• Weet iemand waarom Engelsen dit zeggen als ze bedoelen dat het er zo uitfloepte? Ik niet namelijk, en ik moet die uitdrukking of gezegde leren voor Engels, dus ik wil wel weten waarom Engelsen dat zeggen ;D


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Ik zou zeggen, google is je beste vriend. Misschien staat het in een woordenboek


    Physics is awesome

    Eyes schreef:
    Ik zou zeggen, google is je beste vriend. Misschien staat het in een woordenboek


    Google zegt alleen maar wat het betekent, en ik wil weten waarom ze het zeggen ;D


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Ik heb er nog nooit van gehoord, maar ik denk dat het te maken heeft met de Franse overheersing in de middeleeuwen.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Ik denk dat het met hetzelfde te maken heeft als dat het in Engeland vreselijker is om het peace-teken te maken (oftewel een V met je wijs- en middelvinger) dan je middelvinger op te steken, omdat de Fransen dat in de oorlog deden als teken dat ze die vingers nog hadden en dus nog konden schieten. Engelsen hakten die vingers eraf ofzo. Dus ik denk dat het te maken heeft met de rivaliteit die er was tussen Frankrijk en Engeland en deze uitdrukking dus te maken heeft met dat als je iets fouts zegt dat het net zoiets als de Fransen. Maar da's een vermoeden :3


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    lol

    "Excuse my French" is een uitdrukking die je gebruikt als je veel hebt gescholden. Het is een verontschuldiging voor het schelden, het French gedeelte slaat op scheldwoorden.


    quidquid excusatio prandium pro

    I hate french..

    [ bericht aangepast op 13 april 2012 - 20:19 ]


    Don't be like the rest of them, darling

    TheRumIsGone schreef:
    I hate french..


    Ik vind Frans zelf wel leuk, maar de fransen zelf zijn niet leuk!


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Page394 schreef:
    (...)

    Ik vind Frans zelf wel leuk, maar de fransen zelf zijn niet leuk!


    Ik haat fransen alleen al omdat ze frans praten.. Ik weet het is een hele goede reden maar ik haat de taal gewoon... Ik vind Engels veeeeeel leuker.. En het helpt ook heel erg als je leraares frans de karakter trekken van Omber heeft...


    Don't be like the rest of them, darling

    Als je als Engelse scheldt, dan zeg je "exuse my French", duidend op die scheldwoorden. Dit komt vanuit de voortdurende oorlogen tussen Engeland en Frankrijk en hun hekel aan elkaar.


    And this I believe: that the free, exploring mind of the individual human is the most valuable thing in the world.

    TheRumIsGone schreef:
    (...)

    Ik haat fransen alleen al omdat ze frans praten.. Ik weet het is een hele goede reden maar ik haat de taal gewoon... Ik vind Engels veeeeeel leuker.. En het helpt ook heel erg als je leraares frans de karakter trekken van Omber heeft...


    Omber? Laat ze jullie met jullie eigen bloed schrijven? Nee, ik begrijp denk ik wel wat je bedoelt ;D


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Dankjewel voor de uitleg allemaal ;D


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Page394 schreef:
    (...)

    Omber? Laat ze jullie met jullie eigen bloed schrijven? Nee, ik begrijp denk ik wel wat je bedoelt ;D


    Daar komt het ongeveer op neer, als je 3 keer je boeken of huiswerk vergeet (word bijelkaar opgetelt) Moet je 20x een zin schrijven van iets van 5 regels, als je klaar bent heb je het gevoel alsof je net bij omber wegkomt en er 'Ik mag niet liegen' op ja hand staat, en het enge is, ze vind het leuk dat je pijn hebt..


    Don't be like the rest of them, darling