• Ik ga van de week naar de laatste Harry Potter, en - no offence - ik háát Harry potter. Want ik vind het eng ;$
    Maar ik ga erheen omdat mijn (bijna) vriendje gaat, en ik wil mee, haha.

    Maar ik heb de eerste 2 boeken gelezen, maar dus niet de films. Aan de HP fans de vraag; Kan iemand de HP films samenvatten zodat ik iets van het verhaal snap?

    Serieus, het heeft géén zin om te reageren op het feit dat ik Harry Potter niet leuk vind. Want dat vraag ik niet (:


    “A reader lives a thousand lifes before he dies. The man who never reads lives only one.” - George R.R. Martin

    Kijk even op wiki,daar staat alles wel.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Álle films?! Uh I'd love to, maar ik denk niet dat je het gaat snappen.


    It's time to be happy again.

    Misschien ik heb geen idee.
    Maar het is wel een mooi film:Y)


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind

    Eh. Harry moet Voldie verslaan en dat gaat nogal moeilijk aangezien Voldie zijn ziel in zeven stukken heeft opgesplitst en die stukken in willekeurige voorwerpen heeft opgeborgen. Harry is die stukken dus aan het zoeken. Ondertussen zijn ze er ook achter dat Voldie op zoek is naar een hle machtige toverstok, de Zegevlier, die komt uit een legende van een Peverellbrothers. En dat is het zowat, I think...


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Uhhh.
    I'll try.
    Voldemort heeft Gruzielementen gemaakt (Engels: Horcruxes) en dat zijn stukjes van Voldemorts ziel, hij heeft er 7 gemaakt. Of zo. Nu kan alleen Harry die vernietigen, omdat hij de Uitverkorene is enzo. Samen met Ron & Hermelien. Er zijn er al twee vernietigd (één in deel twee, Marten Vilijns dagboek en een ring door Perkamentus in deel zes.)
    Nou ja, ze gaan daar dus naar op zoek maar hebben geen idee waar te zoeken. Dan komen ze achter een verhaal over de Relieken van de Dood. (Deathly Hallows.)
    Zegevlier (toverstok), Onzichtbaarheidsmantel (die Harry heeft), en de Steen van Wederkeer. Die Zegevlier is heel machtig, machtigste toverstok van allemaal. Die wil Voldemort hebben want alleen daarmee kan hij Harry verslaan. Hij is pas echt de jouwe als je de vorige eigenaar dood of vijandig afpakt. Even denken hoe het verder ging...


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    Oké, I'll try to explain a little bit.

    Voldemort (ook wel Marten Vilijn) heeft zijn ziel opgesplitst in 7 stukken; de gruzielementen. Je moet ze alle 7 vernietigen én het lichaam van Voldemort doden om hem te kunnen verslaan. Harry, Ron en Hermelien zijn in deel 7 op zoektocht naar deze gruzielementen. Maar ondertussen komen ze ook andere dingen tegen: de Relieken van de Dood. (daar is de film naar genoemd). Wie deze drié stukken heeft (de toverstok, de steen die doden kan laten terugkeren en de onzichtbaarheidsmantel) is de meester van de dood. Harry heeft op dat moment de onzichtbaarheidsmantel, Voldemort heeft de toverstok gestolen van Albus Perkamentus (het grote genie achter de zoektocht, is vermoord aan het einde van deel 6 door Sneep). De steen is - aan het begin - nog op een onbekende locatie.
    Als deel 2 begint hebben ze volgens mij al drie gruzielementen vernietigd; een ring, een oud dagboek en het medaillon van Zwadderich (één van de afdelingen van Zweinstein). Oh, voordat ik het helemaal ga uitleggen; wil je alle achtergrondinformatie of is dit wel genoeg? Als je weet wat de relieken en de gruzielementen zijn kom je al een heel eind.


    It's time to be happy again.

    Memento schreef:


    So here's a heart to heart on the back of postcards sent from California

    Memento schreef:



    ahahaha, ik kende hem al, maar -out- (:


    Interdum lacrimae pondera vocis habent

    Nightingale schreef:
    Oké, I'll try to explain a little bit.

    Voldemort (ook wel Marten Vilijn) heeft zijn ziel opgesplitst in 7 stukken; de gruzielementen. Je moet ze alle 7 vernietigen én het lichaam van Voldemort doden om hem te kunnen verslaan. Harry, Ron en Hermelien zijn in deel 7 op zoektocht naar deze gruzielementen. Maar ondertussen komen ze ook andere dingen tegen: de Relieken van de Dood. (daar is de film naar genoemd). Wie deze drié stukken heeft (de toverstok, de steen die doden kan laten terugkeren en de onzichtbaarheidsmantel) is de meester van de dood. Harry heeft op dat moment de onzichtbaarheidsmantel, Voldemort heeft de toverstok gestolen van Albus Perkamentus (het grote genie achter de zoektocht, is vermoord aan het einde van deel 6 door Sneep). De steen is - aan het begin - nog op een onbekende locatie.
    Als deel 2 begint hebben ze volgens mij al drie gruzielementen vernietigd; een ring, een oud dagboek en het medaillon van Zwadderich (één van de afdelingen van Zweinstein). Oh, voordat ik het helemaal ga uitleggen; wil je alle achtergrondinformatie of is dit wel genoeg? Als je weet wat de relieken en de gruzielementen zijn kom je al een heel eind.


    Wow. ik snap het :D
    Ga verder! ;p


    “A reader lives a thousand lifes before he dies. The man who never reads lives only one.” - George R.R. Martin


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.