• Hey iedereen!
    Ben ik weer met een eigenlijk stompzinnig probleempje waar naar mijn idee meerdere mensen hier op Q wel last van hebben.
    Mijn personages kunnen zich namelijk nooit echt duidelijk uiten.
    Hiermee bedoel ik dat wanneer ik ze iets laat zeggen, ik niet veel verder kom dan "zeg ik", "roep ik" en "fluister ik". Er moeten toch meer manieren zijn dan alleen die drie om aan te geven hoe iemand iets zegt? Manieren waar wat meer gevoel in ligt?
    Help please?


    Life isn't about waiting for the rain to pass, it's about learning to dance in the rain

    Gniffel ik, concludeer ik, grijns ik, lach ik, zucht ik, knik ik, ..

    Ik heb daar ook wel problemen mee, ja.

    [ bericht aangepast op 4 jan 2012 - 23:49 ]

    Dat is eigenlijk wel een goede vraag. Maar ik schrijf geen stories, daardoor heb ik het niet echt nodig. :3


    And at last, all the pictures have been burned. And all the past, is just a lesson that we've learned.

    Beschrijf wat ze doen met hun gezicht, trekken ze hun wenkbrauwen op, grijnzen ze of glimlachen ze juist. Bijten ze op hun onderlip als ze over iets nadenken of tikken met hun nagels op de tafel als ze nerveus of zenuwachtig zijn?

    Zulk soort dingen kun je gebruiken


    Physics is awesome

    grijns ik, mompel ik, stotter ik, glimlach ik, concludeer ik, verwijt ik, verdedig ik. [:


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Over uiten gesproken;


    “It does not do to dwell on dreams and forget to live.”

    Larten schreef:
    Over uiten gesproken;


    HAHAHAHAHHAHA. Kristen Stewart. Hilarisch.

    Larten schreef:
    Over uiten gesproken;



    Sooo true


    I'll never be good enough... You make me wanna die!

    Prevel ik
    Brom ik
    Hakkel ik
    Grom ik
    Brabbel ik
    Riep ik uit


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Je doet er ook vaak goed aan om nog iets toe te voegen zoals: "Riep ik ontzet uit, terwijl ik verward mijn wenkbrauwen optrok". Op deze manier geef je een hoop informatie en is het duidelijk hoe de persoon reageert.


    Have you ever been alone in a crowded room?

    Antwoorden, mompelen, concluderen, zuchten, verwijten, schreeuwen, krijsen, gillen, vinden, menen, denken, gniffelen, vragen, willen weten, informeren, bevestigen, ontkennen, beweren, opmerken, vaststellen.

    Maar het is niet altijd nodig om bij iedere zin zo'n woord te gebruiken. Je kunt ook duidelijk maken wie wat zegt door een bepaalde actie van die persoon achter de gesproken zin te zetten en wat de volgende zegt op een andere regel te laten beginnen. De lezer zal de connectie tussen wat er wordt gezegd en gedaan wel leggen.
    'Wees toch eindelijk eens stil!' schreeuwde Jantje.
    'Ik zei helemaal niets,' antwoordde Pietje onschuldig.

    Het kan natuurlijk zo, maar je zou het ook zo kunnen doen;
    Jantje liep rood aan. 'Wees toch eindelijk eens stil!'
    'Ik zei helemaal niets.' Pietje trok een onschuldig gezicht.

    Je moet deze twee dingen natuurlijk afwisselen, maar dit is een handige manier om te voorkomen dat je een opsomming van zinnen met zei ik erachter krijgt. Bovendien is het sowieso goed voor de levendigheid van het verhaal als je af en toe beschrijft wat een personage doet terwijl hij iets zegt.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Oftewel varieer ik in verschillende woorden. Oftewel beschrijf ik de situatie. Met knikkende knieën. Al stampvoetend. Terwijl ik al aan het weglopen was.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Ja..maar het is ook heel vervelend als je steeds zegt, grijns ik, mompel ik, stotter ik, glimlach ik, concludeer ik, verwijt ik, verdedig ik, allemaal ike's(is dat een woord?)


    May the sun bring you new energy by day, may the moon softly restore you by night, may the rain wash away your worries.

    Abbo.


    May the sun bring you new energy by day, may the moon softly restore you by night, may the rain wash away your worries.

    Larten schreef:
    Over uiten gesproken;





    OT: Wat Square zegt! :'D

    beaamde ik, prevelde ik, etc.. idk.


    Full of envy behind that anonymous mask