Normaal zou ik dit soort topics nooit aanmaken, maar ik weet écht niet hoe ik het anders moet klaarspelen, en ik moet het echt gewoon allemaal even kwijt.
Ik kan eerlijk zeggen dat mijn zelfbeeld nóóit goed is geweest. Ik heb altijd al dingen veel te persoonlijk genomen, (zowel in positieve zin als in negatieve) en ik heb al veel te vaak rondgelopen met zelfmoordgedachten. Ja, ik kan eerlijk zeggen dat het zelden echt 'goed' is gegaan me mij, maar tegenwoordig gaat het echt heel slecht.
Mijn thuissituatie is nooit ideaal geweest, en dat voel ik nu des te harder. Mijn vroegere beste vriendin wilt me niet meer kennen, en ik voel me echt door niemand meer geliefd. Ik heb me vaak alleen gevoeld, maar nog nooit zo erg als nu. En ik snap niet eens waarom. Ja, ik doe dingen verkeerd, ik ben verre van perfect, er zouden duizenden dingen beter kunnen/moeten aan mij,... Maar vroeger had ik het gevoel dat ik toch nog op een manier goed genoeg was voor iemand, en dat heb ik nu helemaal niet meer. Ik voel me echt volledig waardeloos. Daarbij komt nog eens dat ik ongelooflijk moe ben van alles steeds op te kroppen. Ik heb besloten om nu, na zo'n 2 jaar, te stoppen met snijden, en tot nu toe lukt dat best goed. Ik ben al zo'n 3 weken clean, maar het eist zijn tol. Vroeger had ik nog een uitlaatklep voor al mijn gevoelens, om het zo te zeggen, en dat heb ik nu niet meer. Dat brengt met zich mee dat ik met alles blijf zitten en dat ik veel sneller boos/geïrriteerder ben dan normaal, met als gevolg dat ik echt onredelijk reageer op alles wat misloopt, en dat ik de mensen waarvan ik probeer ze zo dicht mogelijk te houden, nog meer van me afduw.
Pfff. Ik weet niet hoe ik nu overkom, het maakt me op zich ook niet zoveel uit, maar ik weet het gewoon écht niet meer. Ik voel me slecht, waardeloos en alleen, en ik weet niet hoe ik hier uit moet komen. Ik wil niet opgeven, en ik wéét dat het uiteindelijk allemaal wel goed komt, maar ik zie niet in hoe, of wanneer. Het voelt gewoon niet zo. Er zit ook gewoon zo'n groot verschil tussen wat ik weet, en wat ik voel, dat ik mezelf gewoon niet meer ken.
Ik weet dat ik hier slechte reacties op ga krijgen, maar wil er alsjeblieft ook één iemand doen alsof het haar kan schelen hoe het met me gaat, en me een hart onder de riem steken?
Maat, ik ben echt op.
I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'