• Ik moet voor NASK drie krachten noemen die iets met beweging te maken hebben, vertellen wanneer ze groot en klein zijn, en mijn antwoord toelichten. Help please?

    Ik heb al 3 krachten;

    - Traagheid
    - Zwaartekracht
    - Spierkracht

    Alleen snap ik de rest van de vraag niet. D:

    Edit: Ik bedoel dus eigenlijk dat ik geen idee heb wanneer die krachten groot en klein zijn, en dat ik daarbij hulp nodig heb. :W

    [ bericht aangepast op 13 nov 2011 - 12:44 ]


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.

    Snelheid?


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Eups, zelfde titel gekozen D:


    Let it come and let it be

    RainbowDay schreef:
    Snelheid?

    Dat hoorde bij een andere vraag; beweging zelf ofzoiets.


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.

    Veerkracht (:


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Ezra schreef:
    Veerkracht (:


    Ik denk dat dit spierkracht moet vervangen. Spierkracht is geen natuurkundige kracht, veerkracht wel


    quidquid excusatio prandium pro

    trouwens: ook elasticiteit en wrijving zijn krachten. Wrijving is wel makkelijk uit te leggen, en ik weet niet zeker of traagheid nou een kracht is


    quidquid excusatio prandium pro

    Vraag het maar aan dat slimme persoontje boven me, hij weet alles. :Y)


    "Well, well. Look who we've got here!"

    RainbowDash schreef:
    (...)

    Ik denk dat dit spierkracht moet vervangen. Spierkracht is geen natuurkundige kracht, veerkracht wel

    Ik weet ook niet zeker of het een natuurkundige kracht moet zijn, volgens mij gewoon iets dat beweging kan veroorzaken ofzo.


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.

    Pariah schreef:
    (...)
    Ik weet ook niet zeker of het een natuurkundige kracht moet zijn, volgens mij gewoon iets dat beweging kan veroorzaken ofzo.


    Ik vermoed dat het wel natuurkundige krachten moeten zijn, omdat je dan kunt aangeven wanneer ze groot of klein zijn.

    Het is een tijdje geleden, en natuurkunde was maar een 7, dus ik zou goed nakijken of wat k nu ga zeggen klopt

    Veerkracht: Veerkracht is afhankelijk van de kracht die ergens op inwerkt. Hoe groter de kracht is die inwerkt op een object, hoe groter de veerkracht. Dat is
    "To every action there is always an equal and opposite reaction: or the forces of two bodies on each other are always equal and are directed in opposite directions."
    Als jij tegen een een bal duwt, duwt de bal ook terug. Maar vanwege de wrijving, die bij jou veel groter is dan bij de bal, beweegt de bal wel en jij niet. (funfact: Dit is waarom het nep is dat mensen achteruitvliegen als ze neergeschoten worden in films. De terugslag van het geweer zou even groot moeten zijn, dus de schutter zou ook achteruit moeten vliegen)

    Wrijving: Wrijving is afhankelijk van de oppervlaktes van twee aanliggende objecten. Hoe groter het contactoppervlak, hoe groter de wrijving. Een doos duwen is moeilijker dan een bal van hetzelfde gewicht duwen, omdat de bal een kleiner contactoppervlak heeft.

    Voor zwaartekracht of een andere kracht moet ik nog even nadenken en alles opdiepen, brb


    quidquid excusatio prandium pro

    Eh tsja, zwaartekracht. Aangezien je daar de formule
    Kracht = massa x valversnelling
    voor moet gebruiken.. dan hangt toch alles af van het gewicht?

    [ bericht aangepast op 13 nov 2011 - 12:55 ]


    It's time to be happy again.

    @RainbowDash, Thank God. :W I love you right now. (bloos)


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.

    Indian schreef:
    Eh tsja, zwaartekracht. Aangezien je daar de formule
    Kracht = massa x valversnelling
    voor moet gebruiken.. dan hangt toch alles af van het gewicht?


    Ah! die moest ik hebben!

    Alle objecten, ongeacht van gewicht, vallen even snel als ik me goed herriner. De kracht hangt af van het gewicht en de valsnelheid, maar de snelheid hangt af van g, de valversnelling. (en de wrijving weer)

    Dus de zwaartekracht is groter als de massa van het object en/of de valversnelling g groter is. Als een van de twee kleiner wordt word ook de zwaartekracht kleiner


    quidquid excusatio prandium pro

    Pariah schreef:
    @RainbowDash, Thank God. :W I love you right now. (bloos)


    I can has cookie?


    quidquid excusatio prandium pro

    RainbowDash schreef:
    (...)

    I can has cookie?



    It is better to reign in hell than to serve in heaven.

    O, kan iemand mij ook nog vertellen welke wervels de C5 en de C6 zijn?


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.