• Een enkeling van jullie weet misschien wel dat er de afgelopen maand nogal wat heavy shit gebeurd is bij mij thuis met betrekking tot mijn zus. Mijn beste vriendin en mijn alles waar ik twee jaar een woning mee gedeeld heb in Eindhoven. Maar veel weten hier nog helemaal niets vanaf en omdat ik veel van jullie persoonlijk ken en veel om jullie geef wil ik jullie dit toch graag even op deze manier laten weten. Ik heb me er net al ontzettend toe moeten zetten dit in een column te krijgen, dus het zou me enkel kapot maken moest ik er ook nog een topic over maken. Dus, hier is de column waarin omgeschreven staat wat er de afgelopen maand met me gebeurd is, waarom ik weer bij mijn moeder woon, etc, voor de mensen die erin geïnteresseerd zijn.

Voordat jullie beginnen met; ‘Dit doe je alleen omdat je lezers en reacties op je columns wilt..’ Nee, zo oppervlakkig ben ik niet. Lees het gewoon even als je nieuwsgierig of benieuwd bent, dan begrijp je het wel nadat je het gelezen hebt. Ik hoef ook geen reacties, want veel mensen weten waarschijnlijk toch niet wat ze erop moeten zeggen, maar het gaat me er enkel om dat jullie weten wat er speelt.

xx.

ps- wat betreft mijn gezondheid gaat het wel al steeds beter. Ik ben nog steeds ziek en heb nog steeds veel pijn enzo, maar daar wordt allemaal aangewerkt. Ben al van de morfine af en het gaat iedere week weer een beetje beter.

Wie du mir, so ich dir.

Wauw, heftig Kirsten...
    Ik hoop dat het snel beter gaat daarmee, gelukkig gaat je gezondheid nu wel de goede kant op.

Your make-up is terrible

Ik heb een reactie geplaatst.
    Heel veel sterkte <3

If you don't stand for something, you'll fall for anything.

@ Nikkie. Dankje. Ja uiteindelijk zal het wel beter gaan met haar als ze de hulp accepteert, wat ze nu nog niet doet. Maar door haar psychose heeft ze gewoon niet door dat we toch écht gelijk hebben. Alles is gewoon helemaal omgedraaid in haar wereld nu. En inderdaad , ik ben erg blij dat het mij met nu langzaam wel weer beter gaat c:.
    @ Samantha. Dankjewel (:

Wie du mir, so ich dir.

Uiteindelijk zal ze vast wel de hulp accepteren die ze nodig heeft. Maar sterkte <3

SLOAN.

Jonsu schreef:
    @ Nikkie. Dankje. Ja uiteindelijk zal het wel beter gaan met haar als ze de hulp accepteert, wat ze nu nog niet doet. Maar door haar psychose heeft ze gewoon niet door dat we toch écht gelijk hebben. Alles is gewoon helemaal omgedraaid in haar wereld nu. En inderdaad , ik ben erg blij dat het mij met nu langzaam wel weer beter gaat c:.
    @ Samantha. Dankjewel (:

Uiteindelijk zal ze je toch wel dankbaar zijn.

Your make-up is terrible

ik ken je niet persoonlijk maar ik wil er toch op reageeren.

ik vind het heel knap van jou en je familie om deze keuze voor haar te maken. gelukkig gaan de meeste mensen daar vanzelf inzien dat ze de hulp wel nodig hebben. ik ben er zeker van dat jij uiteindelijk hier sterker van word en al ben geworden door voor je eigen gezondheid te kiezen. ben blij dat het al beter met je gaat.

heel veel sterkte en ik hoop dat jijzelf en je familie veel steun bij elkaar zullen vinden

we all deserve to die

Het lijkt mij vreselijk, als je niet door kan dringen tot een persoon waar je heel veel om geeft. Fijn om te horen dat ze opgenomen is, al is de hele situatie opzich natuurlijk niet fijn, maar dit ontlast jou en de rest van je familie in ieder geval wel. Het doet me zo goed om te horen dat het met jou de betere kant opgaat en ik vind dat je toch best goed met dit gedoe omgaat. Het is goed dat je van je laat horen en zulke dingen deelt (: Maar dat weet jij vast als geen ander. Onzettend veel sterkte! En ik hoop dat je zus de goede hulp krijgt en haar leven weer op de rails kan krijgen, zodat het jou ook rust geeft. Het komt goed, lieve, lieve, lieve Kirst! Tegen die tijd vrolijk ik je wel op met mijn idiote dromen 8D Knuffel!

[ bericht aangepast op 6 okt 2011 - 12:32 ]

"I shut my eyes in order to see.'

Wow, wat een ontzettend heftig verhaal. Helaas ken ik zelf ook; mijn moeder weigert ook hulp aan te nemen voor haar depressie en woede-aanvallen.
    Thuis is het vaak geen pretje, en ook vannacht moest mijn vader om twee uur 's nachts het dak op omdat mijn moeder zeurde over losliggende pannen. Echt ergerlijk.

"Well, well. Look who we've got here!"

Ik kan me (vanuit professioneel oogpunt gezien) zo goed voorstellen dat je je schuldig voelt. En ik weet dat, ook al zeg ik dat dat niet hoeft, je je toch wel rot erover blijft voelen. Maar probeer om je te bijven bedenken dat dit de goede keuze is, en dat je zus nu echt geholpen kan worden. Ik denk niet dat je zus je echt haat, en dat ze het meent dat ze je nooit meer wilt zien. Ze is in de war, en krijgt nu de hulp die ze nodig heeft.
    En dat was de speech van Ilse de pedagoog. Nu de speech van Ilse de vriendin: Ik snap je, echt waar. Maar het gaat goed komen allemaal. Ik ben blij te lezen dat het met jouw gezondheid in ieder geval iets beter gaat.

Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg