• Oké, ik zit dus met een verhaal is mijn hoofd, maar het zit nog niet echt helemaal logisch in elkaar zegmaar. Telkens als ik muziek luister zie ik nieuwe scènes, personen etc. voor me, maar ik heb geen flauw idee hoe ik moet beginnen om het verhaal logisch in elkaar te zetten. Dus, heeft iemand misschien tips voor me om het voor mezelf allemaal wat duidelijker te krijgen en hoe ik begin om alles uit te werken? Want ik weet dus echt niet hoe ik dat moet doen op dit moment. Waar beginnen jullie meestal mee en hoe werken jullie dingen voor jezelf uit?


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle

    ik begin ook meestal met 1 scene :3 als ik die eenmaal utiwerk komt de rest vanzelf


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Ah dat heb ik ook, ik luister dan naar 1 stuk muziek en dan wil ik beginnen aan een story, dan lukt dat, maar dan komt gelijk een beetje 'actie' muziek, en dan wil ik er gelijk actie in gooien terwijl ik nog maar net begonnen ben, ik erger me er aan.
    Ook krijg ik dan hele beelden in mijn hoofd van nieuwe scènes enzo, zoals jij al zegt.
    Ik ben gewoon begonnen uit mezelf eigenlijk, het ligt eraan wat voor begin je doet, als je het rustig wilt hebben dan doe je gewoon geen muziek op, of je moet een tijdje zoeken naar goede muziek.


    “It does not do to dwell on dreams and forget to live.”

    Ik zou eerst proberen een algemeen plot op te schrijven en de personages (naam, persoonlijkheid, rol, enz.) uit te werken. Dan kan je bedenken wat het begin en het eind zouden moeten zijn. Daarna werk je de scènes daartussen kort uit, bijvoorbeeld met een paar steekwoorden, het hoeft niet uitgebreid te zijn. Zo krijg je een beetje een geheel en kan je het wat beter overzien.
    Good luck!


    “Love is a contradiction.”

    Omg, ik heb dus echt precies hetzelfde probleem -.-


    A kiss is a lovely trick designed by nature to stop speech when words become superfluous.

    Het begin en einde heb ik al bedacht, maar het probleem is dat ik even niet weet hoe ik alles daartussen moet doen :'D. Ik heb wel ideeën, maar ze lopen nog niet zo heel erg samen. Gisterenavond lag ik heel de tijd in mijn bed aan dat verhaal te denken en kon ik gewoon bijna niet slapen van alle dingen die ik voor me zag, haha. Niet dat het slecht is dat het verhaal met de dag groeit, maar het is hier en daar wat verwarrend.


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle

    Finnick schreef:
    Het begin en einde heb ik al bedacht, maar het probleem is dat ik even niet weet hoe ik alles daartussen moet doen :'D. Ik heb wel ideeën, maar ze lopen nog niet zo heel erg samen. Gisterenavond lag ik heel de tijd in mijn bed aan dat verhaal te denken en kon ik gewoon bijna niet slapen van alle dingen die ik voor me zag, haha. Niet dat het slecht is dat het verhaal met de dag groeit, maar het is hier en daar wat verwarrend.

    Ik had dat gister ook, ik heb alles wat ik in mijn hoofd had opgeschreven op klad en dat in logische volgorde gezet, en dan kan je het als je het echt gaat schrijven ook wel verder uitwerken, met wat er tussen nog kan gebeuren, dan krijg je vanzelf wel ideeën.


    “It does not do to dwell on dreams and forget to live.”

    Hmm, ja, misschien moet ik dat ook maar eens doen. Ik heb al wat dingen opgeschreven, maar het is allemaal nog niet zo onverzichtelijk. Damn Linkin Park met hun inspirerende muziek, haha (cat)


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle

    Als ik een idee krijg voor een nieuw verhaal, maar niet weet waar ik moet beginnen, werk ik meestal eerst mijn personages heel gedetailleerd uit zodat ik precies weet hoe ze zijn in hun doen en laten. Vervolgens kan ik de scenes die ik in mijn hoofd heb goed uitstippelen en in een logische volgorde proberen achter elkaar te zetten, omdat ik weet wat voor gevolgen het gedrag en de reacties van mijn personages hebben.
    Misschien kun je dat ook eens proberen, als dat je handig lijkt. (:

    [ bericht aangepast op 21 juli 2011 - 13:58 ]


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Mercurial schreef:
    Als ik een idee krijg voor een nieuw verhaal, maar niet weet waar ik moet beginnen, werk ik meestal eerst mijn personages heel gedetailleerd uit zodat ik precies weet hoe ze zijn in hun doen en laten. Vervolgens kan ik de scenes die ik in mijn hoofd heb goed uitstippelen en in een logische volgorde proberen achter elkaar te zetten, omdat ik weet wat voor gevolgen het gedrag en de reacties van mijn personages hebben.
    Misschien kun je dat ook eens proberen, als dat je handig lijkt. (:


    Ja, ik heb maar een notitieboekje gekocht om allerlei dingen over personages etc. in te zetten. Ik schrijf echt de meest onzinnige details op, haha :'D. Dat ga ik waarschijnlijk toch niet allemaal zo helemaal beschrijven, maar het is voor mezelf :Y)


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle

    Ik begin altijd met een proloog
    Ik ben van plan om in de vakantie een geweldig idee te gaan bedenken


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Eén tip; ga niet te hard zitten denken, want dat werkt meestal averechts. Bij mij komen ideeën meestal op de raarste momenten, haha (: Op de een of andere manier helpt douchen me altijd om een idee te krijgen X'D.


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle