• Ik ben bezig met een story en nu heb ik daar een samenvatting voor gemaakt, maar ik vraag me af of het niet te lang is en ik twijfel of het wel helemaal duidelijk is waar het overgaat. Ook zou ik graag van jullie willen weten aan wat voor soort verhaal je denkt als je de samenvatting leest, want ik wil natuurlijk wel de sfeer op een goede manier overbrengen.
    Als iemand verder tips of opbouwende kritiek heeft, hoor ik dat graag!

    Wanneer Morrigan samen met de mysterieuze Flynt die zich voordoet als schrijver tijdens een groots feestmaal op een onverklaarbare wijze tegen haar wil in zich aansluit bij een viertal reizigers, wordt ze overladen met vragen en lijkt niets nog voorspelbaar.
    Eén van de vier rondtrekkende vreemdelingen is de agressieve en soms botte, maar trouwe Cayden. Hij is op zoek naar zijn ontvoerde geliefde Essylt, die zich hoogstwaarschijnlijk in het noordoostelijke gebied van het rijk Dragoner bevind. Er wordt gevreesd dat ze in de handen van een lugubere groepering bovennatuurlijke personen is gevallen, die dankzij een oorlog met het zuidwestelijke gebied bepaalde zaken recht willen zetten.
    Morrigan merkt al snel dat Flynt haar in zekere zin op een merkwaardige manier gebruikt voor duistere doeleinden. Zodra hij haar dwingt om Cayden te verleiden en ze het idee krijgt dat haar eigen mening en keuzes gemanipuleerd worden, vraagt ze zich af of haar gecompliceerde gevoelens voor beide mannen wel werkelijk van haar zijn.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Het klinkt heel ingewikkeld, maar wel interessant ;) Misschien is het toch beter om de samenvatting wat eenvoudiger te houden: neem één of twee belangrijke elementen in het plot en bouw daar je samenvatting omheen.

    Je hebt trouwens heel veel bepalingen in je zinnen gestopt, waardoor ze moeilijk leesbaar worden.

    Wanneer Morrigan samen met de mysterieuze Flynt die zich voordoet als schrijver tijdens een groots feestmaal op een onverklaarbare wijze tegen haar wil in zich aansluit bij een viertal reizigers, wordt ze overladen met vragen en lijkt niets nog voorspelbaar.

    Je bepaling is dat hele dik gedrukte gedeelte :P Nogal lang dus. Ik zou het wat korter maken.


    ... But I'm weak, and what's wrong with that?

    Wat Aesir zegt. Het klinkt erg interessant en leuk, maar sommige zinnen zijn wat onduidelijk.

    [ bericht aangepast op 19 jan 2012 - 11:36 ]


    I can't even think straight.

    Wat jullie zeggen klopt wel en ik kan er zeker wat mee! Ik weet dat ik vaak te veel informatie in een zin probeer te proppen, waardoor het onduidelijk word. Ik zal proberen om dat te veranderen.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Ook vind ik het aantal bijvoeglijke naamwoorden nogal veel, maar dat is maar net hoe je schrijft. :Y)


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Het klinkt als een geweldig verhaal dat ik zeker wel zou willen lezen.
    Je moet alleen wel nog even aan je zinsbouw werken.
    Ik bedoel: je eerste zin is 3 regels lang!!! Nu heb ik daar ook nog wel eens last van, maar probeer dan op z'n minst ergens een komma te zetten, dat maakt het een beetje overzichtelijker. Een punt is natuurlijk beter, maar dat gaat soms gewoon simpelweg niet, hè?
    Succes met je verhaal en laat me weten als je begint ;)


    Life isn't about waiting for the rain to pass, it's about learning to dance in the rain

    Klinkt echt tof maar zoals hierboven gezegd zijn je zinnen inderdaad net iets te lang.
    En als samenvatting zou ik een korter stukje schrijven. Zodat je heel snel weet waarover het gaat. Nu zullen er mensen afhaken nog voor ze het verhaal gelezen hebben.

    Succes met het schrijven sowieso! :D


    Nobody really cares if you're miserable, so you might as well be happy