• Ik ga het allemaal niet uitleggen waarom en hoe en wat, maar het komt er dus op neer dat ik waarschijnlijk één of andere klote-opleiding moet gaan doen op een klote school hier in het dorp omdat mijn ouders het geld er niet voor hebben (De opleiding die ik wil). Ik dacht echt bij mezelf: Misschien moet je eens stoppen met zo freaking egoistisch willen doen. Echt, ze denken alleen maar aan hun zelf en zijn nu aan het sparen voor de zoveelste 2e handse auto van het jaar. 2e hands, maar toch duur. En weet ik veel niet hoeveel onuttige dure vogelsoorten voor mijn pa's hobby. Maar sparen voor mijn toekomst, zodat ik een goede opleiding kan hebben, nee. "Je moet zelf maar gaan werken zodat je voor je zelf kan zorgen." Ik ben vorige maand 15 geworden? Like, ik verdien geen duizenden euro's in de maand hoor? Ben het echt ff zat.

    [ bericht aangepast op 23 nov 2011 - 18:53 ]


    Believe in yourself.

    Oh, jemig, dat is kut.
    Misschien moet je eens op school gaan vragen, bij de decaan of zo. Die weten vaak wel oplossingen voor dit soort problemen.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Woow, dat is inderdaad heel erg egoistisch. Sterkte zeg.


    Your make-up is terrible

    Dat is echt kut..
    Nu weet ik er eigenlijk niets vanaf, maar is het niet beter als je zelf gaat sparen voor een opleiding, en dat je een jaar later begint? (ik weet niet of het mogelijk is) en ik zou inderdaad sowieso naar je decaan gaan. Hier moet vast iets voor zijn.. succes.


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Taize schreef:
    Oh, jemig, dat is kut.
    Misschien moet je eens op school gaan vragen, bij de decaan of zo. Die weten vaak wel oplossingen voor dit soort problemen.

    De Decaan is eng en mijn Mentor en ik kunnen geen fatsoenlijk gesprek houden omdat ik dat mens niet mag...


    Believe in yourself.

    Cerebellum schreef:
    Dat is echt kut..
    Nu weet ik er eigenlijk niets vanaf, maar is het niet beter als je zelf gaat sparen voor een opleiding, en dat je een jaar later begint? (ik weet niet of het mogelijk is) en ik zou inderdaad sowieso naar je decaan gaan. Hier moet vast iets voor zijn.. succes.

    Ik wil gerust sparen voor mijn opleiding, maar zoals ik al zei: Ik verdien niet veel op deze leeftijd. En ik denk niet dat dat mogelijk is, een jaar later beginnen vanwege schoolverplichting...


    Believe in yourself.

    Zijn er geen beurzen of studietoelagen? Je kan altijd informeren ;)


    So here's a heart to heart on the back of postcards sent from California

    Postcards schreef:
    Zijn er geen beurzen of studietoelagen? Je kan altijd informeren ;)

    Volgens mij zijn er zulke dingen niet voor als je een MBO-opleiding gaat doen..?


    Believe in yourself.

    Heb je er al aan gedacht om studiefinancering aan te vragen? :]
    [Zoiets heb je ook voor jonge leeftijd al, geen idee of het dan anders heet]

    [ bericht aangepast op 23 nov 2011 - 19:03 ]


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Devote schreef:
    (...)
    Volgens mij zijn er zulke dingen niet voor als je een MBO-opleiding gaat doen..?

    Haha wat voor zever is dat?:'D Nou, ben ik blij dat ik in België woon ^^.


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Als 't goed is krijg je stufi. Stel, je opleiding kost bijna 2000 per jaar - zoals de mijne - en bij mij wordt er zo'n 200 per maand afgetrokken (twee maanden uitgesloten) en zonder studiefinanciering zou ik dat never nooit kunnen betalen. Afhankelijk van het inkomen van je ouders krijg je een aanvullende beurs. Een basisbeurs (zo'n 95 euro) krijg je als student sowieso. Maar goed, 't is inderdaad vrij weinig, maar alsnog iets D:.
    Heb je ergens nog een spaarrekening openstaan? Of een oom/tante die je misschien wel wil helpen?
    Als het goed is heb je nog even voor je moet studeren en ik zou die tijd inderdaad gebruiken om werk te zoeken als je ouders niet meewerken :/.


    No growth of the heart is ever a waste

    Minato schreef:
    Heb je er al aan gedacht om studiefinancering aan te vragen? :]
    [Zoiets heb je ook voor jonge leeftijd al, geen idee of het dan anders heet]



    In principe niet volgens mij, je hebt kinderbijslag en als je 18 word heb je dat niet meer, dus word dat zegmaar studiefinancering


    "like i'd follow you around like a dog that needs water."

    Devote schreef:
    (...)
    Ik wil gerust sparen voor mijn opleiding, maar zoals ik al zei: Ik verdien niet veel op deze leeftijd. En ik denk niet dat dat mogelijk is, een jaar later beginnen vanwege schoolverplichting...

    Ja, in dat van die leerplicht heb je wel gelijk. Maar als ik jou was zou ik wel gaan werken. Het is dan misschien niet de jackpot, maar het helpt wel. Het is wel je toekomst. Er moeten gewoon manieren (toeslagen of misschien familie) zijn om dat voor elkaar te krijgen


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    CH schreef:
    (...)


    In principe niet volgens mij, je hebt kinderbijslag en als je 18 word heb je dat niet meer, dus word dat zegmaar studiefinancering


    Dat is echt niet het enige wat je hebt hoor :'D
    Mijn moeder kon zich ook geen dure opleiding veroorloven voor mij, maar ik heb altijd mogen kiezen wat ik wilde (behalve dat ik de pech had "speciaal" onderwijs in te moeten) en daarbij werden we ook financieel ondersteund. Zowel voor als na mijn 18e. Er is voor bijna álles wel hulp of vergoeding voor te krijgen.


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    C18 schreef:
    Als 't goed is krijg je stufi. Stel, je opleiding kost bijna 2000 per jaar - zoals de mijne - en bij mij wordt er zo'n 200 per maand afgetrokken (twee maanden uitgesloten) en zonder studiefinanciering zou ik dat never nooit kunnen betalen. Afhankelijk van het inkomen van je ouders krijg je een aanvullende beurs. Een basisbeurs (zo'n 95 euro) krijg je als student sowieso. Maar goed, 't is inderdaad vrij weinig, maar alsnog iets D:.
    Heb je ergens nog een spaarrekening openstaan? Of een oom/tante die je misschien wel wil helpen?
    Als het goed is heb je nog even voor je moet studeren en ik zou die tijd inderdaad gebruiken om werk te zoeken als je ouders niet meewerken :/.

    Dat zei ik dus ook al, maar ze zijn nogal koppig en bleven volhouden dat het waarschijnlijk niet genoeg zal zijn. Dat werken is dus mijn probleem: Ik zit nu in de 4e klas en dat betekend op het VMBO: Examenjaar. In maart sluiten de toelatingen van de opleiding die ik wil gaan doen, en dan moet het dus écht zeker zijn dat er geld is om het te betalen...


    Believe in yourself.

    Devote schreef:
    (...)
    Dat zei ik dus ook al, maar ze zijn nogal koppig en bleven volhouden dat het waarschijnlijk niet genoeg zal zijn. Dat werken is dus mijn probleem: Ik zit nu in de 4e klas en dat betekend op het VMBO: Examenjaar. In maart sluiten de toelatingen van de opleiding die ik wil gaan doen, en dan moet het dus écht zeker zijn dat er geld is om het te betalen...


    Bijbaantje zoeken? In de supermarkten zoeken ze altijd jonge mensen voor 's avonds/'s weekends. En dan gewoon balanceren voor zover je kunt. Zolang je prestaties er maar niet onder gaan lijden.

    En ik zou zelf ook rond gaan bellen naar scholen om informatie te vragen.

    [ bericht aangepast op 23 nov 2011 - 19:09 ]


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.