• The Reunion

Cel Indeling:
    Cel 1: Fayan en Daiyh
    Cel 2: Saph
    Cel 3: Cassie en Ferron
    Cel 4: Dario
    Cel 5: Prim en Brianna
    Cel 6: Lucas en James
    Cel 7: Aurora

Let's face it, these people are a danger to our safe community.
    We have to lock them up, together.
    Forever, so we can all live in peace.

[ bericht aangepast op 10 dec 2011 - 20:36 ]

Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

Cassie
    'Het eerste dat in me opkomt is eerlijk gezegd langs de rand schuifelen, maar ik vraag me af hoeveel dat ding houd. Mijn drieënveertig kilo moet wel kunnen, denk ik... Maar dat is alsnog een slecht idee.' Ja, drieënveertig was een beetje weinig voor mijn één meter eenentachtig, maar ach.

Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

Fayan - Stylist
    "Eerlijk gezegd..." roep ik dan uit en ik speur de kamer rond, maar vind niet wat ik zoek. "Nee, laat maar," zucht ik dan. "Ik dacht dat jij langs de rand kon lopen met een touw, dan konden wij via dat touw, maar er is geen touw."
    En de richel waar Cassie het over had was zo dun dat alleen zij en Aurora daaroverheen konden lopen zonder erdoor te zakken.

Cassie
    'Hmmm. Nou, aangezien Snow dit ding heeft bedacht, moeten we misschien maar gewoon iets heel erg stoms doen.' Het was meteen al in me opgekomen, maar in de eerste instantie had ik het genegeerd omdat het zo idioot leek. Misschien was idiotie juist wel wat we nodig hadden... En Snow zou ons vast niet allemaal tegelijk laten sterven, toch? 'Springen, of zoiets.'

Fayan - Stylist
    "Maar... wat als dat misgaat?" Ik vond het niet erg om te sterven, maar dat wilde niet zeggen dat ik de anderen zomaar meenam in de dood. "Wat als we Snow helemaal verkeerd inschatten?"
    Ik plofte neer op de harde, stenen grond en merkte hoe moe ik eigenlijk was.

Cassie
    'Tja, dan zijn we dood. Het was ook best een slecht plan, laat maar zitten.' Dario en ik plofte tegelijk neer op de grond en ik trok Aurora op mijn schoot. 'Mama, ik ben bang,' zei ze kleintjes. 'Komt wel goed, vlinder. Ik bescherm je wel.' Ja, want zij moest hieruit. Koste wat het kost.

Fayan - Stylist
    Ik leunde tegen Saph aan en vroeg me onbewust toch af hoe het met de anderen uit de cellen ging. Prim, Lucas, James, Zahira en Chiara. Die had ik nog nergens gezien. Daiyh ook niet, maar dat interesseerde me vrij weinig. Van mij mocht hij best ergens dood liggen of zo, ik kon er niet om treuren.
    Ik had het idee dat Snow ervoor zou zorgen dat er steeds minder 'speeltjes' waren. Hij had in twee dagen twee mensen vermoord. Amycus en... en Ferron. Waren dit zijn eigen persoonlijke Hongerspelen, maar bepaalde hij de uiteindelijk winnaar?

Cassie
    'Het maakt eigenlijk vrij weinig uit,' besefte ik plotseling hardop, terwijl ik mijn handen over Aurora's oren legde. 'Als we hier blijven zitten, gaan we net zo goed dood als wanneer we springen en te pletter vallen. En daarbij is verhongeren echt niet zo prettig - te pletter vallen gaat veel sneller.' Niet dat dat laatste hem op zou vrolijken, maar ach.

Fayan - Stylist
    Cassie had gelijk. We moesten sowieso iets doen, wilden we dit overleven. Of een minder pijnlijke dood tegemoet gaan. Maar we hadden er geen zekerheid van dát we te pletter zouden vallen in dat gat. Snow had allerlei trucjes, misschien werden we opgevangen door iets om daarna heel langzaam gemarteld te worden. Of werden we gespietst. Met hem kon je het nooit weten. Op dit moment leek de hongerdood dus veel aantrekkelijker en rustiger, vergeleken met de martelingen of gespietst worden, maar ik wist zeker dat ik niet kon toekijken hoe Cassie, Dario, Aurora en Saph zo zouden sterven. Ik was Saph één keer kwijtgeraakt en dat nooit meer.
    Ik sloeg mijn armen om zijn middel, trok hem dichter tegen me aan en dacht diep na, keek de kamer rond, op zoek naar mogelijke middelen. Mijn oog viel op een paar dikke kettingen aan het plafond, heel hoog, bijna niet zichtbaar. Er recht onder stond een afgebrokkelde pilaar, aan de rand van het gat.
    "Cassie, kijk daar eens," zei ik en ik wees haar op de kettingen. "Misschien kunnen we daarmee naar de overkant zwaaien of zo."
    Dat ging nog een hele opgave worden, aangezien de kettingen niet los hingen maar opgerold aan een haak zaten. Ze moesten dus eerst worden losgemaakt. En als je op de pilaar stond, waren ze nog niet binnen handbereik, maar ik zag hoe er in de muur daarnaast allerlei inkepingen waren. Zo kon je omhoog klimmen.

Cassie
    'Dat zou best eens kunnen werken,' knikte ik bedachtzaam. Maar Fayan en Saph wogen teveel, Aurora mocht niet van mij en Dario, tja, hoewel hij volwassen was, was het nog altijd mijn kleine broertje. En daarbij woog ik nog altijd minder dan hij. Dat alles had ik in een seconde bedacht, waarna de rest van mijn zin volgde. 'Oké, dat kan ik wel.'

...you dead?

GATVERDAMME!
    Mijn kat kotste net op de vloer D:

Reanimeer je internet eens (cat)

Lalala.

*martelt haar Duitse werkboek met een passer*

Volgens mij is mijn kat ziek ofzo... *gaat de deurmat in de tuin leggen*