• Hoi hoi,
    Voor mijn profielwerkstuk is de vraag in hoeverre opvoeding crimineel gedrag bepaalt, en ook of crimineel gedrag nou aangeboren of aangeleerd is. Ook de culturele verschillen worden besproken. Ik vroeg me af wat jullie mening hierover was, als jullie me willen helpen heel graag!


    And that's the way a cookie crumbles :)

    saffie95 schreef:
    (...)

    Weet je misschien nog de site waar je dat gevonden had? Misschien kunnen we die nog gebruiken


    Over de oorzaken van crimineel gedrag wordt al lang gespeculeerd. En hoewel vaak als onwaar gezien, zijn de biologische verklaringen talrijk: Mannen met een extra Y-chromosoom zouden agressiever zijn, mannen met een extra X-chromosoom een gebrek aan mannelijkheid hebben. Mannen met een XYY-constellatie zouden onstabiel zijn, immatuur, geen schuldgevoel hebben en meerdere schijnbaar zinloze vermogensdelicten begaan.


    Genen spelen een enorme rol, bepaalde genen produceren enzymen die chemische stoffen in de hersenen opwekken, verbonden met agressie. Deze genen schijnen het grootste effect te krijgen in combinatie met een problematische opvoeding. De bevindingen werden neergepend in het tijdschrift Biological Psychiatry.


    Nog meer info..


    "I shut my eyes in order to see.'

    Statler schreef:
    (...)

    Nog meer info..


    Super bedankt!!! hier kom ik echt veel verder mee!(Y)


    And that's the way a cookie crumbles :)

    Crimineel gedrag word niet volledig bepaald door je opvoeding, maar het kan er zeker een groot aandeel in hebben.

    Als een kind een autoritaire of onverschillige opvoeding heeft gekregen kunnen ze vaak geen liefde geven/kennen ze het gevoel liefde niet. Bovendien gaan die kinderen vaak opkijken naar figuren met 'macht'. Die personen hebben vaak een stevige hand in de criminaliteit. Daardoor kan er dus zeker crimineel gedrag ontstaan.

    Als een kind een overbeschermende opvoeding krijgt gaat het kind vaak snel rebelleren, daar zitten drugs, wangedrag en criminaliteit vaak bij.

    Het is dus deels door de opvoeding, deels door de vrienden en deels zit het ook in het karakter en de genen.

    Dat heb ik tenminste op school geleerd. Humane Wetenschappen.

    [ bericht aangepast op 26 jan 2012 - 19:27 ]


    comfort in c h a o s

    Zaynuary schreef:
    Je opvoeding kan wel heel goed zijn, maar als jij met de verkeerde mensen omgaat op school of buiten school, dan maakt die hele opvoeding niet meer uit.


    Dat wilde ik ook zeggen.


    Food.

    Het heeft wel invloed op je gedrag.


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    Vaak zit het deels in de opvoeding, maar naar mijn mening zijn het eerder de ervaringen die je meemaakt en de omgeving waarin je opgroeit. Ik ben zelf vroeger altijd als probleemjongere bestempeld en heb genoeg meegemaakt, ondanks een goede opvoeding. Bij mij was het de druk van het gepest worden en anderen die het ook allemaal deden.


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Ik doe ook een opleiding waar ik dit leer.

    BIj ieder mens, ongeacht waar hij of zij vandaag komt, krijgt van zijn of haar ouders erfelijke informatie mee. Je karakter is dus voor een deel al vastgelegd als je geboren wordt. Hoe je karakter tot uiting komt, hangt echter af van je omgeving en je opvoeding. Als je vanuit je karakter erg beïnvloedbaar bent, en je komt in aanraking met de verkeerde mensen, dan heb je meer kans om op het criminele pad te raken.
    Dit is ook afhankelijk van je opvoeding. Als je vanuit je opvoeding meekrijgt dat liegen en stelen normaal is (dit hoeft niet eens bewust te gaan, denk maar aan kinderen die hun ouders een leugen om bestwil zien vertellen), dan leer je dit gedrag vanuit je opvoeding aan.

    Ik hoop dat je er iets aan hebt. Als je meer wil weten mag je me pben (:


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg

    Crimineel gedrag wordt nooit aangeboren. Er was een theorie over -met een extra chromosoom-, maar die is achterhaald omdat er genoeg anderen waren met ook een extra chromosoom en niet crimineel waren.

    Bij sociologie hebben we een stuk of 4 sociale theorieën gezien en ik dacht 2 rationele. Opvoeding speelt mee, maar is niet de grootste factor. Als je wil, zoek ik de theorieën wel op in de cursus. Want ik heb die nu in mijn samenvatting staan, maar niemand snapt iets van mijn samenvattingen. x) -hopelijk mag die samenvatting nu ook weg want ik heb geen zin om hier 2e zit van te doen-


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury