• Ik heb hier eigenlijk al een paar jaar last van, en het valt me steeds meer op.
    Volgens mij heb ik een braakfobie. Ik heb zelf al vier jaar niet meer overgegeven en als ik ook maar een klein beetje misselijk ben raak ik al bijna in paniek bij de gedachte dat ik dan moet overgeven. Zo af en toe drinkt mijn broer wel eens te veel en dan hoor ik hem 's nachts in het toilet overgeven, en ik kan daar absoluut niet tegen en probeer het niet te horen. En als er bij het avondeten wat over is dat door de wc moet worden gespoeld, weiger ik dat gewoon te doen omdat het net overgeefspul lijkt voor mij.
    Nu is dat op zich niet zo'n probleem, maar ik ben de afgelopen vier jaar wel een aantal keer behoorlijk ziek geweest doordat ik iets verkeerds had gegeten, en ik denk dat ik me een stuk beter had gevoeld als ik wel had overgegeven. Maar ik dwing mezelf alles binnen te houden, ik durf gewoon echt niet over te geven. Die vieze, brandende smaak, die geur, bah.
    Iemand die zich hierin herkent?


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    Het is niet leuk. Zeker niet, maar ik heb er geen fobie voor.
    's Ochtends (voor 7 uur, tijdens school)kan ik niet eten omdat ik dan braakneigingen heb. Vorige jaren heb ik tig keren geprobeerd, maar telkens moest ik kokhalzen op mijn fiets, als ik gewoon rechtsta en als ik mijn tanden poets kon ik een deel van mijn ontbijt binnenhouden. Vandaar dat ik niet meer eet 's ochtends-
    Ik haat overgeven, maar als ik écht ziek ben, dan wil ik gewoon kotsen zodat het eruit is.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Dat had ik eerst ook. Ik liep uren te scheeuwen, want door te schreeuwen vergat ik mijn pijn een beetje, en ik weigerde het dan ook echt heel lang, maar nu lukt dat gewoon wel.

    Haha niet, als ik echt misselijk ben, ben ik zelfs blij als ik moet overgeven, ook al is het vies, maar dan voel ik me meestal tien keer beter =)


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Tragically schreef:
    Een vriendin van mij heeft écht Emetofobie(braakfobie), ze kan er niet tegen als ze mensen ziet die moeten overgeven (dan praat ze daar niet meer eens tegen), ze flipt hem als ze het geluid hoort (ze moet huilen als ze het ziet/hoort uit pure paniek), ze vermijdt plaatsen waar de meeste kans is, dat mensen gaan overgeven en als ze zelf denkt dat ze moet gaan overgeven, houdt ze het net als jij doet, tóch binnen.


    Zo iemand ken ik ook ja


    As travars

    Nee, als het eruit moet moet het eruit. (krul)


    None but ourselves can free our minds.

    Heel veel mensen hebben dit. Ik heb het ook, en bij mij is het probleem dat ik door mijn hyperventilatie en paniekaanvallen soms heel erg misselijk ben en bijna ga overgeven. Ik zou je niet te veel zorgen maken, ik ken genoeg mensen die het ook hebben. Ik kan er ook niet tegen als er op tv overgegeven word, of bij me in de buurt.


    Destroy what destroys you.

    Tragically schreef:
    Een vriendin van mij heeft écht Emetofobie(braakfobie), ze kan er niet tegen als ze mensen ziet die moeten overgeven (dan praat ze daar niet meer eens tegen), ze flipt hem als ze het geluid hoort (ze moet huilen als ze het ziet/hoort uit pure paniek), ze vermijdt plaatsen waar de meeste kans is, dat mensen gaan overgeven en als ze zelf denkt dat ze moet gaan overgeven, houdt ze het net als jij doet, tóch binnen.


    oooh, sounds familiar. ):
    en mijn laatste keer was toen ik 7 was, of zo, en ik ben nu 16.


    Destroy what destroys you.

    ErukaFrog schreef:
    als ik misselijk/ziek ben wil ik zo snel mogelijk overgeven-.-
    ben je er wel vanaf


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind

    Chandler schreef:
    Nee, het is niet leuk om over te geven, maar ik denk niet dat ik er een fobie voor heb.

    Ja, had ik ook. Ik had serieus acht jaar niet meer overgegeven ofzo, tot drie weken geleden ik 's nachts miselijk wakker werd.


    Don't dream your life, but live your dream!

    Cockney schreef:
    Jullie spoelen afval van tafel door de wc?


    Today is the oldest you have ever been, and the youngest you'll ever be.

    Hoezo spoelen jullie eten door de wc :'D
    Maargoed, ik vind het ook niet leuk maar als het moet dan moet het.


    -

    Mijn zus had het..
    Gewoon altijd zakkie bij je hebben, dan voel je je al véél veiliger.

    (Ik kan het je zeggen, toen we op vakantie in hotel waren had ik oorontsteking. kon niet recht lopen en hield niks binnen, wilde toch sterk zijn en mee naar eetzaal, maar was misselijk en bang over te geven.. Maar omdat ik een plastic zakje bij me ahd voelde ik me wel veiliger (: )


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Endure schreef:
    Mijn zus had het..
    Gewoon altijd zakkie bij je hebben, dan voel je je al véél veiliger.

    (Ik kan het je zeggen, toen we op vakantie in hotel waren had ik oorontsteking. kon niet recht lopen en hield niks binnen, wilde toch sterk zijn en mee naar eetzaal, maar was misselijk en bang over te geven.. Maar omdat ik een plastic zakje bij me ahd voelde ik me wel veiliger (: )


    Het is niet dat ik me niet veilig voel of zo voor waar het braaksel terechtkomt... Meer het brandende en kokhalzende gevoel.


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.