aan mensen die anders doen tegen mensen die in een rolstoel zitten.
Mijn broer is anderhalve maand te vroeg geboren. Daardoor is hij spastisch, verstandelijk jonger dan uiterlijk en gewoon zwaargehandicapt.
Ik merk zo vaak dat mensen bang zijn voor hem, of net doen alsof hij er niet is. En ook als wij in Europa naar een pretpark gaan merk ik dat op. Er is niks aangepast voor gehandicapten, en de dingen waar hij in kan, daar mag hij niet in. Vorig jaar wouden wij op meivakantie naar Griekenland, hebben we al eerder gedaan. Maar dat ging niet door omdat het hotel geen vervoer wou regelen voor mijn broer, of ze hadden wel iets. Maar dat was vreselijks en dan moesten we 500 euro bijbetalen.
En nu willen wij in de grote vakantie een paar weken zonder hem weg. Kunnen we niks vinden waar hij kan logeren, ik snap dat gewoon echt niet. En nu willen ze ook nog eens op zulke dingen gaan bezuiningen.
Mensen staren naar hem alsof hij één of ander zeldzaam dier is.
Maar hij is ook gewoon een jongen met gevoelens.
En hij betekent meer voor mij dan wie dan ook.
Hij is bijna altijd wel vrolijk en kan maanden naar iets uitkijken. Morgen ga ik met hem naar 8ste groepers huilen niet en daar heeft hij het al de hele middag over. Ik respecteer hem en ik kan zo pissig worden als mensen hem anders behandelen alleen maar omdat hij in een rolstoel zit.
Sorry voor dat verhaal, maar ik ben het gewoon even beu dat mensen hem anders behandelen of zelfs negeren en dat er helemaal niks aangepast is
L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one