• Na allemaal gedoe van vorig schooljaar te hebben gehad (lees erg gepest geweest) dacht ik dat ik dit schooljaar gewoon normaal kon beginnen op een nieuwe school. Nou niet dus. In het begin bleef ik gewoon denken: Ah kom op, zo erg is het niet, ze doen wat kinderachtig blablabla maar toch barstte de bom. Ik kijk er zó tegen op om naar school te gaan alleen maar omdat ik weet dat ze me opnieuw zullen pakken. En je zou kunnen zeggen; NEGEER, maar zo makkelijk is dar niet. Eerst pakt een vriendin mijn nieuwe beste vriendin af en met hun hebben we (een andere vriendin en ik) nu ruzie. Wij trekken nu zoals altijd op met twee andere meisjes en eentje daarvan werd vorig jaar ook zoals mij gepest. Maar ik wil gewoon een vriendin waar ik altijd op kan blijven steunen, waarbij ik me hart kan luchten, die het voor me op neemt. Maar blijkbaar is het fout dat ik wat overgewicht heb. HET GAAT TOCH OM HET INNERLIJK? En ik zou doodgraag nieuwe vriendinnen ontmoeten, maar ik ben daar veel te verlegen voor en als je even niet met de andere drie praat negeer je hen al gelijk en ze vinden het raar als een stelletje gewoon hand in hand loopt. Ze hebben overal té veel kritiek op en kunnen niks verdragen. Maar zoals ik al zei, ik ben daar waarschijnlijk te verlegen voor om er iets aan te zeggen. Soms wens ik gewoon dat ik jongen zou zijn, dat lijkt me veel gemakkelijker.

    Maar goed, om een eind te maken aan m'n eigenlijk nog lang doorgaande verhaal; Iemand tips om meer 1. zelfzeker te zijn, om 2. van mijn verlegenheid af te komen, en ga zo maar door.

    Uhh.. in jezelf geloven? van je verlegenheid kom je niet gemakkelijk af, denk ik. Of nouja, volgens mij ben je thuis niet zo verlegen? ehmm, verder moet je je niet aantrekken van wat anderen over je denken. Ja, misschien makkelijker gezegt dan gedaan, maar je moet toch ergens beginnen? Oké, ik ben echt slecht in advies geven.. Succes er mee, btw.(bloos)

    [ bericht aangepast op 31 jan 2012 - 20:39 ]


    A friend is one who believes in you when you have ceased to believe in yourself.

    Join the club!
    Hoewel ik tegenwoordig op school vijf geweldige vriendinnen heb voel ik me op mijn korfbalclub nog altijd het buitenbeentje en wordt ik ook niet geaccepteerd.. Op school werd ik vroeger buitengesloten, ook door de meiden die nu mijn beste vriendinnen zijn! Ergens lijkt dat misschien raar maar ik heb het ze vergeven. (:
    Wat ik op school heb gedaan, ik ben veranderd. Ze zeggen altijd "Blijf jezelf!" maar dat werkte bij mij voor geen meter, dus besloot ik me meer open te stellen en dat heeft uiteindelijk ook echt geholpen.

    Oké, dat is niet echt een goed advies I guess, maar ik hoop dat je er wat aan hebt. Ondertussen probeer ik nog steeds mijn image bij de korfbalvereniging te veranderen T_T

    [ bericht aangepast op 31 jan 2012 - 20:55 ]


    Mai lasciare - Never give up. -- If you can't see anything beautiful about yourself, get a better mirror.

    Ik heb deze problemen nooit gehad, maar als ik jou was zou ik minder verlegen worden. Hoe? Nou, mensen bijten je niet (als het goed is...) (; .


    | Reality is for people that lack imagination |

    Ik wordt echt al jaren gepest maar uiteindelijk heb ik geleerd me er helemaal niks van aan te trekken
    ik ben goed zoals ik ben en zolang ik dat zelf weet, zolang ik dat zelf blijf geloven kunnen ze zeggen wat ze willen. I won't collapse


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Ik snap je echt helemaal! Ik werd ook F* gepest (2 jaar) en ben nu naar een andere school gegaan.. bij mij heeft het wel geholpen.... Nu komt het advies dat je misschien al jaren hoort, ik weet het eigenlijk wel zkr..:
    Je staat erboven je bent beter, en je bent nooit alleen, jij bent uniek want jij bent jij, jij bent uniek, dat maakt iedereen blij! Ik hoop dat het lukt, ik weet nu niet zoveel tips maar als je nog vragen hebt... misschien kan ik je helpen en anders zet je het op het forum nog een keer dan helpen de anderen mensen op Q, je ook vast wel! Toi Toi Toi!


    It's kind of fun to do the impossible ~ Walt Disney

    Hoe eng ook; Dive in, head first.
    Verteld Val me ook altijd en wist ik uit eigen ervaringen al. Keer op keer zul je op nieuwe dingen blijven stuiten en die blijven eng, maar ga er gewoon voor. Uiteindelijk wordt het toch makkelijker. :]
    [Ik ben zelf ruim 14 jaar gepest, dus ik weet maar al te goed hoe het is ...]

    [ bericht aangepast op 1 feb 2012 - 11:52 ]


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Het is een vreselijk kut gevoel en ik snap helemaal hoe je je voelt. Ben je eindelijk blij dat je eindelijk vriendinnen hebt, laten ze je allemaal keihard vallen...
    Ik heb dit dit jaar ook gehad, en ik heb nu een paar vriendinnen die ik echt kan vertrouwen... Zoek ze en probeer open te zijn... Wees gewoon jezelf.
    En ik heb ook op de basisschool gehad dat ik buitengesloten werd. Ik heb toen een vriendin gevonden die bij mij in de straat woont. Ik kan jou dit ook aanraden. Je zit dan misschien alleen in de klas, maar je hebt wel iets om naar uit te kijken na school. Je kunt bijvoorbeeld bij een muziekvereniging of bij een club gaan.
    Zoek mensen op wie je wel kunt vertrouwen. Misschien zitten er in een andere klas wel leuke/aardige mensen ^^
    Veel sterkte! Mijn gastenboek staat ook gewoon open, als je wilt praten. (alleen ik ben wel pas rond 5 uur beschikbaar)


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik heb het ook. Een jongen bij mij uit de klas zit alsmaar te pesten, en ik weet gewoon niet wat ik daar tegen moet doen. Ik kan naar mijn mentor gaan, maar dan lijkt het alsof ik het zelf niet kan oplossen. Oké, dat is wel zo, maar toch...


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    ik was in het bgein ook heel stil in de klas
    toen wilde mn mentrix me naar een cursus sturen, ja ik ben gek
    maar nu ben ik niet meer zo stil
    bij sommige gaat het vanzelf
    maar je moet je niks aantrekken van wat anderen zeggen