• Ik ben bijna klaar met een verslag over de Eurocrisis.
    Maar nu weet ik een antwoord op de laatste vraag niet;
    Wat is globaal genomen het verschil tussen de economische crisis, de bankencrisis en de eurocrisis.
    Dit gaat over Griekenland. Iemand enig idee?

    De economische crisis kwam eerst:
    Banken hadden hypotheken uitgegeven die niet konden worden terugbetaald, en hadden ze doorverkocht. Dit was de economische crisis

    Doordat de hypotheken hun waarde verloren, en mensen vertrouwen in de banken kwijtraakten, kwamen de banken in problemen, wat weer tot de bankencrisis leidde.

    Om de banken te steunen pompten landen geld in hun banken. Landen als Griekenland en italie hadden al gigantische schulden, die nu gewoon bijna niet meer terug te betalen zijn: De eurocriss


    quidquid excusatio prandium pro

    RainbowDash schreef:
    De economische crisis kwam eerst:
    Banken hadden hypotheken uitgegeven die niet konden worden terugbetaald, en hadden ze doorverkocht. Dit was de economische crisis

    Doordat de hypotheken hun waarde verloren, en mensen vertrouwen in de banken kwijtraakten, kwamen de banken in problemen, wat weer tot de bankencrisis leidde.

    Om de banken te steunen pompten landen geld in hun banken. Landen als Griekenland en italie hadden al gigantische schulden, die nu gewoon bijna niet meer terug te betalen zijn: De eurocriss


    Ik dacht dat eerst de bankencrisis, dan de economische crisis en dan de eurocrisis kwam..


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    RainbowDash schreef:
    De economische crisis kwam eerst:
    Banken hadden hypotheken uitgegeven die niet konden worden terugbetaald, en hadden ze doorverkocht. Dit was de economische crisis

    Doordat de hypotheken hun waarde verloren, en mensen vertrouwen in de banken kwijtraakten, kwamen de banken in problemen, wat weer tot de bankencrisis leidde.

    Om de banken te steunen pompten landen geld in hun banken. Landen als Griekenland en italie hadden al gigantische schulden, die nu gewoon bijna niet meer terug te betalen zijn: De eurocriss

    Ah oké, bedankt voor de uitleg.
    Maar wat zou ik dan kunnen zeggen over het verschil?
    Want dit zijn toch telkens de gevolgen ervan?

    Negligible schreef:
    (...)

    Ik dacht dat eerst de bankencrisis, dan de economische crisis en dan de eurocrisis kwam..


    Dat kan ook xD


    quidquid excusatio prandium pro