• Heeft er iemand nog een goed harry potter recept? Ik heb op internet al verschillende recepten voor Boterbier gevonden, maar geen van alle lijkt me echt lekker. Ik bedoel koffiemelk met cassis? Als je een goed recept heb zet hem hier onder neer.


    "Longbottom, if brains were gold, you'd be poorer than Weasley, and that's saying something." - Draco Malfoy

    75 gram boter
    75 gram poedersuiker
    75 gram keukenstroop
    1 liter melk
    1 beker joghurt
    lege beugelflessen (grolsch)

    Zo maak je het:
    1. doe de boter de suiker en de stroop in een steelpan met dikke bodem. breng de stroop aan de kook en laat hem dan zachtjes 10 minuten karameliseren.
    2. doe het vuur uit en giet er een beker melk bij. los de caramel al roerend op.
    3. giet alles in een kom klop er de joghurt door en daarna de rest van de melk.
    4. giet de drank in de lege en schone beugelfles en laat hem goed koud worden.

    [ bericht aangepast op 30 juli 2011 - 13:10 ]


    "Don't look back, you're not going that way."

    Omygosh, zijn er nu ook al HP recepten?


    To infinity and beyond •

    Awesome. 8D
    Dat ga ik proberen. :Y)

    Barbiedoll schreef:
    Omygosh, zijn er nu ook al HP recepten?


    Er is zelfs een Harry Potter recepten bóék!
    Die ik van mijn mama waarschijnlijk krijg! (A)


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Brownbirch schreef:
    75 gram boter
    75 gram poedersuiker
    75 gram keukenstroop
    1 liter melk
    1 beker joghurt
    lege beugelflessen (grolsch)

    Zo maak je het:
    1. doe de boter de suiker en de stroop in een steelpan met dikke bodem. breng de stroop aan de kook en laat hem dan zachtjes 10 minuten karameliseren.
    2. doe het vuur uit en giet er een beker melk bij. los de caramel al roerend op.
    3. giet alles in een kom klop er de joghurt door en daarna de rest van de melk.
    4. giet de drank in de lege en schone beugelfles en laat hem goed koud worden.

    ik ga hem maken xD maar hoeveel jughurt moet je nou gebruiken?

    TheSandwich schreef:
    (...)
    ik ga hem maken xD maar hoeveel jughurt moet je nou gebruiken?


    1 beker!
    Ik heb nog wel meer recepten, dus als ik die moet plaatsen hoor ik het wel ;D


    "Don't look back, you're not going that way."

    Oké, hier komen nog meer recepten.

    Karamel appeltjes:
    Ingrediënten en keukengerei

    Schepje om meloenbolletjes te maken

    Cocktailprikkers

    Kleine steelpan

    Suikerthermometer

    Schaal met water en ijsblokjes

    4 handappeltjes

    ½ eetlepel water

    110 g poedersuiker

    30 g boter

    Bereidingswijze:

    Maak de karamelappeltjes vlak voor je ze wilt eten, want ze kunnen na een uur al gaan 'lekken.'

    Haal met het meloenschepje zoveel mogelijk bolletjes uit 3 appels. Elk appelballetje moet nog een stukje schil hebben.

    Steek de cocktailprikker in het stukje schil op elk balletje.

    Doe het water in een kleine steelpan en los daarin onder af en toe roeren op een zacht vuurtje de suiker en de boter op. Laten koken tot het mengsel bij een temperatuur van 160ºC kastanjebruin wordt. Doe het vuur uit en wacht tot alle belletjes zijn verdwenen.

    Haal de schaal met ijswater uit de koelkast. Wentel de appelbolletjes nu zo vlug mogelijk een voor een door het suikermengsel met een draaiende beweging om een gelijkmatig karamellaagje te krijgen, en dompel ze daarna 36 tellen in de schaal met ijswater.

    Prik nu alle karamelappeltjes in de overgebleven hele appel.


    Zweinsteins pompoensoep
    Ingrediënten:

    1 grote ui

    2 lepels olie

    500 g pompoen

    ¾ liter water

    40 g havervlokken of 30 g tarwemeel

    fijngesneden peterselie

    geraspte kaas

    broodcroûtons of blokjes tahoe

    Bereidingswijze:

    De ui schoonmaken, snipper en in de olie lichtbruin bakken. De pompoen schillen, in blokjes snijden en met het water aan de ui toevoegen: 20 minuten laten doorkoken en gladroeren; de havervlokken of het met koud water aangemengde meel goed roerend toevoegen en 5 minuten laten doorkoken. Op smaak afmaken met de peterselie of de kaas. Desgewenst als vulsel broodcroûtons of (gebakken) blokjes tahoe geven.

    Groentesoep voor heksen
    Ingrediënten (4 personen):

    2 pannen met stevige bodem

    staafmixer

    30 g boter

    12 lente-uitjes grof gesneden

    1 aardappel in blokjes

    1 uitgeperste teen knoflook

    325 g diepvries doperwtjes

    1 liter kippenbouillon

    zout en peper

    Garneren met:

    175 g diepvries doperwtjes

    1½ dl crème fraîche

    Bereidingswijze:

    Smelt de boter in een grote braadpan.

    Doe de lente-uitjes, de aardappel en de knoflook erin.

    Laat 10 minuten zachtjes zweten met deksel op de pan.

    Voeg de doperwtjes, bouillon, zout en peper toe. Aan de kook brengen en 15 minuten zacht laten sudderen.

    Van het vuur afhalen en fijnmaken, bijvoorbeeld met een staafmixer. Door een zeef in een schone pan gieten. Doe de rest van de doperwtjes erbij en kook tot ze net gaar zijn. Nu de room erin en nog even doorwarmen. Voeg zonodig nog wat zout en peper toe.

    Serveren in warme soepkommen met warm knapperig stokbrood.

    Chocolade crunchies (uitstekend geneesmiddel tegen Zwarte Kunsten)

    Ingrediënten voor 16 crunchies:

    2 eetlepels boter

    50 gram pure chocolade

    75 gram granola of geroosterde muesli



    Bereidingswijze

    Doe de boter en chocolade in een steelpannetje. Laat ze op laag vuur smelten. Haal de pan van het vuur en roer de granola of geroosterde muesli erdoor totdat deze aan alle kanten bedekt is met chocolade. Vul kleine papieren vormpjes (of kleine bakjes) met dit mengsel en laat ze in de koelkast 1 uur opstijven.



    Hopelijk hebben jullie er wat aan!
    :Y)


    "Don't look back, you're not going that way."

    Renervatio schreef:
    (...)

    Er is zelfs een Harry Potter recepten bóék!
    Die ik van mijn mama waarschijnlijk krijg! (A)


    Neee?! echt?!


    To infinity and beyond •

    Renervatio schreef:
    (...)

    Er is zelfs een Harry Potter recepten bóék!
    Die ik van mijn mama waarschijnlijk krijg! (A)


    ik heb op bol.com gelezen dat die paarse, ik weet de naam niet meer, niet eens zo heel goed is, maar er is een andere waar boterbier en zo in staat, en die is wel goed, dus even als tip


    "Longbottom, if brains were gold, you'd be poorer than Weasley, and that's saying something." - Draco Malfoy

    Barbiedoll
    Neee?! echt?!


    Ja, hieronder staat de link;)

    FreeHouseElf
    ik heb op bol.com gelezen dat die paarse, ik weet de naam niet meer, niet eens zo heel goed is, maar er is een andere waar boterbier en zo in staat, en die is wel goed, dus even als tip


    Ja, dit is de link:



    Hier het Harry Potter unofficial Cookbook!


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Renervatio schreef:
    (...)

    Ja, dit is de link:



    Hier het Harry Potter unofficial Cookbook!


    Ja die, die wou ik eerst ook kopen, maar toen zag ik de reacties dat de meeste gewoon de standart 'dreuzel' recepten zijn en dat soort dingen.


    "Longbottom, if brains were gold, you'd be poorer than Weasley, and that's saying something." - Draco Malfoy

    Ik weet trouwens niet of het jullie echt intereseert, maar toen ik op Harry Potter kamp in engeland was, hebben we een soort van Smekkies in alle smaken gehad, en toen keek ik net op internet en toen vond ik een nederlandse site die dat ook verkoopt! gewoon die die we in Engeland hadden. Dus al het je intereseerd, ik zet de link hier neer. als er geintreseerde zijn dan.


    "Longbottom, if brains were gold, you'd be poorer than Weasley, and that's saying something." - Draco Malfoy

    FreeHouseElf schreef:
    Ik weet trouwens niet of het jullie echt intereseert, maar toen ik op Harry Potter kamp in engeland was, hebben we een soort van Smekkies in alle smaken gehad, en toen keek ik net op internet en toen vond ik een nederlandse site die dat ook verkoopt! gewoon die die we in Engeland hadden. Dus al het je intereseerd, ik zet de link hier neer. als er geintreseerde zijn dan.


    OMG! Waar?
    Wil je de link neerzetten? _O_


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    FreeHouseElf schreef:
    (...)

    Ja die, die wou ik eerst ook kopen, maar toen zag ik de reacties dat de meeste gewoon de standart 'dreuzel' recepten zijn en dat soort dingen.


    Aah oke, hmm das niet nice. :{


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Renervatio schreef:
    (...)

    OMG! Waar?
    Wil je de link neerzetten? _O_


    Hier. ik ga ze straks ook bestellen, ookal zijn ze best duur, Je denkt nu vast dat zijn gewoone jelly beans, maar dat is niet zo, deze smaken echt naar waar ze zeggen dat ze naar smaken, en ik dnek dat ze daardoor ook wel iets duurder zijn dan normaal.


    "Longbottom, if brains were gold, you'd be poorer than Weasley, and that's saying something." - Draco Malfoy