Een beugel, want ik moet naar de tandarts morgen om half 9 smorgens voor een beugel. Mijn vriendin zegt dat het niet pijn doet als ze het zette maar wel nadat ze het gezet hebben omdat dan je tanden los staan of zoiets. En je kon de eerste 4 weken ook niet zo veel eten zoals harde dingen enso. En je krijgt ook allemaal wondjes? dat zegt mijn vriendin allemaal. Is dat waar want ik zie er eigenlijk best wel tegen op, haha. Ja iknow ik lijk net een kleuter.
@ Heb hem nu en het deed wel een beetje pijn toen hij hem zette. En ik heb nu geen pijn wel alleen dat het irritant is dat mijn lip nu niet goed over mijn beugel gaat..(joehoe)
[ bericht aangepast op 28 okt 2011 - 11:43 ]
It's not because I smile, my life is perfect. It's because I appreciate what life gives to me, and what God has blesse
(bloos)
En ik vond het geweldig! Ik lag daar in de stoel. Het plaatsen zelf deed geen pijn. Ik mocht toen alles erin zat ook elastiekjes kiezen in kleuren
Ik koos voor blauw en geel. En ik was er helemaal trots op (Nu ik foto's van mezelf terug zie vind ik het echt afschuwelijk, maar vroeger vond ik het nooit erg om een beugel te hebben) En eerst deed het geen pijn. Maar nadat hij er een paar uur inzat begon het best zeer te doen en het werd steeds erger. Omdat je tanden meteen al gaan trekken om op de goede plek te komen. Het verschilt wel per persoon hoe erg die pijn is. Wat bij mij er tegen hielp was veel melk drinken en dan niet meteen doorslikken. Maar een tijdje in je mond houden.
En ik kon eerst ook niet goed eten... Ik weet nog, toen ik de eerste avond met die beugel ging eten, aten we patat en eten was zo vreemd. Alles bleef er tussen zitten
Maar na een weekje was ik eraan gewend en kon ik weer gewoon eten, al bleef het toch nog anderhalve maand vreemd voor me toen ik er pas echt aan begon te wennen. Uiteindelijk heb ik mijn beugel 3 jaar gehad... vanwege operaties in m'n mond duurde het wat langer voor hij eruit mocht. Dus ik was 13 toen alles voorbij was