Toen ik een tijdje geleden bij Marleen was, keken we de film Desert Flowen die het verhaal vertelt van Waris Dirie. Ik vond het een héle mooie film en zat toen al te denken aan een soort 'Fanfic' er over.
Omdat ik die nergens kon vinden heb ik eindelijk besloten het toch zelf te doen. Maar ik wil niet het verhaal van Waris Dirie ópnieuw vertellen, maar ik wil er een ander iets aan geven.
Het verhaal gaat over hoe een straatmeisje, die héel veel heeft geleden en meegamaakt en opbloeit tot succesvol model.
Mijn fanfic zou zo gaan:
Jaren rondgelopen op straat, mensen die je nog geen laatste blik zouden gunnen als je zou sterven. Niemand die je naam weet, of ook maar wíl weten. Vaak genoeg gedroomt over hoe het leven zou kúnnen zijn, maar het nooit hebben beleefd. Ze heeft er genoeg van, ze gaat op zoek naar een leven vol geluk. Ze wil ergens komen, omhoog klimmen. Iedere poging om hoger op te komen mislukt, ze heeft geen werk, geen huis en zelfs geen iligaal ID of een verblijfsvergunning.
'Ze is van de straat.' 'Ze is illigaal, verboden!' 'We moeten haar terug sturen naar haar eigen land.'
Maar dat is ze niet vanplan. Ze wil dat de wereld haar naam gaat kennen, haar weldegelijk succesvol gaat vinden. Ze wil de wereld het tegendeel bewijzen. Maar hoe?
Dit gaat niet over hoe ze opbloeit tot Model, maar wel over een meisje wat niets weet van verschillende culturen en een beperkte taal heeft, probeert mensen te inspireren.
Nu heb ik een paar vragen voor jullie:
Doen/Niet Doen?
Wel/Niet hoofdpersoon ook Waris Dirie noemen?
Titel?
Iets aanpassen?
Eventueel waarschuwen?
Marleentje, ik vond het héel gezellig om die film samen met jou en je moeder te kijken
En het was ook best een inspirerende film!
[ bericht aangepast op 28 aug 2011 - 18:02 ]
Let it come and let it be