CountMeIn schreef:
(...)
Leg jij mij dan maar eens uit, hoe het komt dat sommige mensen wél hun bek open trekken?
Omdat we ondanks ons egoïsme ook kuddedieren zijn, en bij sommige werkt het "kuddedieren instinct" sterker dan het "ik red me zelf eerst instinct". Sommige hebben ook meer durf en sommige kunnen beter hun instinct onderdrukken, sommige staan verder van het instinct af. Of ze hebben meer groeps gevoel. Je kan het noemen zoals je wilt, het is puur natuur om niets te doen. Het is, of beter gezegd was, goed. Anders hadden we het nooit kunnen overleven.
Jij denk nu als een mens, niet meer als dier. Om het even zo te zeggen. Bij dit soort situaties denken de meeste mensen als dier, omdat we dat eeuwen hebben gedaan en ons dat eeuwen heeft beschermt. Daar kunnen de meeste van ons niks aan doen en je moet er niet boos om worden. het zijn grote worden die je zegt, en de meeste van ons zulle die ook zeggen en het menen en toch niets doen, omdat ze eerst zichzelf beschermen. Het is niet slecht wat ze doen, het is alleen niet zo goed.
Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall