• Ik heb hier eigenlijk al een paar jaar last van, en het valt me steeds meer op.
    Volgens mij heb ik een braakfobie. Ik heb zelf al vier jaar niet meer overgegeven en als ik ook maar een klein beetje misselijk ben raak ik al bijna in paniek bij de gedachte dat ik dan moet overgeven. Zo af en toe drinkt mijn broer wel eens te veel en dan hoor ik hem 's nachts in het toilet overgeven, en ik kan daar absoluut niet tegen en probeer het niet te horen. En als er bij het avondeten wat over is dat door de wc moet worden gespoeld, weiger ik dat gewoon te doen omdat het net overgeefspul lijkt voor mij.
    Nu is dat op zich niet zo'n probleem, maar ik ben de afgelopen vier jaar wel een aantal keer behoorlijk ziek geweest doordat ik iets verkeerds had gegeten, en ik denk dat ik me een stuk beter had gevoeld als ik wel had overgegeven. Maar ik dwing mezelf alles binnen te houden, ik durf gewoon echt niet over te geven. Die vieze, brandende smaak, die geur, bah.
    Iemand die zich hierin herkent?

This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

Nee, het is niet leuk om over te geven, maar ik denk niet dat ik er een fobie voor heb.

Travel far enough, you'll meet yourself

Jullie spoelen afval van tafel door de wc?

I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

Chandler schreef:
    Nee, het is niet leuk om over te geven, maar ik denk niet dat ik er een fobie voor heb.

there is a certain beauty in setting the world on fire and watching from the center of the flames.

Overgeefspul? Dat heeft braaksel.
    Nee ik ken het niet, als je er echt last van heb zou ik even na een dokter gaan. Een fobie kan voor veel problemen zorgen.

Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

Ik zelf heb er absoluut géén last van, maar ik zou wel hulp zoeken omdat je jezelf nu eigenlijk ziek zit te maken.

Let it come and let it be

Gelukkig niet. Ik ben een aantal keren per jaar zo ziek dat ik een week lang enorm veel overgeef. Ik zal jullie de details besparen maar het lucht inderdaad wel op. Vraag anders eens een dokter of zo?

A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

Ik ben ook bang om over te geven. De laatste keer was aan de zee en toen ging het ook ècht niet om het binnen te houden, dat was in augustus. Maar daarvoor was het zeker al jaren geleden dat ik nog had moeten overgeven. Net zoals jou 4 jaar, of misschien ook wel al langer. Ik probeer ook zoveel mogelijk situaties te vermijden waarbij ik mogelijks zou moeten overgeven, zoals teveel drinken enzo. Ik ben blij dat ik een sterke maag heb

Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

als ik misselijk/ziek ben wil ik zo snel mogelijk overgeven-.-
    ben je er wel vanaf

You can't not look cool with a crossbow.

Chandler schreef:

'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

Een vriendin van mij heeft écht Emetofobie(braakfobie), ze kan er niet tegen als ze mensen ziet die moeten overgeven (dan praat ze daar niet meer eens tegen), ze flipt hem als ze het geluid hoort (ze moet huilen als ze het ziet/hoort uit pure paniek), ze vermijdt plaatsen waar de meeste kans is, dat mensen gaan overgeven en als ze zelf denkt dat ze moet gaan overgeven, houdt ze het net als jij doet, tóch binnen.

[ bericht aangepast op 2 nov 2011 - 20:25 ]

If you don't understand my silence, you will never understand my words.

Negligible schreef:
    Ik ben ook bang om over te geven. De laatste keer was aan de zee en toen ging het ook ècht niet om het binnen te houden, dat was in augustus. Maar daarvoor was het zeker al jaren geleden dat ik nog had moeten overgeven. Net zoals jou 4 jaar, of misschien ook wel al langer. Ik probeer ook zoveel mogelijk situaties te vermijden waarbij ik mogelijks zou moeten overgeven, zoals teveel drinken enzo. Ik ben blij dat ik een sterke maag heb

Ik heb gelukkig ook een sterke maag... Maar ik ben bang dat het ooit toch echt nodig gaat zijn om over te geven. Als klein kind vond ik het nooit erg, maar de laatste keer was nogal... Erg vies. (no_chears)

Tragically schreef:
    Een vriendin van mij heeft écht Emetofobie(braakfobie), ze kan er niet tegen als ze mensen ziet die moeten overgeven (dan praat ze daar niet meer eens tegen), ze flipt hem als ze het geluid hoort (ze moet huilen als ze het ziet/hoort uit pure paniek)en ze vermijdt plaatsen waar de meeste kans is, dat mensen gaan overgeven.

Offtopic: Ik snap niet dat jullie pure enzo door het toilet gooien...

Dat herken ik wel. Al uit ik mijn emoties niet zo gauw...
    En daar ben ik het ook niet zo mee eens, nee. Maar mijn ouders gooien het altijd door de toilet terwijl ik wil dat het bewaard wordt, om er nog iets nuttigs mee te doen of zo. Maar ja ^^

Defensive schreef:
    (...)

Dat herken ik wel. Al uit ik mijn emoties niet zo gauw...
    En daar ben ik het ook niet zo mee eens, nee. Maar mijn ouders gooien het altijd door de toilet terwijl ik wil dat het bewaard wordt, om er nog iets nuttigs mee te doen of zo. Maar ja ^^

Ik begrijp wel dat je bang kan zijn voor iets en ik probeer haar ook te helpen om die plekken te mijden, maar dat lukt niet altijd natuurlijk ;x

Ik geef als ik iets over heb van het avondeten aan de hond(:

If you don't understand my silence, you will never understand my words.

Neen want ik geef gewoon over als ik moet: wat eruit moet, moet eruit.
    Een goede kennis van mij heeft dat ook wel, een fobie.
    Laatst heeft ze zelf nog eens moeten overgeven, ze was zo zat dat ze het zich niet meer kan herinneren wat goed is voor haar en nu lachen wij daar hard mee, maar dat was voor haar ook al vijf jaar of langer geleden dat ze het zelf nog eens deed.

Defensive schreef:
    (...)

Ik heb gelukkig ook een sterke maag... Maar ik ben bang dat het ooit toch echt nodig gaat zijn om over te geven. Als klein kind vond ik het nooit erg, maar de laatste keer was nogal... Erg vies. (no_chears)

Als heel klein meisje had ik er ook geen problemen mee, maar vanaf een bepaalde leeftijd wou ik echt niet meer overgeven. Steeds als ik ziek ben en mijn maag doet lastig, probeer ik vanalles uit zodat ik zeker niet zou moeten overgeven. Ik ben altijd al vies geweest voor overgeven, maar de voorlaatste keer was echt, verschrikkelijk. En sindsdien is het nog erger geworden. Mijn vriend noemt me 'gek', omdat ik begin te panikeren als ik voel dat ik het zuur ga krijgen. Ik zou eens naar de dokter of apotheek gaan om iets te vragen dat je maag kalmeert. Moest je voelen dat je gaat overgeven, dat je dat kan nemen, zodat het niet zover komt..

Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right