• http://www.quizlet.nl/poems/8741/niets-is-meer-hetzelfde/

    Hmm. Ik vind het niet erg dichterlijk. Sorry. ;x


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Crystalflame schreef:
    Hmm. Ik vind het niet erg dichterlijk. Sorry. ;x


    Een gedicht hoeft niet perse te rijmen. Er hoeft zelfs geen ritme in te zitten, maar je hebt wel een beetje gelijk.
    Het is mooi als proza maar niet als poëzie.
    Poëzie houdt namelijk ook beeldspraak in en dat je speelt met de witregels en de kunst van de verwachting, door zinnen op bepaalde punten op te breken.
    Maar zoals ik al zei, je tekst is wel erg mooi ^^


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    De boodschap is mooi, maar ik vind niet dat je het heel mooi hebt beschreven. Je Nederlands is ook niet geweldig, waardoor het voor mij al een afknapper is.


    To infinity and beyond •

    Het is geen echte gedicht, maar toch vind ik dat je het mooi verwoord hebt met de gevoelens die je op dit moment voelt. En we moeten ander mans werk niet afkraken, want soms liggen er meer woorden in dan ze eigenlijk bedoelt.


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Caipirinha schreef:
    De boodschap is mooi, maar ik vind niet dat je het heel mooi hebt beschreven. Je Nederlands is ook niet geweldig, waardoor het voor mij al een afknapper is.

    Het is geen gedicht, het is een plat stuk tekst.
    Er zit geen rijm, or ritme in, zelfs neit een beetje dezelfde klanken.
    en ik ben het oneens met de persoon hier ergens boven, want een gedicht hoort op zijn minst een ritme te hebben, anders is het een plat stuk tekst.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Uneventful schreef:
    Het is geen echte gedicht, maar toch vind ik dat je het mooi verwoord hebt met de gevoelens die je op dit moment voelt. En we moeten ander mans werk niet afkraken, want soms liggen er meer woorden in dan ze eigenlijk bedoelt.


    I love you Tim

    NurseJoy schreef:
    Het is geen gedicht, het is een plat stuk tekst.
    Er zit geen rijm, or ritme in, zelfs neit een beetje dezelfde klanken.
    en ik ben het oneens met de persoon hier ergens boven, want een gedicht hoort op zijn minst een ritme te hebben, anders is het een plat stuk tekst.


    Nee, dat hoeft niet.
    Ik heb met Nederlands gedichten behandeld die geen ritme en geen rijm bezaten.
    Als het goed is heeft dat een naam, maar het valt dan wel onder poëzie.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Misschien had je 'm eerst kunnen laten betareaden, of, als het te lang duurt, aan iemand voorleggen die de fouten eruit kan filteren :]


    No growth of the heart is ever a waste

    Bandicoot schreef:
    (...)

    Nee, dat hoeft niet.
    Ik heb met Nederlands gedichten behandeld die geen ritme en geen rijm bezaten.
    Als het goed is heeft dat een naam, maar het valt dan wel onder poëzie.


    Als een gedicht absoluut geen ritme meer heeft, of speciaal gebruik van zinsbouw of iets dergelijks, wat maakt het dan een gedicht en niet een stuk tekst?


    quidquid excusatio prandium pro

    C18 schreef:
    Misschien had je 'm eerst kunnen laten betareaden, of, als het te lang duurt, aan iemand voorleggen die de fouten eruit kan filteren :]


    Nee, dan is het een gewone, misschien saaie tekst.
    Maar ik zei al dat het ook gaat om het spelen met de witregels. Dus dat je je zinnen op een bepaald punt afbreekt etc. Ik weet niet of je dat ritme moet noemen. Misschien wel, want je leest dan anders. Dan zei ik het inderdaad niet helemaal goed. Sorry.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes