• Ja echt. Gisteren hadden mijn moeder en ik afgesproken om naar mijn oma te gaan, daar in de stad naar een opticien en dan naar Maastricht, omdat ik graag een nieuw vest wil kopen van mijn geld. Allemaal goed. Dus vandaag, ik word wakker en vraag of we ons dan gaan aankleden en dan gaan. Ook goed. Zegt ze dan dat ik maar eerst moet, terwijl we ook tegelijk kunnen gaan. Want ik douche 's avonds, dus ik hoef niet te douchen, terwijl zij ook niet moet douchen want zij doucht ook 's avonds en aangezien we niet samen op een kamer slapen, gaat dat. Maar oké dan. Maar mijn broertje gaat dus ook mee, zeg ik gewoon van: "Wil je - je dan gaan aankleden?" Heel bot antwoord: "Nee." Ik tik hem gewoon zachtjes aan en begint die mij te slaan, sla ik terug, slaat hij mij weer. Draait mijn moeder zich om van haar PC begint ze te roepen van wat dat was enzovoort. Zegt mijn broertje dat ik hem keihard in het gezicht sloeg, terwijl het gewoon een tikje op zijn arm was. Draait ze zich om en roept ze dat we niet meer gaan. Ik mag het niet eens uitleggen en ik krijg meteen de schuld. En dan heb ik nu al een paar keer gevraagd wanneer we gaan, zegt ze: "Als ik zin heb." En net vroeg ik gewoon netjes nog eens, wilt ze dan pas vanavond gaan terwijl we hadden afgesproken om al om één uur te gaan. Ze heeft het altijd gewoon te druk met haar computer. Eens gezellig met ons een film kijken kan niet, haar computer gaat voor. De hele dag en nacht zit op haar computer, totdat ze om vier uur 's morgens gaat slapen en om zeven uur weer opstaat. Eerste wat ze doet is achter de computer kruipen. Koken doet ze ook niet, we moeten ons maar een boterham maken. Ik heb hier echt een hekel aan en het liefst wil ik van alles slaan, maar toch hou ik me net in.

    Heeft iemand tips? Praten gebeurt al zo vaak maar het helpt niks.

    Gooi je broertje uit het raam

    Ik zou wraak nemen op hem...gewoon door hetzelfde te doen bij hem.
    Serieus dramaqueen ofzo :')
    Hoe oud is hij?


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Maitresse schreef:
    Gooi je broertje uit het raam

    Ik zou wraak nemen op hem...gewoon door hetzelfde te doen bij hem.
    Serieus dramaqueen ofzo :')
    Hoe oud is hij?


    12.

    Ik denk dat je moeder even met iemand moet gaan praten want zij is overduidelijk verslaafd.


    your eyes are like stars in the night.

    Poseidon schreef:
    Ik denk dat je moeder even met iemand moet gaan praten want zij is overduidelijk verslaafd.


    Iedereen zegt dat dus. Mijn zus, mijn oma, de vriend van mijn zus, mijn broers, iedereen. Maar ze luistert niet.

    Dat heb ik dus ook met mijn zusjes, verschrikkelijk. & als ze zo iets bij mij flikken moeten ze zich beter de rest van de dag niet voor mijn gezicht vertonen, want anders krijgen ze zo een dreun van moi. C:


    A friend is one who believes in you when you have ceased to believe in yourself.

    Chirest schreef:
    (...)

    Iedereen zegt dat dus. Mijn zus, mijn oma, de vriend van mijn zus, mijn broers, iedereen. Maar ze luistert niet.

    Samen zijn jullie sterk, vraag je oma om je te helpen en spreek haar er samen met je zus op aan. Vraag naar de oorzaak, nodig eens vrienden van haar uit en laat haar eens zien dat er buiten dat ook nog een wereld is. Want overmatig de computer gebruiken is vaak een uitweg voor mensen die moeite hebben met hun sociale leven.


    Let it come and let it be

    Mijn moeder heeft dit ook een aantal jaren heel erg gedaan.
    Wat mij heel erg heeft geholpen is een lange brief naar haar schrijven en hierin vertellen hoe je je voelt, omdat het zo niet langer doorgaat. Jou moeder moet gewoon met haar neus op de feiten gedrukt worden, en als ze niet wil luisteren, dwing je haar om je brief te lezen. Desnoods vraag je de hulp van een andere volwassene, dat heb ik ook gedaan.
    Ik hoop echt dat je moeder het binnenkort begrijpt, ik weet hoe rot het is!


    The truth is out there.

    Melisandre schreef:
    Mijn moeder heeft dit ook een aantal jaren heel erg gedaan.
    Wat mij heel erg heeft geholpen is een lange brief naar haar schrijven en hierin vertellen hoe je je voelt, omdat het zo niet langer doorgaat. Jou moeder moet gewoon met haar neus op de feiten gedrukt worden, en als ze niet wil luisteren, dwing je haar om je brief te lezen. Desnoods vraag je de hulp van een andere volwassene, dat heb ik ook gedaan.
    Ik hoop echt dat je moeder het binnenkort begrijpt, ik weet hoe rot het is!

    en als ze hem niet wilt lezen e-mail je de brief;)


    If you can't blow them away with your brilliance, baffle them with your bullshit.

    Poseidon schreef:
    Ik denk dat je moeder even met iemand moet gaan praten want zij is overduidelijk verslaafd.


    May the sun bring you new energy by day, may the moon softly restore you by night, may the rain wash away your worries.