• -Ja, het is lang, en ja, ik zou het appreciëren als je het even leest, en me helpt.

    Mijn vriendin is echt ontzettend lui, komt altijd te laat, en spijbelt echt vaak. Maar ze wordt nooit gepakt, óf ze lult zich eronder uit met een briefje van haar ouders. Ze maakt nauwelijks huiswerk, en ze doet alleen waar ze zin in heeft. Dat irriteerde mij, dus ik heb er iets van gezegd. En toen hebben we ruzie gehad, om het feit dat zij het niet snapte, terwijl ik het DUIDELIJK had uitgelegd, bovendien was ze van mening dat het mij niets aanging. Terwijl het mij als vriendin wel degelijk iets aangaat, vind ik. Maar ik was het met haar eens, het ging me in het vervolg niets meer aan, maar dan hoefde ze ook niet meer bij mij aan te komen kloppen als ze nog eens hulp nodig heeft. En ook dat snapte ze niet.
          Enfin, dat heeft zich wat gerust, maar ik was nog altijd een beetje boos. Is ze laatst weer niet komen opdagen tijdens het eerste uur van Nederlands, toen mijn ander vriendin spreekbeurt had. M -over wie dit gaat- had het tweede en derde tussenuur. Mijn vriendin die de spreekbeurt had, had M gevraagd of ze toch echt wilde komen. Maar M was er natuurlijk niet, zoals wel vaker als ze geen zin heeft, ik bedoel, het kwam haar maar al te goed uit. Dus ik werd weer kwaad op haar, maar ik hield het voor me, en heb haar netjes gevraagd waarom ze niet was gekomen. Zegt ze dat ze zich heeft verslapen. Ja, dat zal.
    Urgh, ze snapt dus niet waarom ik boos op haar ben. En nu geeft een andere vriendin haar gelijk, en heb ik direct het paranoïde gevoel dat iedereen tegen mij is, van mijn vriendengroep, en daarom ben ik echt vet pissig op hen allemaal. Echt erg, terwijl ze vast niet boos zijn.
          Kan iemand me helpen, hoe moet ik nu met M omgaan? Ik wil haar best wel als vriendin "dumpen", maar ik moet nog met haar naar Berlijn, en dat waarschijnlijk nog op een kamer.. Bovendien snapt ze dat dan niet. Ik kan er zó niet tegen als mensen iets simpels niet snappen. ><


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Aha. Ik ken het probleem. Een vriendin van mij is altijd heel toevallig ziek tijdens toetsen, die heel erg belangrijk zijn. Toen heb ik ook gezegd: "Je moet echt niet zo vaak ziek zijn, want al die leraren zeiken tegen mij als je er weer eens niet bent."


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Ik snap je helemaal. Ik zou er helemaal gek van worden als je eigen vriendin nergens komt opdagen. Misschien moet je proberen om je woede onder controle te houden totdat je in Berlijn bent geweest, want ruzie op werkweek lijkt me echt verschrikkelijk. Óf je moet het tegen haar zeggen dat je het niet leuk vind dat ze allemaal spijbelt, maar dan kan je een slechte reactie verwachten. kortom: Je zit in een kut situatie en ik leef met je mee!


    'The best way to not get your heart broken is to pretend you don't have one.' - Effy Stonem.

    Waarom stoort het je zo? Goed, ze liet die vriendin wel zitten met die spreekbeurt, maar voor de rest moet ze toch zelf weten wat ze doet?
    Ik snap verder wel dat het vervelend is hoor.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Ik zie het hele probleem niet helemaal, het is toch haar keuze dat ze zo doet. Als ik jou was, zou ik me er gewoon niet mee bemoeien en haar laten.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Dus als ik het goed begrijp, irriteer je je aan haar omdat ze lui is en vaak niet op school komt? Persoonlijk vind ik dat, als dat het enige is, je niet het recht hebt om kwaad op haar te worden. Kijk, ik snap best dat je het vervelend vind, en dat het je irriteert dat zij dat niet begrijpt, maar kwaad worden omdat zij zichzelf 'verpest'..? als ik het even ruw mag zeggen. Geloof mij nou maar, als ze echt zoveel spijbelt en zo dan komt ze zichzelf wel tegen.
    & misschien heeft ze zich wel echt verslapen?
    Want ik heb ook zoiets gehad, maar dan zou je dus kunnen zeggen dat ik 'M' was, en ik had toen echt een kutjaar. Thuis, opschool, ik ging met de vekeerde mensen om, en niemand die het doorhad. Daarom spijbelde ik zoveel. En toen moest ik een keer een spreekbeurt houden met een vriendin, maar toen was ik er dus ook niet, omdat ik ziek was. En dan niet 'o ik voel me niet lekker en ik heb geen zin' maar echt ziek, maar niemand geloofde me, en lieten me gewoon vallen, dus ik kan me beter inleven in m, denkik. Maar ik ben dat jaar ook blijven zitten daardoor.

    Mijn 'advies' is om te erachter proberen te komen waarom ze er zo vaak niet is. In mijn geval was dat dus omdat ik enorm veel aan het stressen was, constant, en s'nachts nog amper in slaap kon komen waardoor ik me regelmatig versliep, en omdat ik me helemaal niet lekker voelde op school.
    Misschien is het gewoon hoe ze is, maar het zo ook best kunnen dat er meer achter zit.


    The only thing that's going to bother me, is that you all call yourselfs my friends.

    Misschien is er iets aan de hand waar ze zelf ook nog niet helemaal bij kan.


    Life is hard and then we die

    je gaat toch niet met haar je hele leven doorbrengen, laat haar maar want als zij niet naar de volgende klas gaat en jij wel ben je toch van haar af
    denk ikxD


    Ha! I invent the word impossible. That's why I am the champ. Whether I like it or not.

    Kijk, ik ben er de laatste tijd op school ook afentoe niet omdat ik het echt niet meer trek om altijd op school te zijn. Eens in de 4 weken ben ik er gewoon niet. Dan heb ik gewoon even een dgag zonder iets aan mijn kop nodig. Ik zorg dan wel dat ik mijn werk af heb dat ik af moet hebben, ben er bij presentaties en proefwerken en zo. Dus niet op die manier van je vriendin, maar het zou best kunnen dat er wat aan de hand is bij haar. Als ik jou was zou ik haar niet meteen laten vallen, maar gewoon eens goed met haar gaan zitten. Ik kan natuurlijk mis zitten. Maar niet geschoten altijd mis, toch?

    [ bericht aangepast op 15 maart 2012 - 12:51 ]


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.