• Hey allemaal!


    Is hier iemand die school volgt in 't RITS of iemand kent die daar zit? Of heb je meegedaan aan de toelatingsproef? Of heb je al verhalen gehoord van anderen?

    Ik ben op zoek naar zoveel mogelijk informatie ivm de school en de toelatingsproef. Ik ben geïnteresseerd in films, maar heb zelf nog nooit iets in praktijk kunnen doen, dit omdat ik niet in een kunstrichting zit en er buiten school gewoon geen tijd voor heb om deze interesse uit te breiden naar een hobby. Ook omdat ik het materiaal er niet voor heb.

    Ik vroeg me dus af of ik mezelf al sowieso van de lijst zou kunnen schrappen aangezien ik geen (semi)professioneel materiaal heb en geen echte filmervaring. Ik heb namelijk gehoord dat je toelatingsproef een filmpje van 3min. maken is, maar ik vind niet zoveel informatie over de toelatingsproef. Weten jullie wat er allemaal bij zo'n toelatingsproef komt kijken?


    Dus... Iemand die meer er meer over weet?


    Alvast heel erg bedankt!

    Amina


    If we had not a soul, music would have created it.

    Ik ken iemand die daar zit, maar geen idee of die een toelatingsproef heeft moeten doen, hij doet ook iets met film in ieder geval. Maar hij had al wel veel ervaring doordat hij dat op een academie volgde, en zelf al wat filmpjes had gemaakt =).

    Sorry, 'k kan je niet meteen helpen =/


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    wat precies wil je volgen? beeld, regie,...


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    Snorlax schreef:
    wat precies wil je volgen? beeld, regie,...


    'Schrijven' of 'film' krijgen mijn voorkeur. (:


    If we had not a soul, music would have created it.

    Marshmellow schreef:
    Ik ken iemand die daar zit, maar geen idee of die een toelatingsproef heeft moeten doen, hij doet ook iets met film in ieder geval. Maar hij had al wel veel ervaring doordat hij dat op een academie volgde, en zelf al wat filmpjes had gemaakt =).

    Sorry, 'k kan je niet meteen helpen =/


    Indien je op één of andere manier nog contact met hem hebt, zou je hem eens kunnen vragen welke richting hij doet en wat zijn toelatingsproef inhield? Of als je het vervelend vind om tussenpersoon te spelen en hij ermee akkoord is, wil ik gerust mijn mail/facebook geven dat ik hem rechtstreeks wat vragen kan stellen.


    If we had not a soul, music would have created it.

    Bel/mail zelf even voor informatie naar die instelling?


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    AppleFritter schreef:
    Bel/mail zelf even voor informatie naar die instelling?


    Maar ik wil niet met té open vragen afkomen. Eerst wil ik zelf een beter beeld hebben over wat me er eventueel te wachten staat, voor exactere vragen zou ik inderdaad dan nog kunnen bellen/mailen. (:


    If we had not a soul, music would have created it.

    niet van rits, maar miss wel behulpzaam:
    http://webs.hogent.be/~rr095/toelatingsproef/ATP.pdf
    http://www.kask.be/index.php?/studenteninfo

    in de eerste link staat er ook iets bij van een voorbereidend jaar Bijzondere Beeldende Vorming, als je daar meer info over wil, vraag mij maar :) (ik zit namelijk op die school waar ze dat doen)


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    Snorlax schreef:
    niet van rits, maar miss wel behulpzaam:
    http://webs.hogent.be/~rr095/toelatingsproef/ATP.pdf
    http://www.kask.be/index.php?/studenteninfo

    in de eerste link staat er ook iets bij van een voorbereidend jaar Bijzondere Beeldende Vorming, als je daar meer info over wil, vraag mij maar :) (ik zit namelijk op die school waar ze dat doen)


    Die eerste link is echt enorm interessant! Dankje wel! Ik heb het nu eens vluchtig bekeken, maar ik ga het een andere keer eens grondig en aandachtig lezen.

    Welke richting volg jij dan eigenlijk? (:


    If we had not a soul, music would have created it.

    Meestal, dat is in ieder geval op de Foto Academie enzo, verwachten ze dat je de basiskennis hebt over apparatuur etc. (dus dan is enkele ervaring wel nodig ja)
    Er zijn wel scholen die voor een bepaald bedrag bijvoorbeeld 6 zaterdagen een cursus geven waarin je de dingen leert die je nodig hebt tijdens je toelatingsproef. Je kunt die cursussen ook gewoon midden in het jaar van je middebare schoolopleiding volgen, als ik het goed heb.
    Informeer anders eens of ze zoiets hebben?

    Fantasia schreef:
    Meestal, dat is in ieder geval op de Foto Academie enzo, verwachten ze dat je de basiskennis hebt over apparatuur etc. (dus dan is enkele ervaring wel nodig ja)
    Er zijn wel scholen die voor een bepaald bedrag bijvoorbeeld 6 zaterdagen een cursus geven waarin je de dingen leert die je nodig hebt tijdens je toelatingsproef. Je kunt die cursussen ook gewoon midden in het jaar van je middebare schoolopleiding volgen, als ik het goed heb.
    Informeer anders eens of ze zoiets hebben?


    Zo'n cursus zou erg handig zijn. Dankje voor de tip, daar ga ik inderdaad eens naar informeren. (:


    If we had not a soul, music would have created it.

    Padalecki schreef:
    (...)

    Die eerste link is echt enorm interessant! Dankje wel! Ik heb het nu eens vluchtig bekeken, maar ik ga het een andere keer eens grondig en aandachtig lezen.

    Welke richting volg jij dan eigenlijk? (:


    ik doe Woordkunst-Drama aan het SKI :)

    maar later wil ik liefst naar Maastricht gaan -al zijn de proeven best zwaar, heb ik al gehoord..-


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.