• Hey,

    ik heb een vraagje: in deel 5 zegt Hermelien (of iemand anders) dat Klassenoudsten geen punten af kunnen trekken van afdelingen, maar in deel 2 trekt Percy 5 punten af van Griffoendor. Hoe zit dat?


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Foutje van het boek?

    Ik heb geen idee.


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    HERMELIEN LIEGT(finger)


    *klop klop* Penny! *klop klop* Penny! * klop klop* Penny!

    Huh? Dat kunnen ze wel doen, hoor. En ik ben zoiets niet tegengekomen, ze zeiden vaak dat ze dat wél kunnen doen. Hm, vreemd...


    Where there is a sea there are pirates...

    welke hoofdstuk?


    Where there is a sea there are pirates...

    Captain schreef:
    welke hoofdstuk?

    Geheime kamer blz. 119...


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Was Percy niet hoofd monitor?

    [ bericht aangepast op 31 juli 2011 - 15:41 ]


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Oppugno schreef:
    (...)
    Geheime kamer blz. 119...

    Haha vreemd, in de Engelse versie is het dezelfde pagina. :'D
    Maar ik bedoel waar Hermione (of iemand anders) zegt dat het niet kan.


    Where there is a sea there are pirates...

    BeRavenclaw schreef:
    Was Percy niet hoofd dingens [naam kwijt]?

    Head Boy, maar pas in het derde boek.
    Hij was een Prefect, en die kunnen ook punten aftrekken.


    Where there is a sea there are pirates...

    Captain schreef:
    (...)
    Haha vreemd, in de Engelse versie is het dezelfde pagina. :'D
    Maar ik bedoel waar Hermione (of iemand anders) zegt dat het niet kan.

    Oh, geen idee... Ik weet alleen dat Hermelien (ik lees het nederlandse boek nu, en anders raak ik door de war met de namen =P) of iemand anders dat zei toen Draco zei "pas op, of ik trek punten van je afdeling af" en dat hij toen zei: "10 punten van Griffoendor omdat ik je niet mag, 10 punten omdat Hermelien een modderbloedje is" en die zut. Snap je? -vaag-


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Oppugno schreef:
    (...)
    Oh, geen idee... Ik weet alleen dat Hermelien (ik lees het nederlandse boek nu, en anders raak ik door de war met de namen =P) of iemand anders dat zei toen Draco zei "pas op, of ik trek punten van je afdeling af" en dat hij toen zei: "10 punten van Griffoendor omdat ik je niet mag, 10 punten omdat Hermelien een modderbloedje is" en die zut. Snap je? -vaag-

    Ik kan het nu niet opzoeken, sorry. D:
    Over twee weken, ok? :'d


    Where there is a sea there are pirates...

    Opgezocht op de HP wikia:

    Prefects are allowed to take House points away from other students in their own house as a penalty for rule-breaking, but they are not allowed to take points from other prefects or students in other houses. Prefects can give detentions as a form of punishment.


    Prefects, mogen het wél bij hun eigen afdeling doen, maar níet bij een andere afdeling, gezien er voor elk jaar vanaf de vijfde prefects zijn. (Dus zes prefects per afdeling en acht prefects per jaar in totaal)


    You don't know how strong you are, until being strong is the only choice you have