• Hier posten we alle door ons bedachte vragen en antwoorden voor de Clue's van Pottermore aangezien er ook wel mensen zijn die het niet willen lezen.
    Vriendelijk verzoek of iedereen ook mee wilt helpen met het zoeken naar vragen en antwoorden, zodat we meer kans hebben op de goede vragen.

    Aantal boeken geschreven door Smalhart: 12
    Aantal mensen versteend: 6
    Aantal pogingen van Dobby om Harry tegen te houden naar Zweinstein te gaan: 4
    Hoe vaak heeft herman last gehad van Hedwig in een week? 3
    Hoe vaak is er met bloed op de muur geschreven? 2
    Aantal schoolboeken nodig in het 2e jaar? 8
    Aantal vragen door Smalhart gesteld op zijn proefwerk? 54
    Hoe vaak hebben ze Zwerkbal gespeeld? 3 keer
    Hoeveel jaar nam Marten Vilijn Harry mee terug in de tijd? 50 jaar
    Hoe vaak heeft Harry sisselspraak gebruikt? 2 keer
    Hoeveel ingrediënten werden er gebruikt voor de wisseldrank? 7
    Hoeveel prijzen heeft Gladianus Smalhart gewonnen? 7
    Hoeveel weken kon Oom Herman over niks anders dan het etentje praten? 2 weken
    Hoe laat moesten ze, zoals Herman zei, hun positie aan nemen? 8 uur
    Hoeveel botten heeft Smalhart bij harry laten verdwijnen? 33
    Hoe vaak zei harry dat hij zal doen alsof hij er niet is? 4
    Hoeveel taken kreeg harry van Petunia omdat hij Dirk bang had gemaakt? 7
    Hoeveel mensen zitten er in het schoolbestuur van Zweinstein? 12
    Hoe lang werkte de Wisseldrank? 1 uur
    Hoeveel regels overtreerd je als je Wisseldrank gebruikt? 50
    Hoeveel ogen heeft aragog? 8
    Hoe vaak heeft Draco al verteld dat hij Harry echt niet mag? 10 keer
    hoeveel dagen moet wisseldrank koken? 21
    hoeveel dagen moet wisseldrank rusten? 5
    wanneer kan je wisseldrank bottelen? op de 27e dag
    Hoeveel dreuzeleigenaars heeft het lange touw met de strop erin al het leven gekost? 19
    Hoeveel 'spreuken' gebruikte harry om dirk wijs te maken dat hij de heg in de brand zou steken? 3
    Hoeveel mensen werden er van verdacht de erfgename van Zwadderich te zijn? 3
    Hoe lang moest harry wachten tot de vakantie voorbij was? 4 weken
    Hoeveel schoorstenen heeft het huis van de wemels? 5
    de wet die zegt dat minderjarige tovenaars niet mogen toveren buiten huis: 1875, C, 13
    Hoevaak begon Dobby te huilen? 2 keer
    Binnen hoeveel tellen hoorde Harry Herman naar boven komen? Twee
    Hoeveel invallen moet meneer Wemel doen? 9
    Hoe vaak draaide Harry's maag om toen hij beneden was? 3 keer
    Hoeveelste zijn de cambridge cannons in de competitie? 9de
    Om hoeveel minuten over negen is er een zweefspreuk gebruikt? 12
    Hoeveel dagen zat harry opgesloten? 3
    Hoeveel zilveren bekers staan er in de prijzenkamer? 100
    Hoeveel keer moest Ron, die voor straf alles moest schoonmaken in de prijzenkamer, van Vilder de Zwerkbalcup poetsen? 14 keer
    Hoe lang spendeerde Harry aan het beantwoorden van Smalhart's fanmail de eerste keer? 4 uur
    Hoeveel slijmballen had Percy? 12
    Hoevaak heeft Ron harry uitgenodigt om te komen logeren? 10 keer
    Hoeveel stapels boeken lagen er op de schoorsteenmantel in het nest? 3
    Onder welke paragraaf van de Wet op de Restrictie van huppeldepup (RON1) staat dat minderjarige tovenaars magie mogen gebruiken bij een noodgeval? 19
    Hoeveel kilometer lager was het zwarte meer toen Harry en Ron in de vliegende auto zaten? 1
    Met hoeveel korte knallen vlogen de deuren van de auto open? 2
    Hoevaak is bekend dat de beukwilg de auto stompte
    ? 5 keer.
    Hoeveel dreuzels hebben de vliegende auto gezien? 6 of 7.
    Hoe lang deed Sneep erover de mensen te halen die wel over het "van school sturen" gaan? 10 minuten
    Hoe vaak hebben Fred en George met de auto gevlogen? 5 of 6 keer.
    Over hoeveel jaar word volgens Leo Jordaan nog over de vliegende entree van Harry en Ron gepraat? 10
    Hoeveel hemelbedden staan er in de slaapzaal? 5
    Hoeveel verschillende dingen kon je eten bij het 1ste ontbijt op Zweinstein? 4
    Na hoeveel happen havermout die Harry at kwam de post? 1
    Hoeveel uilen vlogen er ongeveer naar binnen in de grote zaal? 100
    Hoeveel keer harder was de stem van Mevrouw Wemel bij de brulbrief? 100
    Hoeveel positieve effecten had de brulbrief? 1
    In welke kas hadden de leerlingen kruidenkune? 3
    Hoe vaak op rij is Smalhart uitgeroepen tot tovenaar met de charmanste glimlach? 5
    Hoeveel paren oorwarmers lagen er in de kas? zo'n 20.
    Hoeveel punten kreeg Griffoendor toen Hermelien de vraag over de Mandragora goed had beantwoord? En bij de 2e vraag? 1ste: 10. 2e: 10.
    Hoeveel leerlingen zijn er per mandragorabak? 4
    Hoe lang deed Harry erover om zijn mandragora in de nieuwe pot te stoppen? 10 minuten
    In welk hoofdstuk van Wandelingen met de weerwolven schrijft Smalhart over zijn verjaardagscadeau? 12
    Hoeveel punten gaf Smalhart aan griffindor toen Hermelien een vraag in het proefwerk goed had? 10
    Hoe groot zijn aardmannetjes? Zo'n 20 centimeter.
    Hoeveel aardmannetjes grepen Marcel? 2
    Op hoeveel manieren vernielden de aardmannetjes het lokaal? 9
    Hoe vaak per dag zegt Krauwel hallo tegen Harry? (ongeveer) 5 of 6 keer.
    Hoe lang had Harry om vanuit de slaapzaal naar het zwerkbalveld te gaan? 15 minuten.
    Hoe vaak hoorde Harry de stem van de Basilisk? 3 keer
    Met hoeveel klappen van een botte bijl is haast onthoofde Henk vermoord? 45
    De hoeveelste sterfdag van Henk is het met Halloween? De 500ste
    Hoeveel goude galjoenen zitten er in de luis van de wemels? 1
    Hoeveel worstjes kreeg Harry van mevrouw Wemel? 8 of 9
    Hoeveel gebakken eieren kreeg harry van mevrouw Wemel? 3
    Hoeveel meter zeilde de kabouter door de lucht? 6
    Hoe ver gooide Harry zijn kabouter de eerste keer? 20 meter
    Hoeveel jaar geleden was een ander team dan zwaderich kampioen geweest? 7 jaar
    Op de hoeveelste overloop is Ginny's kamer? 3de
    Hoeveel Harry stappen passen er in een Hagrid stap? 3
    Hoe lang duurde de signeersessie van smalhart in klieder en vlek? 4 uur
    Hoe lang moest het opstel over middeleeuwse europese tovenaarsraad van Kist zijn? 1 meter.
    Hoeveel cm kwam Ron bij het opstel van Kist tekort? 20 cm.
    Hoe lang is het opstel van Hermelien? 150 cm.
    Hoe lang duurt de wachtlijst voor het boek "een beknopte beschrijving van Zweinstein"? 2 weken.
    Hoe lang had Ron de tijd voor het opstel van Kist? 10 dagen
    Hoeveel cm zei hij tegen Hermelien dat hij nog moest schrijven aan het opstel? 5.
    Wanneer was de verhandeling van het Internationale Tovenaarscongres? 1289
    In welke maand besloot het subcomité van Sardijnse tovenaars iets wat niet in het boek staat? September 1289 (9e maand)
    Hoeveel minuten nadat Kist de legende van de Geheime Kamer had verteld staarde de klas weer glazig voor zich uit? 5
    Hoeveel spinnen krioelden bij het raampje na de waarschuwing dat de kamer was geopend? 20.
    Hoe oud was Ron toen Fred zijn teddybeer betoverde? 3
    Hoeveel punten trok Percy af bij Griffoendor? 5
    Hoeveel rollen moest Harry spelen van Smalhart? 4
    Hoeveel minuten deden Harry, Ron en Hermelien erover om van de bibliotheek naar de meisjeswc te lopen? 5
    Hoeveel omschreven illustraties stonden in het Vreeschwekkendste Tooverdranken boek? 4
    Geen antwoord? Hoe vaak kwam de beuker op Harry af?
    Wat was de score waarmee Griffoendor won? 150-60. Ik ben er niet zeker van!
    Hoeveel verschillende dingen had het team van griffoendor meegenomen naar de ziekenzaal? 3
    Hoeveel keer hoort Dobby thuis doodsbedreigingen? 5
    Hoe vaak is de Geheime Kamer geopend in deel 2? 2 keer.
    Hoeveel bekende manieren hadden Fred en George om Ginny op te vrolijken? 2
    In welke dingen was er een levendige handel waar de leraren niks van af wisten? 6
    Hoeveel ingrediënten hadden ze nog nodig voor de wisseldrank? 2
    Hoeveel ketels waren er bij de toverdrankles waar Harry vuurwerk afstak? 20
    Hoevaak heeft Egidius de post gebracht? 3 keer


    Waar we nog antwoorden op zoeken:
    Hoe vaak noemt Draco, Hermelien een modderbloedje?
    Hoe vaak krijgt Harry raad van Smalhart?

    [ bericht aangepast op 31 juli 2011 - 18:34 ]


    "Longbottom, if brains were gold, you'd be poorer than Weasley, and that's saying something." - Draco Malfoy

    FreeHouseElf schreef:
    (...)

    Ik kijk het zo even na, ik ben nu ook bezig met alles aanpassen in de openingspost en zo he

    Ik lees dat stukje wel even, dan kan jij je met de beginpost bezig houden!


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Oppugno schreef:
    (...)
    Ik lees dat stukje wel even, dan kan jij je met de beginpost bezig houden!


    Ik ben tussendoor ook aan het lezen, maar dan elke bladzijde door tot er een getal of iets komt.


    "Longbottom, if brains were gold, you'd be poorer than Weasley, and that's saying something." - Draco Malfoy

    Hoeveel botten heeft Smalhart bij harry laten verdwijnen? 33


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Ik las net: Herman komt één keer naar boven, en één keer is Dobby beneden maar niemand hoort Dobby daar. In de film zie je dat Herman 1 keer gewoon kijkt en 1 keer komt, 2 keer dus. Lijkt me. -vaaag-


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Oppugno schreef:
    Ik las net: Herman komt één keer naar boven, en één keer is Dobby beneden maar niemand hoort Dobby daar. In de film zie je dat Herman 1 keer gewoon kijkt en 1 keer komt, 2 keer dus. Lijkt me. -vaaag-


    Ja, maar de vragen gaan over de boeken, niet over de films, dus gewoon het boek aanhouden

    Oppugno schreef:
    Ik las net: Herman komt één keer naar boven, en één keer is Dobby beneden maar niemand hoort Dobby daar. In de film zie je dat Herman 1 keer gewoon kijkt en 1 keer komt, 2 keer dus. Lijkt me. -vaaag-


    Dus dan is het een, want er word van het boek uitgegaan lijkt me.


    "Longbottom, if brains were gold, you'd be poorer than Weasley, and that's saying something." - Draco Malfoy

    Mensen, is het niet goed om in de beginpost te zetten dat iedereen die hier kijkt, er ook aan mee moet werken om antwoorden te zoeken? Want anders doen wíj al het werk en kunnen degene die niet helpen maar alleen maar gebruik maken van dit topic inloggen.

    @Fawkes: Okay, dus alleen het boek? Is goed :3

    [ bericht aangepast op 31 juli 2011 - 13:57 ]


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Oppugno schreef:
    Mensen, is het niet goed om in de beginpost te zetten dat iedereen die hier kijkt, er ook aan mee moet werken om antwoorden te zoeken? Want anders doen wíj al het werk en kunnen degene die niet helpen maar alleen maar gebruik maken van dit topic inloggen.

    @Fawkes: Okay, dus alleen het boek? Is goed :3


    Ik heb het er in gezet, maar ik denk niet dat het echt zal helpen.


    "Longbottom, if brains were gold, you'd be poorer than Weasley, and that's saying something." - Draco Malfoy

    Oppugno schreef:
    Mensen, is het niet goed om in de beginpost te zetten dat iedereen die hier kijkt, er ook aan mee moet werken om antwoorden te zoeken? Want anders doen wíj al het werk en kunnen degene die niet helpen maar alleen maar gebruik maken van dit topic inloggen.

    @Fawkes: Okay, dus alleen het boek? Is goed :3


    Dat is het risico dat je neemt ;) Ten slotte blijft het toch speculeren, ze kan ook een totaal andere vraag stellen die hier niet tussen staat

    hoeveel keer is dobby op zweinstein?


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Hoeveel mensen zitten er in het schoolbestuur van Zweinstein? 12


    Be yourself, life is too short, to be somebody else...

    er zitte 19 letters in voldemort zijn volledige naam


    Cool, neat, swell -Cry

    FreeHouseElf schreef:
    (...)

    Ik heb het er in gezet, maar ik denk niet dat het echt zal helpen.

    Hm, denk ik ook niet. Maar toch :3

    Ik vind dit echt heel gaaf weet je, allemaal Potterfans die elkaar helpen. Nog even en we kunnen een Order of the Quizletters opstarten! -doet raar-


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Hoe lang werkte de Wisseldrank? 1 uur


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Hoeveel regels overtreerd je als je Wisseldrank gebruikt? "een stuk of 50". Letterlijk uit het boek ;3


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...