Vroeger was ik dus bevriend met een groep Marokaanse jongens en hun Hollandse sletjes die zij hun 'vriendinnetjes' noemde. Drie van die meisjes waarvan ik dácht dat ze hele goede vrienden waren, liepen tegen de rest te lullen dat ik vanalles over ze zei en vanaf toen had ik zeg maar ruzie met ze en ben een paar keer flink geslagen.
Nu voelt het alsof ik ze morgen tegenkom. Ik heb al de hele week het gevoel dat ik ze zal zien, maar het voelt alsof ik zeker weet dat ik ze morgen zal zien. Het klinkt stom, en als iemand anders het zou zeggen zou ik het ook amper geloven. Maar eerlijk waar, ik heb zo'n vreselijk gevoel van onmacht, wat alleen hún bij mij creeërde. Ook loop ik al de hele dag na te denken over wat er zou gebeuren als ik ze weer zou zien. Of ik me in zou kunnen houden om éen van die jongens géen flinke mep te geven, gezien wat hij geflikt heeft bij mijn vriendin. Of dat ik zal beven van angst, versteen en opnieuw klappen op zal vangen. Of ik herken ze niet meer. Maar ik weet zéker, dat ze morgen langs me zullen lopen, samen of een paar apart. Ik weet gewoon dat ik ze tegen kom, al is de kans dat ik ze nog herken, niet héel groot.
Herkent iemand die vage gevoel? De zekerheid die het je geeft?
Let it come and let it be