• Help, ik heb 2 moeders!

    Ana Del Ray is 15 en van Spaanse afkomst. Haar vader en moeder zijn gescheiden sinds haar zesde levensjaar en sinds dien is haar moeder in de wolken van een voor Ana onbekende vrouw. Je leest het goed: Ana's moeder is lesbisch. Tegen haar vriendjes zei Ana altijd dat het de beste vriendin van haar moeder was. Ana schaamde zich er voor, nu nog altijd, al negen jaar.

    Je leest hoe Ana er mee om gaat. Op school, thuis, elders waar. Maar wat als Ana interesse krijgt in Leah, het laatstejaars meisje met de vele tattoos en piercings. Is Ana nu ook lesbisch? Ana kampt met een heleboel vragen, maar zal ze het lesbisch zijn van haar moeder gaan accepteren of niet?

    "Het begon allemaal toen ik thuis kwam van school. We hadden van die gemakkelijke rekensommetjes gemaakt. Papa en mama zaten aan de keukentafel en keken me vol medelijden aan. Er zou toch niets zijn gebeurd? Ik moest gaan zitten. De woorden rolden snel uit hun monden en kort daarna vertrok papa. De reden waarom ze gingen scheiden wist ik niet, dat wilden ze niet zeggen. Ik had altijd gedacht dat alles koek en ei was tussen hun. Ze maakten zelden tot nooit ruzie. Met veel vragen bleef ik zitten, maar op geen enkele kreeg ik antwoord. En plots kwam er zowat elke dag een vrouw door de deur waar mama veel mee praatte. Als ik bij papa was, zei ik dat dan ook. Hij zei altijd dat het een heel goede vriendin van mama was, meer niet. Wist ik veel dat mama verliefd was. Ik werd ouder en wist nog steeds niets. Totdat ik op m'n negende uit school kwam en ze zag zoenen. Ik schrok en liep huilend naar mijn kamer. Mama legde me alles uit, maar ze zei niks over de scheiding. En sinds dien was dat mijn tweede moeder."


    Dit kwam in me op tijdens de examens.
    Zouden jullie dit lezen of niet?
    Geef je mening en eventuele verbeter punten.
    (:

    Melden:

    -Austen
    -TheRumIsGone
    -imlove
    -Eloquentia

    [ bericht aangepast op 28 juni 2012 - 21:03 ]

    Het is een leuk idee (: Ik zou het lezen. Als je het doet, waarschuw je me dan?


    comfort in c h a o s

    Austen schreef:
    Het is een leuk idee (: Ik zou het lezen. Als je het doet, waarschuw je me dan?


    Is goed. (':

    Austen schreef:
    Het is een leuk idee (: Ik zou het lezen. Als je het doet, waarschuw je me dan?


    Don't be like the rest of them, darling

    TheRumIsGone schreef:
    (...)


    I will. (':

    Leuk!
    Wil je waarschuwen?


    ~ Nobody is perfect untill you fall in love with them~

    imlove schreef:
    Leuk!
    Wil je waarschuwen?


    Is goed! (':

    Austen schreef:
    Het is een leuk idee (: Ik zou het lezen. Als je het doet, waarschuw je me dan?


    You always have a choice in life, it's sometimes just

    Eloquentia schreef:
    (...)


    Sure. (':

    Superleuk idee
    Gewoon doen ;)


    Everything has its beauty, but not everyone sees it.

    Het is een leuk idee. Maar persoomlijk zal ik het niet lezen.

    Het is niet wouden maar wilden, for the record.
    Ik heb het idee dat ik dit eerder gezien heb, kan dat?


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    Het is niet wouden maar wilden, for the record.
    Ik heb het idee dat ik dit eerder gezien heb, kan dat?


    Ik zou het niet weten, maar dit topic is ook al van 27 maart. Misschien is dat het?

    Ik dacht dat JIJ 2 moeders had... oké, never mind..


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Het is wel origineel, maar ik zou het niet lezen.
    Het spreekt mij totaal niet aan, maar dat is gewoon een kwestie van smaak.


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Lijkt me wel een goed verhaal :)

    Zeg maar als je geschreven hebt ;)


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.