• Nouuu, wilde ik gister een heerlijke vlaai maken, hebben ze alleen actieve gist en geen verse ... Ik had geen idee omdat ik nogal nieuw ben met bakken van leuke dingen, dus heb ik dezelfde hoeveelheid gebruikt ... De taart is goed gelukt, alleen smaakt ie nu veel te zwaar naar gist, omdat je dus veeeeel minder van actieve gist moet gebruiken dan verse! Grrrrr! Maar goed, verder was 'ie goed gelukt dus weet ik het voor de volgende keer! Val is er overigens gek op en hij heeft hem omgedoopt in biertaart. -.- Hij bedoelde het als compliment, maar ik ben er alleen maar erger gefrustreerd door, hahaha!
    Ben nu m'n frustratie aan het aflossen op een vers brood bakken, waarbij we wél de juiste hoeveelheid gist (7/10gram actieve, i.p.v 20/25 gr. verse) hebben. Hopelijk dit keer geen vervelende bijsmaak!


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    En anders heb je bierbrood ;D

    Toch ben ik nieuwsgierig naar hoe de taart smaakte.. hebbe hebbe hebbe


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Midna schreef:
    En anders heb je bierbrood ;D

    Toch ben ik nieuwsgierig naar hoe de taart smaakte.. hebbe hebbe hebbe


    Naar kersenvlaai met een gist bij- en nasmaak. :Y)


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Nou ja, wie weet hoe populair het word. En de meeste lekkere dingen zijn bij toeval uit gevonden en ik laat het taart bakken over aan mijn ouders, ik ben meer van de koekjes.


    Physics is awesome

    Insomniac schreef:
    (...)

    Naar kersenvlaai met een gist bij- en nasmaak. :Y)



    Dus.. moest het nou perse kersen zijn XD


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Eyes schreef:
    Nou ja, wie weet hoe populair het word. En de meeste lekkere dingen zijn bij toeval uit gevonden en ik laat het taart bakken over aan mijn ouders, ik ben meer van de koekjes.


    Mmm, ik blijf persoonlijk van die taart af. Ik ben niet zo gek op bier/gist smaak. :Y)

    Midna schreef:
    (...)


    Dus.. moest het nou perse kersen zijn XD


    Mm-mm, daar kon ik het beste recept voor vinden op dat moment. :Y)
    Volgende ronde wordt het abrikozen of appel. Of rijstevlaai misschien. :Y)


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Insomniac schreef:
    (...)

    Mm-mm, daar kon ik het beste recept voor vinden op dat moment. :Y)
    Volgende ronde wordt het abrikozen of appel. Of rijstevlaai misschien. :Y)


    Doe dan maar weer kersen.. de rest lust ik niet.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Midna schreef:
    (...)

    Doe dan maar weer kersen.. de rest lust ik niet.


    Wat wil je dan? D:


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Insomniac schreef:
    (...)

    Wat wil je dan? D:


    Ik zei; doe maar weer kersen ;D


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Midna schreef:
    En anders heb je bierbrood ;D

    Toch ben ik nieuwsgierig naar hoe de taart smaakte.. hebbe hebbe hebbe

    Midna schreef:
    (...)

    Ik zei; doe maar weer kersen ;D


    Kersen+Rijstevlaai?! I agree. :Y)


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Maar wie weet hoe lekker echte bier fans je taart vinden en voor de volgende keer zeker weten een rijstevlaai, die is echt zo lekker, iedere keer als ik er zo een eet tenminste


    Physics is awesome

    Insomniac schreef:
    (...)

    Kersen+Rijstevlaai?! I agree. :Y)


    Dan eet jij lekker die rijstending maar dan eet ik mijn soortgenoten op ;d


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Midna schreef:
    (...)

    Dan eet jij lekker die rijstending maar dan eet ik mijn soortgenoten op ;d


    Daar zit beiden in hun. So you'll need to eat both. :Y)

    Ik ga nu weer even terug naar mijn brood ... Needs my attention.


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Insomniac schreef:
    (...)

    Daar zit beiden in hun. So you'll need to eat both. :Y)

    Ik ga nu weer even terug naar mijn brood ... Needs my attention.


    Damnit.. voor deze ene keer dan


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Midna schreef:
    (...)

    Damnit.. voor deze ene keer dan


    Teehee


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.