:
    Ik vind het wel goed :)
    Je moet echter wel oppassen met je mening, aangezien je hem op hebt geschreven en je dan heel makkelijk voorleest. Je moet trouwens zorgen dat je dit niet voor je hebt liggen, maar enkel wat steekwoorden, anders lijkt het alsof je het gewoon uit je hoofd hebt geleerd en er geen emotie in legt.
    Maar geen stress, het is goed :D

Ik ben ook vanplan om heb van buiten te leren (: