• Ik wil zo graag na mijn examen over 2/3 jaar naar een high school, alleen ik denk niet dat ik het zal durven.. Ik ben dan zoo ver weg van familie en vrienden. Me ouders gaan dan ook iets van een jaar van mijn leven missen(hier denk ik dan weer bij na). Ook ga ik dan sowieso al een jaar later pas aan opleiding beginnen. Maar ik wil ook gewoon een keer deelnemen in het Amerikaanse leven, als tiener. Maar dat tegelijk ook in Nederland willen doen.
    Wat zouden jullie doen?

    (jaa het duurt nog heel lang ik weet het.)

    xxx

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    Ik zou het sowieso doen (:
    Ik wou het ook heel graag, maar bedacht me toen dat ik ook gewoon in het buitenland kon studeren, omdat het niveau in Amerika op high school lager ligt en ik dan van mijn VWO af zou komen. Dus, ik hoop dat het me gaat lukken om op een buitenlandse universiteit aangenomen te worden _O_


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    Als je het kunt doen, moet je het doen. Lijkt me zo leuke ervaring. Maar zoals ik het nu zie, heb je de negativiteit opgezocht. Zoek op de positieve redenen op en hoe je de negatieve redenen kunt oplossen ;)


    It takes 17 muscles to smile, 43 muscles to frown ~~

    Leprechauns schreef:
    Als je het kunt doen, moet je het doen. Lijkt me zo leuke ervaring. Maar zoals ik het nu zie, heb je de negativiteit opgezocht. Zoek op de positieve redenen op en hoe je de negatieve redenen kunt oplossen ;)

    Dit. (:


    I can't even think straight.

    Dat wil ik ook gaan doen!
    Als je verhalen terugleest van mensen die al high school hebben gedaan, zul je zien dat ze daar de tijd van hun leven hadden. Ik denk dat je er geen spijt van zou hebben :)


    Take risks and conquer your fears.

    Dat is echt niet iets waar je nu je hoofd al over moet breken. Grote kans dat je nog van gedacht zult veranderen. Wacht nog één à twee jaren en denk er dan nog eens over na.

    Zelf wilde ik het ook doen, niet per se om het tienerleven in Amerika mee te maken (fastfood, vulgariteit en dat soort dingen spreekt me niet onmiddellijk aan), maar ik zou liefst naar Engeland gaan (of een ander land waar men Engels spreekt) om zo mijn Engels grondig te verbeteren. Aangezien ik ervan overtuigd ben dat je je hele leven er profijt van zult uithalen als je Engels optimaal is. Ook lijkt het me fijn om een jaar weg te zijn van het milieu en de mensen hier en onafhankelijkheid en zelfstandigheid creëren.

    Helaas zijn mijn ouders hier helemaal tegen. Mijn vader is veel te bezorgd om me en zou mij sowieso geen jaar kunnen/willen missen. Mijn moeder zou het me wel gunnen, maar volgens haar is het gewoon niet praktisch. Je studies en werk worden met een jaar verlaat, de kans bestaat erin dat je het studeren verleerd, stel dat ik daar hopeloos verliefd word op iemand, stel dat ik er niet weg wil, stel dat mijn visie op het leven/studeren zodanig veranderd is dat ik weiger verder te studeren, etcetera.

    Ondanks dat ik nog steeds graag mijn jaar ergens zou willen overdoen, lijkt het me verstandig om niet te twijfelen aan de goedheid en correctheid van mijn ouders hun keuze.


    If we had not a soul, music would have created it.

    Leprechauns schreef:
    Als je het kunt doen, moet je het doen. Lijkt me zo leuke ervaring. Maar zoals ik het nu zie, heb je de negativiteit opgezocht. Zoek op de positieve redenen op en hoe je de negatieve redenen kunt oplossen ;)


    True.

    En na een tijdje raak je toch wel gewend! Het is gewoon jezelf voor de leeuwen gooien, om het zo maar even duidelijk te maken :xd: het is een unieke uitdaging om jezelf te bewijzen in een onbekende omgeving, want ja, zonder reistabletten zul je het toch niet maken de 1e dagen, dat heeft iedereen wel. Tenzij je een doorgewinterde reiziger bent, maar ik denk er zelf ook over om het te doen, je moet ook aan de leuke kanten denken (zie hierboven)


    "like i'd follow you around like a dog that needs water."

    Een jaar later aan een opleiding beginnen is peanuts tegenover zo'n kans. En daarbij, je hebt nog 2/3 jaar om te beslissen of je het echt wel gaat doen.. Ik studeer dit schooljaar af, een vriendin van me gaat volgend jaar ook een jaar naar het buitenland. Zij heeft zich ook nog niet ingeschreven, omdat het gewoon nog niet GAAT. Neem de tijd.


    So here's a heart to heart on the back of postcards sent from California

    echt raar gister was ik er helemaal hyper over en nu knelt het me als ik alleen al aan het idee denk.. Misschien onzeker ik weet het nieet..

    Ik ga dat ook doen wanneer ik van school af mag.

    Het is een hele leuke kans, ik ken wel een aantal mensen die zoiets doen en ze vinden het allemaal leuk.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Ohja, daarbij komt nog dat het verschrikkelijk duur is. Misschien is dat geen probleem voor jou, maar indien je daar nog niet had over nagedacht, is het wel belangrijk om op de hoogte te zijn van de prijzen.


    If we had not a soul, music would have created it.

    Padalecki schreef:
    Ohja, daarbij komt nog dat het verschrikkelijk duur is. Misschien is dat geen probleem voor jou, maar indien je daar nog niet had over nagedacht, is het wel belangrijk om op de hoogte te zijn van de prijzen.


    jaa ik weet het, het is verschrikkelijk duur. Maar als ik het echt wil ga ik er voor sparen en vragen of mijn ouders ook nog een groot deel willen betalen

    Ik zelf zou het nooit doen. te veel gehecht aan thuis :'D

    Maar als je wilt zou ik het doen :Y)


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Ik zou dat echt ook super graag willen. Maar goed. Ik moet nog 4,5 jaar wachte.


    "I solemnly swear that i am up to no good."