• Ecanus schreef op 10 aug 2011 - 12:20:

    Hallo Padalecki,

    Ik geef je hierbij toestemming om je schrijfwedstrijd te openen. Je hebt een week de tijd om een topic aan te maken. Veel plezier ^^

    Groeten, Ecanus







    * De wedstrijd
    In deze wedstrijd staat voornamelijk centraal hóe je schrijft. De punten worden dus vooral gevormd op basis van jouw schrijfstijl. Probeer dus kinderachtige formuleringen, eentonigheid, steeds dezelfde/simpele zinsconstructies... af te werpen!
    In deze wedstrijd kan je dus zien hoever je staat met jouw schrijfkwaliteiten! (Natuurlijk wordt er ook streng beoordeeld op grammatica- en spellingsfouten!)



    * Je kan de opdracht niet op tijd inleveren?
    Indien er iemand zijn opdracht niet binnen de gegeven tijd kan binnenleveren, dan hoort deze persoon dat te melden minstens drie dagen voor de einddatum voor deze opdracht! Dan kan deze persoon, mits een goede reden, extra tijd krijgen van maximum 4 dagen.
    Denk goed na alvorens je je inschrijft voor deze wedstrijd (heb je genoeg tijd? wil je je voor 100% inzetten?). Ik wil géén deelnemers die na één ronde afhaken!



    * Juryleden
    1. Cherokee
    2. Kalashnikov .




    * Deelnemers
    Ik zoek 11 deelnemers. De eerste 11 die zich aanmelden zitten in de wedstrijd.

    1. StoryBelle
    2. BRAINWITCH
    3. Applejack
    4. Basecca
    5. Stillness
    6. Sanity
    7. Romanian
    8. Mayfly
    9. Atropos
    10. Austen
    11. Bronte



    * Verhaal inzenden
    Je verhaal schrijf je in de vorm van een hoofdstuk van een story. De link naar dat hoofdstuk stuur je naar de drie juryleden door. (Cherokee, Kalashnikov, Padalecki). Als onderwerp van het privébericht schrijf je Opdracht 1 van *je nummer*.*je username*. Zo blijven onze inboxen overzichtelijk.



    * Let op
    Alle verhalen worden in het Nederlands geschreven!



    * Nog vragen?
    PB me, stuur me een berichtje in mijn gastenboek of vraag het in dit topic.




    Alvast heel veel succes aan alle deelnemers!









    Rondes/opdrachten

    Bij de eerste ronde vallen er 3 leden af. Bij de tweede ronde vallen er ook 3 leden af. Bij de derde ronde vallen er ook 3 leden af. De vierde ronde is de finale tussen de twee overgebleven deelnemers. Iedere ronde duurt twee weken.



    1) De eerste opdracht
    Schrijf een verhaal over gecompliceerde gevoelens. Het verhaal hoeft geen plot of verhaallijn te bevatten (natuurlijk is het ook niet verboden), maar zorg er vooral voor dat de complexe en lastige gevoelens duidelijk zijn voor de lezer. De bedoeling is dat de lezer zich zodanig zal inleven dat hij/zij de gevoelens zelf voelt. (Bv: de lezer krijgt een schaamtelijk gevoel door een actie van één van de personages in het verhaal).
    Tip: Kijk verder dan 'blijdschap', 'verdriet', 'eenzaamheid', ... Met complexe en/of meervoudige gevoelens kan je veel meer bereiken!
    Aantal woorden: Tussen 400 en 800. (Ik ga je echt niet afschieten als je er 390 of 836 hebt).
    Deadline: 22 augustus om 24u00
    Uitslag:



    1. StoryBelle Opdracht 1
    8,3


    2. BRAINWITCH Opdracht 1
    7,0


    3. Applejack Opdracht 1
    9,0


    4. Basecca Opdracht 1
    8,0


    5. Stillness Opdracht 1
    7,0


    6. Sanity
    Niet ingeleverd


    7. Romanian
    Niet ingeleverd


    8. Mayfly
    Niet ingeleverd


    9. Atropos Opdracht 1
    6,6


    10. Austen Opdracht 1
    6,25


    11. Bronte Opdracht 1
    6,9



    Rood = afvallers

    Ik ben echt trots op de prachtige verhalen die jullie geschreven hebben! Indien je toch niet erg tevreden bent met je punt, kan je in de volgende ronde bewijzen dat je beter kan! Misschien ligt die opdracht je dan beter.









    2) De tweede opdracht
    Deze tweede opdracht bestaat erin met aantrekkelijke woorden en krachtige zinnen een ruimte te beschrijven. Er bestaat geen limiet van deze ruimte. Het kan een toiletkamer zijn, maar het kan ook de melkweg verwoorden. Die keuze ligt aan jullie. Laat zien tot waar jullie woordenschat reikt, maak zinconstructies die mij versteld doen staan!
    Om jullie een beetje op weg te helpen, krijgen jullie ieder een woord aangewezen waaraan de ruimte gebonden moet zijn. Het woord moet ook minstens éénmaal in het verhaal gebruikt zijn. Er kan niet geruild worden. De woorden heb ik willekeurig bij een deelnemer geplaatst.
    Tip: Hier vind je een fragment uit het boek 'Sprakeloos' waarin Tom Lanoye de woonkamer van zijn ouders beschrijft. Zijn manier van schrijven vind ik fascinerend. Misschien dat dit een inspiratiebron kan zijn. Zo niet, zeker een uitstekend voorbeeld van wat ik van deze opdracht verwacht.
    Let op: Ik vind het jammer dat de eerste opdracht geen echte wedstrijd is kunnen worden, aangezien drie deelnemers niets meer van zich lieten horen of op het laatste moment afzeiden. Ik hoop dat jullie allemaal met evenveel inzet door de tweede ronde geraken. Lukt het je echt niet? Vraag uitstel of zorg zélf voor een vervanger. Ik doe dit alleen zodat deze wedstrijd wel degelijk een wedstrijd is.
    Aantal woorden: Tussen 700 en 1000 woorden.
    Deadline: 4 september om 24u00
    Uitslag:



    1. StoryBelle0pdracht 2
    GRACIEUS
    8.4


    2. BRAINWITCH Opdracht 2
    OBSCUUR
    7.3


    3. Applejack Opdracht 2
    SECUUR
    9.3


    4. Basecca Opdracht 2
    DYNAMISCH
    8.0


    5. Stillness Opdracht 2
    SANGUINISCH
    8.1


    9. Atropos
    ETHERISCH
    Niet ingeleverd


    10. Austen Opdracht 2
    SUBLIEM
    7.3


    11. Bronte Opdracht 2
    MONSTRUEUS
    7.8



    Rood = afvallers

    Het waren echt stuk voor stuk mooie verhalen! Jammer genoeg gaat een wedstrijd gepaard met afvallers. Ik wil jullie nog wel heel erg bedanken voor jullie inzet!











    3) De derde opdracht
    Schrijf een verhaal gerelateerd aan een liedje. Jullie mogen zelf het liedje kiezen, maar ik moet die eerst goedkeuren. Dus plaats in dit topic het liedje dat jullie graag zouden willen gebruiken, dan horen jullie zo vlug mogelijk of het goedgekeurd is of niet. Het liedje mag ook een kleine rol in het verhaal spelen. Jullie moeten zelf kiezen in welke mate het liedje belangrijk is voor het verhaal en of de lyrics al dan niet aanwezig zijn. Het gebruikte liedje zetten jullie in de inleiding van je verhaal!
    Tip: Kies geen inhoudloze technologische muziek (grote kans dat ik dit niet goedkeur), maar ga voor een liedje waar je inspiratie uit kan halen. Kies ook niet voor een nummer waarvan de tekst op zich al een verhaal vertelt, het verhaal moet geïnspireerd zijn door het liedje, niét (zo goed als letterlijk) overgenomen.
    Aantal woorden: Tussen 600 en 900 woorden.
    Deadline: 22 september 24u00
    Uitslag: 28 september



    1. StoryBelle Opdracht 3
    8.6


    3. Applejack Opdracht 3
    8.8


    4. Basecca Opdracht 3
    8.8


    5. Superficial Opdracht 3
    8.5


    11. Bronte Opdracht 3
    7.3




    Rood = afvallers

    De finalisten zijn gekozen! Ik ben heel erg blij met jullie deelnames, jullie waren echt geweldige deelnemers. En jullie kunnen allemaal prachtig schrijven! (:












    4) De vierde opdracht
    Jullie schrijven een verhaal dat zich afspeelt in het verleden. Jullie kiezen zelf hoe ver in de geschiedenis, mààr het moet vóór het jaar 1900 zijn (dus geen verhaal over de wereldoorlogen). Pas ook jullie schrijfstijl aan aan de periode waarover je schrijft. Gebruik de termen van toen en lees eens een oud boek. Doe ook wat opzoekwerk in verband met de gebeurtenis in jouw periode, want jullie gaan een ECHT GEBEURD voorval in een fictief jasje steken.
    Tip: Schrijf archaïsch. (Indien je niet weet wat dit betekent, doe je wat opzoekwerk over dit woord. Beperk je niet tot wikipedia, want die pagina vind ik allesbehalve uitgebreid.)
    Aantal woorden: Kies je zelf. (Maar uiteraard begrijp je ook wel dat ik geen one-liner verwacht en evenmin een heel boek.)
    Deadline: 25 oktober
    Uitslag: 31 oktober



    3. Basecca Opdracht 4
    8.75


    4. Applejack Opdracht 4
    9.25


    Allebei ongelooflijk goed gedaan, maar er kan natuurlijk maar één winnaar zijn. (: Proficiat, AppleJack!









    WINNAAR VAN DEZE WEDSTRIJD


    APPLEJACK






    Wat heeft de winnaar gewonnen?
    * vermelding van de eerste plaats van deze wedstrijd op mijn profiel
    * de eer

    [ bericht aangepast op 2 nov 2011 - 16:43 ]


    If we had not a soul, music would have created it.

    De winnaar is bekend gemaakt!

    Proficiat, AppleJack! Volgens mij ga jij met je schrijftalent nog heel ver komen, want het is echt bijna onvoorstelbaar hoe goed jij schrijft. Bedankt om aan deze wedstrijd deel te nemen (:

    Ook bedankt aan Basecca, tevens ook een fantastische schrijfster!


    If we had not a soul, music would have created it.

    Ik wil ook nog Winterfell bedanken voor het helpen om de verhalen te beoordelen! Heel erg bedankt!


    If we had not a soul, music would have created it.

    Omg, omg, omg! Dankjewel! Ik voel me echt vereerd en dit is serieus waar een geweldige en uitdagende schrijfwedstrijd geweest, dus daar wil ik je ook voor bedanken. En natuurlijk beide juryleden voor het geweldige commentaar =]

    Wii, ik ben heel blij nu ^^


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.