• ik snap deze vragen niet:

    Wat is er aan de hand bij tuberculose?

    Hoe kun je van tuberculose genezen?


    -

    Google het?
    En je snapt ze wel, maar je weet het antwoord niet. Dat is heel wat anders.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Ik heb biologie in mijn pakket, maar ga het binnenkort laten vallen. I have no idea :W


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    Bij tbc zit er een bacterie in je lichaam, die zich op bepaalde organen vestigd, dat kan je bestrijden met anti-biotica, een moment, dan zoek ik op welke.


    Your make-up is terrible

    Er is een bacterie in je lichaam.
    Antibiotica nemen.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    zoals hierboven +
    er zijn meerdere soorten TBC...
    op je longen, darmen en nog iets ofzo... Google het!


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Bij het ademhalingsstelsel: Isaniozide, Ethambutol, isoniazide/rifampicine, pyrazinamide, rifampicine.
    Aan overige organen: ethambutol, rifampicine.


    Your make-up is terrible

    1. Zeer besmettelijke, dodelijke infectieziekte. Het wordt overgebracht via tuberkelbacteriën. Het is vooral een ziekte aan de longen, het komt ook binnen via de longen, maar in principe kunnen alle organen door de tuberkelbacterie worden aangetast.
    Op de plaats van binnenkomst in de long, vermenigvuldigt de bacterie zich en laat zich via de lymfe naar het regionale lymfklierstation transporteren. Hierna spreidt de tuberculosebacterie via lymfe en bloed door het hele lichaam. Weet niet precies wat er daarna gebeurt, sorry.
    2. Behandeling duurt 6 maanden: intensieve fase (de eerste 2 maanden) en een continueringsfase (de volgende 4 maanden). Eerste fase worden 3 of 4 geneesmiddelen voorgeschreven (INH, Rifampicine, Pyrazinamide en Ethambutol). Tweede fase worden alleen nog INH en Rifampicine gebruikt.

    Dit is het als het goed is, weet het niet zeker, maar ik heb laatst een verslag over de Tering moeten maken (':