• Dit is een column die ik een tijdje geleden schreef voor de klassenkrant. Ik zit nu in 4Havo en kom van het VMBO. Nou ja, zeg maar wat je ervan vindt.
    ~* Sam


    Allereerste wiskundeles

    Dinsdagochtend. Een beetje zenuwachtig stapte ik voor het allereerst officieel over de drempel van het Oude Erasmus. Ik voelde me meteen al verloren. Een paar enorme rugzakken met beentjes eronder zagen er net zo gedesoriënteerd uit als ik. Ik zat in hetzelfde schuitje als zij.
    Ik merkte dat de mensenmassa in beweging kwam en dat was het startsein: de race naar de lokalen was begonnen. Toen ik uiteindelijk bij het juiste lokaal was aangekomen opende een man met gemillimeterd zwart haar de deur. Wiskunde. Zwijgend stapte ik binnen en keek wat om me heen. Her en der verschenen boeken met een klap op tafel en rekenmachines mochten hun nut weer gaan bewijzen. Ik deed mijn pas gekafte boek open en miste meteen al het stripje van meneer Bol en zijn klas die we op het VMBO hadden. Hier kwamen ze graag direct ter zake, dacht ik. Nergens hoorde ik de woorden ‘Frankrijk’ ‘vakantie’ en ‘zon’ vallen. Of was ik gewoon doof?
    Mijn hoofd had minder moeite met het switchen van wekenlang luiwammesen naar wiskundesommen dan ik dacht. Binnen de kortste keren verschenen er cijfers op de rekenmachine. Als reactie daarop begon mijn pen ontspannen in mijn schrift te schrijven. Yes! De eerste Erasmussom van het nieuwe schooljaar is gemaakt.
    ‘Jullie mogen nu opruimen, de les is bijna voorbij.’ Ik ontwaakte uit mijn wiskundetrance. Het lesuur ging in vogelvlucht voorbij. Haastig keek ik van mijn schrift naar het bord. Tevreden leunde ik achterover. Ik weet niet hoe mijn ex VMBO-koppie het hier vanaf zal brengen, maar mijn eerste huiswerk van het nieuwe schooljaar zit erop!


    No growth of the heart is ever a waste

    Mooíí geschreven!! <33
    En veel suc6 met de rest van het school jaar ;)


    Want daar word je groot en sterk van... Like duh x'')

    he, goed geschreven !


    And all the girls in the front row scream your name.

    idd,heel Goed geschreven,en mooie metaforen [of hoe zegd ge daa xD?]

    xx


    everybody needs a song.

    Leuk geschreven,

    Is Wiskunde je leukste vak?




    It's heavy but you are not the only one

    Dat is echt heel leuk geschreven! :'D Ik dacht eerst: 'ohjeee zo een lange tekst' maar eens ik eraan begonnen was, had ik echt zoiets van 'leuk geschreven!' :'D
    Veel succes nog met de rest van het schooljaar^^


    Tanya is de beste.

    hey
    ik kom ook van het VMBO en zit nu in HAVO4xD
    mijn eerste week was makkelijk en mijn tweede week nouja laten we het daar maar niet over hebben
    ben jij ook de oudste van je klas??
    er zitten zelfs mensen van 14 bij mij in de klas-_-'
    nouja vertel:)


    I go wherever you will go..

    @ Punkchick: hehe nee want er zijn nog wel wat zittenblijvers in mijn klas en ik was toen ik slaagde voor mijn VMBO eindexamen 15 dus ik heb niet zo'n enorme achterstand :]


    No growth of the heart is ever a waste

    Leuke schrijfstijl heb je :)


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg

    Haha, nu doet ge het nog leuk laten klinken xD

    up ofzo?


    No growth of the heart is ever a waste