*zeiktopic-alarm gaat af. Als je er geen zin in hebt om het te lezen / te reageren, doe het dan ook niet*
En met 'haar' bedoel ik dat m'n moeder. Vanmorgen hadden wel alweer de hele tijd ruzie, omdat ik geen huiswerk aan het maken was, maar een beetje met m'n mobiel zat te spelen, en blijkbaar denkt ze nu dat ik hulp nodig heb van het schoolzorgteam en misschien zelfs blijf zitten omdat ik niet om zaterdagochtend tien uur aan m'n huiswerk begin.
Toen moesten we naar de tandarts en de hele busrit daarheen heeft ze gezwegen, maar toen we in de tandartspraktijk waren zat ze de hele tijd poeslief tegen me te doen en me 'schatje' te noemen en te glimlachen. Daarna gingen we nog even naar Lupin (dat is een soort bloembinderij-ding waar ze ook potten / manden / vazen etc verkopen) voor een boeket, en ze deed weer zo dom, maar koos ondertussen wel bloemen uit waarvan ze weet dat ik ze lelijk vind.
En net vijf minuten geleden zei ik tegen haar dat ik me nogal misselijk voelde en of ik per se m'n nogal vettige lunch moest opeten, het enige wat ik terugkrijg is "Hmm". En toen: "Zit je niet te veel achter de computer"?
Zo gaat het hier dus bijna elke dag... Vroeger was het nog wel redelijk gezellig thuis (hoewel het nogal doods is, zonder broers en zussen en met ouders die niets anders doen dan tijdschriften en de Telegraaf lezen, en tv kijken), maar nu loopt iedereen steeds rond met doodse uitdrukkingen op het gezicht, iedere dag zijn er wel ruzies tussen mijn moeder en mij, en ik hoor haar ook wel huilbuien hebben en alles. En naar buiten toe blijft ze maar doen alsof we het hier allemaal zo leuk hebben.
Heeft iemand hier hetzelfde? Of tips wat je ertegen kan doen...?
[ topic verplaatst door een moderator ]
[ bericht aangepast op 10 sep 2011 - 12:53 ]
there is a certain beauty in setting the world on fire and watching from the center of the flames.