Indian schreef:
Ik zit op hockey! Wacht even hoor, ik ga zo alles voor je typen.
Ik zit ook op hockey
Je hebt een veld, verdeelt in vier gelijke "vakken". Daarmee bedoel ik, je hebt net als bij voetbal een middelijn. En dan tussen de middenlijn en achterlijn nog een lijn.
Bij hockey telt je goal alleen als je in de circel stond. Oftewel een halve circel om het goal heen, die aan beide kanten in het achterste vak zit.
Voor als je op voetbal zit, je hebt geen buitenspel
Gaat de bal tegen je voet, is die voor de tegenpartij. Gaat je bal tegen je voet in de circel aan jou kant (waar de tegenpartij moet scooren dus), dan krijg je een strafcorner tegen.
De strafcorner is zo, voor de verdedigende partij staan er 4 mensen in het goal en een keeper, de rest staat achter de middelijn. Wanneer de bal genomen wordt, mogen zij pas weer voor de achterlijn komen. Voor de aanvalleende partij, 1 iemand neemt de bal vanaf de achterlijn, op het tweede kleine streepje vanaf het goal. De bal moet buiten de circel door een andere speler aangenomen worden. Dan mag diegene proberen te scoren, of die speelt hm over en ze proberen zo te scoren.
Gebruik je de bolle kant van je stick, dan is de bal voor de tegenpartij.
Je speelt met 11 spelers.
Je hebt een self-pass, oftewel als jij de bal mag nemen, dan kun je er ook gwn zelf mee gaan lopen.
Iedereen moet 5 meter afstand houden bij een vrije bal, dus als de bal genomen wordt.
De bal mag niet zo hoog komen, dat het gevaarlijk wordt. Vaak zeggen mensen hij mag niet hoger dan je knie, maar dat is dus als er veel spelers in de buurt zijn. Staat er niemand in de buurt dan mag je de bal gwn hoog puschen. Ook wel scoopen genoemd.
Op het goal mag wel hoog worden gescoord, hoe gevaarlijk. Maar dat wordt op school vaak niet toegestaan.
Je mag niet iemand duwen (wordt wel vaak gedaan, ik doe het ook), een tegenstander slaan, uitschelden of iets dergelijks.
Gaat de bal door de verdedigende partij uit over de achterlijn. Dus over de achterlijn door de partijd van wie het goal op diezelfde lijn staat, dan heb je een lange corner die genomen wordt door de aanvallende partij. De bal wordt dan een stukje van de hoek afgenomen, op het streepje wat er daar staat.
Gaat de bal door de aanvallende partij uit over de achterlijn, dan moet de bal door de verdedigende parij op de rant van de circel genomen worden. Vaak nog iets verder, dan mag.
Word er gescoord, dan moet de bal in het midden van het veld weer genomen worden door de partij die niet gescoord heeft.
Dat was het wel ongeveer.
"Your life. Your choice. Think about what you want."