• Hey !

    Ik zit nu in 3Havo, en moet dus een profiel gaan kiezen. Ik probeer op internet een Profielkeuzetest te vinden, maar die kosten allemaal geld... Ö
    Dus ik dacht, misschien dat iemand er een vind, of al heeft gedaan die geen geld kost?
    Aanmelden ofzo, is btw geen probleem :P

    x'thanks <3

    [ bericht aangepast op 14 sep 2011 - 21:31 ]


    “A reader lives a thousand lifes before he dies. The man who never reads lives only one.” - George R.R. Martin

    Wij kregen die op school zelf? Raar. Maar ik ken er geen op internet, sorry.

    Krijg je op school heen hulp? Ik werd daar mee dood gegooid. Die testen zijn ook niet alles he. Je kan beter zelf uitzoeken wat je wilt met je leven en daar je profiel op aanpassen.

    Sorry ik ken alleen qompas, en dat is via school.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    wij kregen via school.


    Don't dream your life, but live your dream!

    Ik heb via school 2 testen gehad. Ik moet zeggen dat het wel helpt, maar jij weet zelf beter wat je wilt. Zo heb ik oa geen tekenen gekozen ookal wilde mijn test dat wel


    Today will be Girl's Day party with you~

    Op school kregen wij via de decaan en onze mentor allemaal info en keuzemogelijkheden, uitleg en dat soort dingen. Dat was me toch een hell, hihi.


    Have you ever been alone in a crowded room?

    Wij hadden Qompas via school (:
    Maar je moet gwn kijken welke vakken jouw school in elk profiel aanbiedt en welke je het beste liggen (:


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Die heb ik op school gekregen.
    Maar daar kwam uit dat ik vrachtwagenchauffeur moet worden of het leger in moet. Die testen moet je echt geen waarde aan hechten. Soms moet je kiezen uit twee dingen die je allebei niks lijken en dan krijg je helemaal geen realistisch beeld.

    Fantasia schreef:
    Die heb ik op school gekregen.
    Maar daar kwam uit dat ik vrachtwagenchauffeur moet worden of het leger in moet. Die testen moet je echt geen waarde aan hechten. Soms moet je kiezen uit twee dingen die je allebei niks lijken en dan krijg je helemaal geen realistisch beeld.

    vrachtwagenchauffeur, whaha.


    “A reader lives a thousand lifes before he dies. The man who never reads lives only one.” - George R.R. Martin

    Dankjee <3
    ik zal idd school wel afwachten !
    iemand ervaring met het Weredi in Valkenswaard?

    x


    “A reader lives a thousand lifes before he dies. The man who never reads lives only one.” - George R.R. Martin

    Ik vond die testen eigenlijk niets helpen. Toen ik moest kiezen, toen heb ik sites van verschillende HBO's bekeken. Zo heb ik heel veel verschillende studies bekeken en daaruit heb ik de leukste gekozen. En daar heb ik mijn profiel op aangepast.
    Ga dan niet elke HBO bekijken en met elke opleiding. Kies ten eerste HBO's waarvan je denkt dat je daar ook heen kan gaan(dus niet ergens in eindhoven als je in den helder woont ofzo). Tenzij je natuurlijk op kamers gaat :')
    Verder weet je vaak al een beetje wat je wil. Als je goed in natuurkunde bent, dan ga je waarschijnlijk meer voor de technische studies. Ben je beter met economie, dan zul je voor andere opleidingen moeten kijken.

    En denk nu niet: omg, nu al kijken voor een opleiding? Daar kan je nooit vroeg genoeg mee beginnen. Daarbij vind ik dat dit juist het goede moment is. Je kan beter je profiel bij je studie aanpassen dat je studie bij je profiel. Het zou zonde zijn als je 1 of 2 jaar later een leuke studie ziet en dan dat ene vak mist, waardoor je die studie niet kan doen.


    To live would be an awfully big adventure