Ik geloof dat iedereen ze wel heeft, geheimen. Sommige zijn groot, andere niet. Ik heb van kleins af aan al geleerd geheimen te bewaren, m'n moeder heeft namelijk een hekel aan kinderen die hun mond niet kunnen houden. Nu heb ik een paar dagen geleden een geheim te horen gekregen die me tot de grond toe afbreekt. Het vertrouwen, liefde en respect die ik eerder voor de persoon had is helemaal verdwenen. Natuurlijk doe ik of ik van niets weet maar dit breekt me helemaal af. Ook loop ik al een tijdje met een verhaal dat hier op slaat mee in mijn hoofd.
Ergens in de romeinse tijd was er een held, hij maakte een fout en werd gestraft door de Goden. heel zijn leven zou hij met ezels oren moeten rondlopen. Uit vertrouwen ging hij naar de dorpsoudste en vertelde het. De oude man beloofde het geheim te houden maar het geheim vrat hem op. Hij zag bleek en zijn rug werd krommer. De rimpels namen zijn gezicht over en nooit was hij maar gelukkig. Op een dag kreeg hij het idee om in het bos een gat te graven en in dat gat schreeuwde hij het geheim uit. toen hij terug kwam liep hij weer recht en was hij vrolijker dan ooit. maar wat hij niet wist was dat als iemand ooit het gat open zou graven iedereen de echo van zijn woorden zou horen.
Nou oke, niet zo'n bijzonder verhaal, maar ik sta nu echt op het punt zo gek te zijn om een gat te graven en alles er uit te gooien.
Iemand die mijn ellende begrijpt en ook ooit zo dwars heeft gezeten of nog zit met een geheim?
The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.