• Het verhaal werd vertelt, het was muisstil...

Columbus vertrekt samen met enkele gevangenen ze zee op. Dit maal met een ander doel, nadat de eerste reis, naar "India" met succes was verlopen, wilde hij nog een poging wagen. 'We vertrekken naar een eiland, vlak bij India, ik weet de weg dus we zullen niet lang onderweg zijn.' De koninging besluit dat het te riskant is om de burgers mee te nemen en besluit nogmaals de gevangenen in te schakelen, hoewel Columbus haar weet te overtuigen enkele hofdames mee te mogen nemen, voor zijn "vermaak" en bedienden. De reis verloopt echter niet zoals gepland, de voedselvoorraad raakt alweer op en ze raken verwikkeld in een storm. Opnieuws beginnen de mensen hem te wantrouwen en zitten enkelen te denken over muiterij. De gevangenen stelen van hem en de hofdames en Colombus merkt dat zelfs enkelen zijn hofdames voor zich proberen te winnen. 'Hier is de grens,' dacht hij. Het schip word in tweeën verdeelt en een eindeloze streid breekt los, totdat ze het land bereiken. Columbus, zijn dames en enkele volgelingen, tegen een paar gevangenen. Het einde is nabij.

'Dag 58, ik merk dat de kok ons steeds minder voedsel begint toe te dienen, hij lijkt angstig. Mijn vrouwen kwamen eerder vandaag naar me toe om te melden dat hun sierraden waren gestolen, ook is mijn gouden ring zoek. Ik bespeur "kapers" op de kust, beter gezegt er ligt muiterij op de loer. Ik moet oppassen, hoewel ik meerdere malen heb gezegt dat we slechts 34 dagen onderweg zijn, ze verliezen het vertrouwen in me. God, help me.'

Je mag ten alle tijden meedoen, maar vul eerst dit even in:
    Volledige naam:
    Rol (gevangenen, hofdame, bediende, etc):
    Leeftijd:
    Uiterlijk:
    Karakter:
    Voor/tegen Columbus als de muiterij uitbreekt:
    Waarom:
    Eventueel, korte Biografie:
    Extra:

[ topic verplaatst door een moderator ]

Let it come and let it be