• Wij moeten dus een huiswerkje doen voor wiskunde, maar onze leerkracht suckt eigenlijk vrij hard want hij kan niet uitleggen. Echt als iemand iets vraagt, is het al te veel om het opnieuw uit te leggen en doet hij vet irritant en ja daar hebben we al over gepraat met onze klassenleraar, elk jaar opnieuw zijn er klachten over die wiskunde leraar en nooit wordt er iets aan gedaan.
    Maar ik snap dus gewoon niets van dat hele huiswerk en meuh, ik ben al slecht in wiskunde en sta al amper op 5.5/10 op mijn rapport en pff. Weet iemand hier iets over tweedegraadsfuncties? Zeg aub ja ):

Ameera schreef:
    Ah, geweldig :Y)
    Kan er dan iemand me helpen? We moeten zo voorschriften bij grafieken van tweedegraadsfuncties plaatsen en dat kan ik, maar dan moet ik ook verklaren waarom ik dat bij die grafiek geplaatst heb en dat weet ik niet goed hoe ik dat moet doen :/

-ax² = bergparabool
    ax² = dalparabool
    Zit je al aan alfa en bèta?
    want dan heb je nog
    alfa = SAS
    bèta = je snijpunt met de y-as

Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

Pemberley schreef:
    (...)

-ax² = bergparabool
    ax² = dalparabool
    want dan heb je nog
    alfa = SAS

Ja, daar zitten we al. alfa is de symmetrie as dus? maar hoe moet je dat dan gaan verklaren? want ik weet wel wat alles is, maar ik weet niet hoe ik het moet verklaren

Ameera schreef:
    (...)
    Dat kan, maar bij ons zeiden ze iets over alfa en bèta dat je dat er ook bij moest betrekken.
    bv bij deze oefening; y=(x+3)²+2, kan je dat ook schrijven als y= a(x+alfa)²+bèta en dan is a=1 , alfa=3 en bèta=2

Ik snap het nut daar niet van?
    Ik zou hem bewoon uitrekenen? x²+6x+11 = y
    en dan heb je a=1, b=6 en c =11
    waarmee je nog eens je nulpunten kunt berekenen adhv de determintant (b²-4ac), geen idee of je dit al gezien hebt?

Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

Ameera schreef:
    (...)
    Ja, daar zitten we al. alfa is de symmetrie as dus? maar hoe moet je dat dan gaan verklaren? want ik weet wel wat alles is, maar ik weet niet hoe ik het moet verklaren

eh, wacht hoor.
    laat maar, mijn vriendin heeft mijn cursus

[ bericht aangepast op 20 okt 2011 - 19:42 ]

Pemberley schreef:
    (...)

-ax² = bergparabool
    ax² = dalparabool
    want dan heb je nog
    alfa = SAS

Okee, dat hebben wij dus nooit gezien

Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

Negligible schreef:
    (...)
    Ik snap het nut daar niet van?
    Ik zou hem bewoon uitrekenen? x²+6x+11 = y
    en dan heb je a=1, b=6 en c =11
    waarmee je nog eens je nulpunten kunt berekenen adhv de determintant (b²-4ac), geen idee of je dit al gezien hebt?

determintant of zoiets heb ik nog niet gezien & dat hebben we eigenlijk niet nodig die nulpunten. Hij zei echt iets van die alfa en bèta, bergparabool en dalparabool maar niet dat we iets moeten uitrekenen of zo.

Ameera schreef:
    (...)
    determintant of zoiets heb ik nog niet gezien & dat hebben we eigenlijk niet nodig die nulpunten. Hij zei echt iets van die alfa en bèta, bergparabool en dalparabool maar niet dat we iets moeten uitrekenen of zo.

Dat met alfa en bèta heb ik nooit gezien, dus ik kan niet helpen (:
    Maar als bèta het snijpunt met de y-as is, dan moet je toch je x in je veelterm vervangen door en dan uitrekenen en dan krijg je toch het snijpunt met de y-as?

Pemberley schreef:
    (...)

eh, wacht hoor.
    laat maar, mijn vriendin heeft mijn cursus

je meent het niet? ;o

wacht kan je even heel duidelijk zeggen wat je niet snapt?

Negligible schreef:
    (...)
    Dat met alfa en bèta heb ik nooit gezien, dus ik kan niet helpen (:
    Maar als bèta het snijpunt met de y-as is, dan moet je toch je x in je veelterm vervangen door en dan uitrekenen en dan krijg je toch het snijpunt met de y-as?

Hmm, nee niet echt

Pemberley schreef:
    wacht kan je even heel duidelijk zeggen wat je niet snapt?

Ik moet verklaren waarom ik een bepaald voorschrift bij een grafiek van de tweedegraadsfucnties zet & dat snap ik niet goed.

Ameera schreef:
    (...)
    Hmm, nee niet echt

Dat moest dus x vervangen door 0 zijn

Negligible schreef:
    (...)
    Dat moest dus x vervangen door 0 zijn

Dat moeten wij niet doen :/

Ik heb precies hetzelfde met mijn leraar. Als je iets vraagt is het, 'kijk maar in je boek' of 'hoe kan het dat je in de 4e zit als je dat niet snapt?" like wtf, ik vroeg om uitleg. Maarja ik ga op bijles. :W

Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind

Ameera schreef:
    (...)
    Dat kan, maar bij ons zeiden ze iets over alfa en bèta dat je dat er ook bij moest betrekken.
    bv bij deze oefening; y=(x+3)²+2, kan je dat ook schrijven als y= a(x+alfa)²+bèta en dan is a=1 , alfa=3 en bèta=2

a= Dal of Berg.
    Alfa= Verschuiving naar links of rechts
    Beta= Verschuiving naar boven of naar beneden

Bedoel je zoiets?

Happy Birthday my Potter!