• Dit is gewoon iets wat ik even kwijt moet omdat ik het zo vreselijk irritant vind. Als ons gezin ergens naartoe moet (laat zeggen een verjaardag/op bezoek bij kennis bijv.) heeft mijn moeder altijd de neiging om 3 á 4 dagen van te voren aan mij te vragen of ik zin heb om mee te gaan. "Heb je zin om mee te gaan?" Meestal zeg ik ja, soms zeg ik nee (drukke week, veel gewerkt, moe, niet helemaal fit) < je kent het wel. Vervolgens op die dag tijdens het middageten (altijd rond die tijd). Zegt ze ineens "Je gaat mee vanmiddag." WTF! Heb ik duidelijk gezegt dat ik niet mee wil, en dan dwingt ze me uiteindelijk nog. Vraag het dan ook niet.. Altijd als ik nee zeg, verplicht ze me op die dag dat ik mee moét. (Hoe brak/ uitgeput ik ook ben.) Mamsie, er is een geldige reden waarom ik dan een keer niet meewil.
    Doet jou pap/mam ook wel eens zoiets?


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Da's niet erg leuk.

    En als ik nee zeg word m'n vader chagrijnig en boos en gaat hij zeggen dat ik eens een keer mee moet naar familie, great.


    “It does not do to dwell on dreams and forget to live.”

    nee
    ik ga best wel vaak mee
    maar als ik nee zeg dan gaan ze me niet verplichten

    Nee gelukkig niet. En mocht ze dat wel doen ging ik nog niet, kom op zeg.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Haha, ik herken je situatie. Ik heb ook weleens zo'n moment dat mijn moeder uit de hoek verschijnt, en ik ervoor zorg dat ik dan verdwijn. Dan vraagt ze altijd wel iets van:
    'Wil je even de was buiten hangen?'
    'Nee, geen zin in.'
    'Je doet het.'
    En dan heb ik weer zoiets in m'n hoofd van: Ik krijg te kiezen tussen een 'ja' en een 'nee', als ik toevallig kies voor de te verkrijgen optie 'nee', dan is het ook nee!
    Anders had mijn moeder ook gewoon dwingend kunnen zeggen:'Je moet even de was buiten hangen.' Maar omdat dat zo gedwongen klinkt, kiest ze ervoor om het op een janee-vraag te stellen en moet ik ervan begrijpen dat het een moeten-vraag is, op een meer vriendelijke intonatie. opzich is dat toch niet zo slecht :| denk ik.

    [ bericht aangepast op 1 aug 2011 - 19:27 ]


    Zolang jij jezelf maar aardig vind, maakt het niet uit wat andere mensen van je denken.

    Whattewhat schreef:
    (...)
    Maar omdat dat zo gedwongen klinkt, kiest ze ervoor om het op een janee-vraag te stellen en moet ik ervan begrijpen dat het een moeten-vraag is, op een meer vriendelijke intonatie. opzich is dat toch niet zo slecht :| denk ik.


    Slecht?
    Nee.
    Strontvervelend?
    Ja! ;p


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Ja, heel vaak. Dan zegt ze zelf als de afspraak is gemaakt: "Ja, je hoeft niet mee hoor." En dan op de dag zelf: "Schiet nou eens op, we gaan zo!" en dan denk ik echt WTF...


    Destroy what destroys you.

    Hm nee, ik mag meestal zelf kiezen haha. Alleen soms moet ik echt mee :Y)


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind

    Ja, heel herkenbaar.


    Let it come and let it be

    Nee, niet echt.
    Ik ga mee of niet.


    I've never told a lie, and that makes me a liar.