Ik zou graag wat tips van jullie willen voor de uitwerking van een verhaal.
Ik heb het probleem dat ik echt helemaal vastloop met het uitwerken van een verhaallijn. Ik had een maand of drie geleden wat ideetjes, maar omdat er niet echt iets duidelijks uit kwam, heb ik wat steekwoorden opgeschreven en ben ik eerst begonnen met het creëeren van personages.
Nu heb ik daar niet echt moeite mee, maar aangezien ik behoorlijk veel personen wil verwerken in het verhaal waar ik aan wil beginnen, raak ik verveeld omdat ik telkens opnieuw hele vragenlijsten in moet vullen en nu ga ik vervolgens telkens met tegenzin verder aan mijn uitwerking.
Zoals ik net al zei ben ik helemaal klaar met alles op te schrijven over een stuk of tien personages die nog lang niet af zijn én ik weet niet meer wat ik aan moet met het uitwerken van een verhaallijn. Ik vind dit echt heel jammer, want ik heb wel heel veel zin om gewoon hoofdstukken te schrijven... Maar dat is niet mogelijk aangezien ik geen goede basis heb.
Ik zou graag (uitgebreid) van jullie horen hoe jullie precies een verhaal uitwerken en wat jullie doen als je het even niet meer ziet zitten. Alvast heel erg bedankt!
[ bericht aangepast op 2 jan 2012 - 16:17 ]
If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.