Ik heb mijn beide opa's nooit gekend en toch zijn ze altijd bij me. Ik wil je uit de grond van mijn hart condoleren en je even sterkte wensen meis, ik vind het erg naar voor je. Ik weet niet of je gelovig bent, maar ik ben een wiccan en probeer de geesten (dat klinkt enger dan het daadwerkelijk is) van mijn opa's in een kring te verwelkomen en met ze te praten. Je kunt weliswaar niet met doden praten, maar het geeft mij toch een prettig gevoel.
Ik denk dat je opa vast ergens prettig in de hemel zit en dat hij supertrots is op alles wat je doet en dat hij er altijd zal zijn om over je te waken. Hij zal het vast beter hebben daar, zo denk ik altijd als mensen zijn gestorven. Diep vanbinnen zal hij er altijd nog zijn, denk aan de prettige herinneringen samen met je opa en herinner hem als iets moois, niet als iets verdrietigs .
Voor dat stuk wat je wilde voordragen zou ik een aantal leuke dingen opnoemen die jij als kleindochter vaak en/of graag met hem deed, van die speciale opa-kleindochter momenten (mijn moeder vertelde me altijd dat mijn opa haar mee nam jagen, en daar denk ik ook weleens over na hoe dat zou zijn). Misschien kun je ook de grappige/ontroerende momenten vertellen die jou altijd bij zijn gebleven?
In ieder geval veel sterkte, je komt er wel doorheen, al is het nu moeilijk.
Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!