The Lion King blijft me eeuwig bij, net als de andere Disney sprookjes van vroeger. DAT waren pas echte Disney films, met prachtige nummers waar je kippenvel of rillingen van krijgt, waar je bij huilde omdat Bambi zijn moeder verloor of meeleefd met de moeilijke romance van Pocahantas en John. Niet die nieuwe zooi als High School Musical die niet echt een boodschap heeft, bij de Disney Sprookjes had ik altijd het gevoel dat er een boodschap achter zat, nu, bij dingen als High School Musical etc., heb ik dat gevoel niet meer en dat is jammer, ze konden zoveel beter. Net als met kinderen die liever High School Musical kijken dan The Lion King, terwijl The Lion King prachtige, en echte magie heeft. Ik, met mijn leeftijd van 15 jaar, kijk nog steeds naar die films en ik hou van ze. En ik weet zeker dat ik later als ik zelf kinderen heb, hun ga opvoeden met The Lion King, Bambi, The Little Mermaid en NIET met High School Musical.
"Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis