• Ik had afgelopen woensdag dus een 2mm, mijn eerste stretch er in gedaan. Nou ben iki 6 dagen later, gisteren in mijn tussenuur een 4mm gaan halen en heb die in de pauze onder de koude kraag gehouden en vervolgens met veel geweld mijn oor in gewerkt.
    Het werd heel licht in mijn hoofd en aangezien ik 4 uur geleden toen voor het laatst gegeten had en verder geen eten bij had voelde het alsof ik ging neevallen. Ik heb toen een paracetamol voor de hoofdpijn gehaalt en anderhalf uur later was de grootste pijn weg.

    Deze ochtend draaide ik kort aan mijn stretch en merkte dat het héél erg soepel ging en geen pijn meer deed. Dus ik deed 'm even uit om te luchten aangezien ik 'm altijd 's ochtend en 's avonds schoonmaak, maar dat gisteren neit had gedaan wegens de pijn. Maar ik merkte van mijn vingers en de stretch onder het bloed zaten. Ik ben tijdens de les naar de toiletten gegaan en merkte dat mijn oor, vingers en een paar plukken haar onder het bloed zaten. Met een zakdoek en nat wc-papier heb ik het bloed opgeveegd, de stetch schoon gemaakt en er terug in gedaan waarnaar ik ieder half uur even er aan draaide om te zorgen dat het opgedroogde bloed niet vast zou zitten aan de stretch.

    Dat het bloedde was bij de 2mm ook al, maar dat slechts een héél klein beetje. Maar dit was gewoon best wel veel bloed èn pijn toen ik de stretch terug in deed.

    Heb ik iets fout gedaan, kan ik iets doen om het te voorkomen?


    Let it come and let it be

    Heb je dan niet te snel gedaan? Want je vorige topic was niet zo heel lang geleden.. (cat)

    trager stetchen, nooit aankomen als hij inzit. Als je een nieuwe insteekt, altijd minstens een week laten zitten tot je eraan mag prutsen. Bij een eerste stretch mag je pas prutsen nadat hij een maand heft ingezeten, nu is je oor wss zo ontstoken als wat.


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    Ik heb niet overdreven veel verstand van strechen, maar om het nou op school te doen lijkt me sowieso niet het handigst :'D.


    i put the fun in funeral

    JohnHWatson schreef:
    trager stetchen, nooit aankomen als hij inzit. Als je een nieuwe insteekt, altijd minstens een week laten zitten tot je eraan mag prutsen. Bij een eerste stretch mag je pas prutsen nadat hij een maand heft ingezeten, nu is je oor wss zo ontstoken als wat.


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Je moet zo'n maand wachten met stretchen zodat je je stretch de tijd geeft om te helen en zo'n week voor dat je de stretch uit doet. Je mag ze trouwens ook niet zo vaak schoonmaken.

    [ bericht aangepast op 4 april 2012 - 17:00 ]


    Ex astris, sciencia

    Wat jij doet is moordend voor je oren! Geef ze de tijd om te herstellen. Als je om het half uur aan je stretch draait, geef je de wonden aan de binnenkant van je oren de tijd niet om te helen, en zo zit je enkel nog lang met een bloedend oor en pijn. Heb je niet even op het internet opgezocht waar je rekening mee moest houden/heeft degene van de winkel waar je je stretch gehaald hebt niet gevraagd hoe lang je je 2 mm al had? Dan had je meten dat je een maand moet wachten tot je verder stretcht. Dat is een minimale periode, langer is beter voor je oor. Wacht zeker een week voor je je stretch uit je oor haalt, zelfs om hem te ontsmetten! (Wat je trouwens te vaak doet.) Werk volgende keer met een taper om groter te gaan. Als dat nog steeds pijn doet betekend dat je oor er nog niet klaar voor is.
    Misschien kan je hier en hier eens een kijkje nemen voor je verder stretcht.
    Niet zo slim. Ik zou je aanraden weer terug naar 2 mm te gaan en volgende keer een professional te raadplegen.

    [ bericht aangepast op 4 april 2012 - 17:16 ]


    comfort in c h a o s

    Je oor is dan nog niet goed geheeld. Ik had geen last van bloed, maar mijn oren zaten wel helemaal onder de korsten en waren hartstikke ontstoken toen ik aan het stretchen was.
    Als ik jou was zou ik de 2 mm terug in je oren doen, niet té veel ontsmetten en het na twee weken opnieuw proberen. Succes!


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Voorkomen zeg je? Niet stretchen.(nerd)


    everything, in time

    JohnHWatson schreef:
    Trager stetchen, nooit aankomen als hij inzit. Als je een nieuwe insteekt, altijd minstens een week laten zitten tot je eraan mag prutsen. Bij een eerste stretch mag je pas prutsen nadat hij een maand heft ingezeten, nu is je oor wss zo ontstoken als wat.


    Mijn username is een kopje, geen plaat

    Normaal mag je maar 1mm per keer vergroten.


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Plumbum schreef:
    Normaal mag je maar 1mm per keer vergroten.

    Niet waar, twee tot drie milimeter kan perfect. Ik ben zelf van een gewoon oorbellengaatje meteen naar drie mm gegaan zonder problemen.

    [ bericht aangepast op 5 april 2012 - 17:25 ]


    Ex astris, sciencia

    Humble schreef:
    Voorkomen zeg je? Niet stretchen.(nerd)


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Je hebt het veeeel te snel gedaan! Je moet eigenlijk 6 weken wachten voor je opnieuw strecht, en je bent van 2 naar 4 gegaan en 3 overgeslagen!
    Je moet echt voorzichtig zijn, anders kan het gaan ontsteken!

    Nu goed zeezouten en even met rust laten!


    I was an angel living in the garden of evil

    Je moet langer wachten met het nemen van een grotere, tenminste tot je oor helemaal genezen is en niet meer bloed.
    En dan kun je beter is van 2 naar 3, en dan van 3 naar 4. :W


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.